لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۳

مورى بر نادال پيروز و قهرمان شد


اندى مورى، تنيس باز ۲۱ ساله اسكاتلندى در سه ست دو بر يك و به ترتيب، ۳-۶، ۶-۴ و ۰-۶ بر نادال پيروز شد.
اندى مورى، تنيس باز ۲۱ ساله اسكاتلندى در سه ست دو بر يك و به ترتيب، ۳-۶، ۶-۴ و ۰-۶ بر نادال پيروز شد.
اندى مورى بريتانيايى در رقابت هاى تنيس قهرمانى روتردام به سومين پيروزى پياپى بر رافائل نادال اسپانيايى و تنيس باز شماره يك مردان جهان دست يافت.

تنيس باز ۲۱ ساله اسكاتلندى در سه ست دو بر يك و به ترتيب، ۳-۶، ۶-۴ و ۰-۶ بر نادال پيروز شد. مسابقه پايانى روتردام تنها ۵۱ دقيقه به طول انجاميد و مورى به دهمين قهرمانى دوران تنيس حرفه اى اش رسيد.

نادال با زانوى مصدومش در مراحل پايانى مسابقه تلاشى براى نباختن داشت و پس از بردن در ست دوم، نتوانست در «ست» تعيين كننده حريفى سرسخت و جدى باشد.

مورى پس از قهرمانى گفت: «براى رافا متاسفم، مى دانم كه چه دردى در پايش داشت. اين نشان داد كه او چه بازيكن خوبى است. او هنوز مى توانست با يك پا هم مرا شكست دهد.»

مورى هم در هفته گذشته با مشكلات مصدوميتش دست به گريبان بود و به همين دليل خود را از مسابقه هاى اين هفته مارسى كنار كشيد تا مچ پاى مشكل دار خود را مداوا كند.

به نظر نمى آمد در فينال بعد از ظهر يكشنبه ۱۵ فوريه، اين مصدوميت دردسر ساز شود. او به اندازه كافى خوب بود كه حتى بتواند نادال سالم را هم شكست دهد.

تنيس باز بريتانيايى با پيشينه يك پيروزى و پنج شكست رسمى از نادال به ميدان آمد، اما او براى دومين بار به طور رسمى بر نادال پيروز شد. او در اوپن آمريكا در سپتامبر گذشته به طور رسمى و يك مسابقه نمايشى در ژانويه ۲۰۰۹ بر نادال پيروز شده بود.

نادال دو هفته پيش از اين با پيروزى بر راجر فدرر سوييسى در پنج ست مسابقه پايانى اوپن استراليا، نشان داد كه چه بازيكن بزرگى است.

اما در روتردام هلند او نتوانست نمايش ملبورن را تكرار كند. در ست سوم كه تنيس بار شماره يك جهان شيفته بردن در آن است، بازى را باخت تا تماشاگران حاضر در آهوى آرينا را سكوت فرا گيرد.

اين پايانى نااميد كننده براى نادال بود، اما مورى بيش از پيش ثابت كرد كه در مسابقه هاى بعدى هم حريفى مدعى براى بزرگان خواهد بود. او در رده چهارم تنيس بازان مرد جهان موقعيت خود را تحكيم بخشيد.
XS
SM
MD
LG