لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۹

«دنیا برای آمریکایی ها نا امن تر شده است»


کارشناسان سیاست خارجی: در دهه آینده احتمالا آمریکا شاهد واقعه ای مانند ۱۱ سپتامبر خواهد بود.
کارشناسان سیاست خارجی: در دهه آینده احتمالا آمریکا شاهد واقعه ای مانند ۱۱ سپتامبر خواهد بود.

اکثریت متخصصین و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا معتقدند که دنیا نسبت به شش ماه پیش جای خطرناکتری برای آمریکایی ها است.


این کارشناسان ادامه جنگ در عراق و ناکامی مبارزه آمریکا علیه تروریسم را دلایل اصلی وخیمتر شدن اوضاع برای امریکایی ها می دانند.


اکثریت ۱۰۸ کارشناس سیاست خارجی آمریکا که در نظر سنجی مجله «فارین پالیسی» و «مرکزی برای پیشرفت آمریکا» به عمل آمده شرکت کرده اند می گویند: در دهه آینده احتمالا آمریکا شاهد واقعه ای مانند ۱۱ سپتامبر خواهد بود.


این افراد معتقدند که این حمله در آینده، علیرغم بهبود در فعالیت های سازمان های جاسوسی آمریکا و سیستم امنیتی این کشور اتفاق خواهد افتاد.


در این نظر سنجی که از ۲۳ می تا ۲۶ ژوئن انجام شده از این کارشناسان پرسیده شده است که به نظر آنها چه کشورهایی احتمال دارد تا فن آوری هسته ای را در سه تا پنج سال آینده در اختیار تروریست ها قرار دهند؟


۷۴ درصد از این کارشناسان، که می توانستند بیش از یک کشور را نام ببرند، در پاسخ به این سوال، پاکستان را در صدر لیست قرار داده اند. ایران با ۳۱ درصد پس از کره شمالی (۴۱ درصد) و روسیه (۳۸ درصد) در مکان چهارم قرار گرفته است.


در پاسخ به این سوال که چه کشوری در آینده مرکز القاعده خواهد بود، کارشناسان سیاست خارجی آمریکا به ترتیب پاکستان (۳۵ درصد) ، عراق ( ۲۲ درصد) ، سومالی (۱۱ درصد) ، سودان (۸ درصد) و افغانستان (۷ درصد ) را انتخاب کرده اند.


برای این کارشناسان کشورهای متحد آمریکا، که کمترین کمک را به این کشور در مبارزه با تروریسم کرده اند، به ترتیب عبارتند از روسیه (۳۴ درصد) ، پاکستان (۲۲ درصد) ، عربستان سعودی (۱۷ درصد) ، اسراییل (۱۴ درصد) و مصر (۵ درصد).


XS
SM
MD
LG