لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۳

سخنگوی کاخ سفید: ما مردم ایران را دوست داریم


تونی اسنو:«ما مردم ايران را دوست داريم و ايرانی ها آمريکا را دوست دارند.»
تونی اسنو:«ما مردم ايران را دوست داريم و ايرانی ها آمريکا را دوست دارند.»

تونی اسنو ، سخنگوی کاخ سفيد ، روز جمعه ، ۱۶ فوريه ، در نشستی با خبرنگاران گفت ايالات متحده مردم ايران را دوست دارد و به دولت اين کشور فرصتی می دهد تا با جامعه بين المللی رابطه بر قرار کند.


به نوشته سايت رسمی کاخ سفيد ، تونی اسنو درباره ايران و سوريه گفت که آمريکا به داشتن رابطه ديپلماتيک با سوريه ادامه می دهد.


در مورد ايران وی گفت ما مردم ايران را دوست داريم و ايرانی ها آمريکا را دوست دارند. تونی اسنو افزود که آنچه که واقعا جالب است اين است که ما اين فرصت را به دولت ايران می دهیم تا با جامعه بين المللی رابطه برقرار کنند.


وی افزود در مورد برنامه هسته ای ايران دنيا موضع مشترکی دارد. به گفته تونی اسنو ، دولت ايران با متوقف کردن «برنامه توليد سلاح های هسته ای» و آمدن بر ميز مذاکره می تواند مبدل به شريکی برای جنگ با تروريسم باشد تا اينکه از آن حمايت کند.


ایران پیش از این بارها اعلام کرده که برنامه برای «تولید سلاح هسته ای» در دست اجرا ندارد.


تونی اسنو گفت نتايج مثبت بسياری ثمره چنين تصميم گيری خواهد بود.


مقتدی صدر باید انتخاب کند


به گزارش خبرگزاری فرانسه، تونی اسنو همچنین درباره مقتدی صدر روحانی تند رو شيعه گفت وی می تواند راه صلح را انتخاب کند و نقش سياسی ايفا کند و يا اينکه به خشونت روی آورد. در اين صورت دولت عراق با کمک آمريکا به سراغ وی خواهد رفت.


سخنگوی کاخ سفيد در پاسخ به این سوال که آيا مقتدی صدر در ايران است و يا نه گفت: «ما نمی دانيم وی کجاست ولی برخی از گزارش ها می گويند مقتدی صدر در تهران است.»


آقای اسنو درباره اهميت سياسی مقتدا صدرگفت: «مهمترين شخص در عراق نوری المالکی نخست وزير عراق است و نه مقتدی صدر. »


وی خبر مذاکره نوری المالکی و جرج بوش ، رييس جمهوری آمریکا ، در يک کنفرانس ويديويی درباره مقتدی صدر را ، تکذيب کرد .


چند روز پيش مقامات آمريکايی اعلام کردند که مقتدی صدر برای در امان ماندن از عمليات نيروهای مشترک عراقی و آمريکايی برای ايجاد امنيت در عراق به ايران گريخته است. مسولان دفتر مقتدی صدر در عراق، رفتن او را به ايران تکذيب کردند ولی مشاور نخست وزير عراق گفت که مقتدا صدر در ايران است.


XS
SM
MD
LG