لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۳

انتقال اسانلو از بیمارستان به بهداری زندان اوین


منصور اسانلو به دليل عمل سنگين جراحی چشم و فشارهای عصبی، در روزهای اخير در بخش ويژه مراقبت های قلبی، سی سی يو، بيمارستان لبافی نژاد تهران بستری شده بود.
منصور اسانلو به دليل عمل سنگين جراحی چشم و فشارهای عصبی، در روزهای اخير در بخش ويژه مراقبت های قلبی، سی سی يو، بيمارستان لبافی نژاد تهران بستری شده بود.

منصور اسانلو، رييس هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، بعد از ظهر سه شنبه به بهداری زندان اوين منتقل شد.


آقای اسانلو که برای جراحی چشم از زندان اوين به بيمارستان لبافی نژاد انتقال يافته و سپس به دليل ناراحتی از ناحيه قلب در بخش سی سی يو بستری شده بود بار دیگر به زندان انتقال یافت.


وی به دليل عمل سنگين جراحی چشم و فشارهای عصبی، در روزهای اخير در بخش ويژه مراقبت های قلبی، سی سی يو، بيمارستان لبافی نژاد تهران بستری شده بود.


به گفته منابع مطلع، انتقال آقای اسانلو به بهداری زندان اوين پس از آن صورت گرفت که در روزهای اخير، مقام های امنيتی و قضايی، پزشکان معالج وی را به طور مداوم در مورد تاريخ خروجش از بيمارستان مورد سئوال قرار داده بودند.


اين منابع اشاره کردند که دليل اصلی اصرار اين مقام ها به انتقال منصور اسانلو به زندان اوين، انتشار نامه او به سازمان های جهانی کارگری و حقوق بشری در خصوص شکنجه های جسمی و روحی او و همچنين اعمال فشارهای روحی بر همسرش بوده است.


پروانه اسانلو، همسر منصور اسانلو، به راديو فردا گفت:«در شرايطی که به طور معمول، بيمار را پس از ترخيص از بخش سی سی يو، به بخش آی سی يو منتقل می کنند، اين رويه درباره اين فعال سنديکايی انجام نگرفت.»


در روزهای اخير، رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه از تپش قلب رنج می برد و اين در شرايطی بود که به گفته پزشکان معالجش، هر گونه فشار عصبی می تواند برای سلامتی او مضر باشد.


  • «در شرايطی که به طور معمول، بيمار را پس از ترخيص از بخش سی سی يو، به بخش آی سی يو منتقل می کنند، اين رويه درباره اين فعال سنديکايی انجام نگرفت.»
پروانه اسانلو

اين فعال کارگری چند هفته قبل برای انجام عمل جراحی بر روی چشم چپ او که در جريان بازداشتش در سال گذشته آسيب ديده بود، از زندان اوين به بيمارستان لبافی نژاد انتقال يافت.


وی در تير ماه سال گذشته بازداشت و به اتهام اقدام عليه امنيت ملی، به پنج سال زندان محکوم شد.


اين حکم با اعتراض منصور اسانلو، خانواده، وکلا و تشکل های کارگری درايران و سازمان های کارگری جهان روبرو شد.


در اين حال، به گفته پروانه اسانلو، همزمان با فشار ناشی از جراحی های سنگين چشم، حضور ماموران ويژه در جلوی اتاق بخش سی سی يو و اصرار آنان مبنی بر اينکه دستور دارند که با حضور بر بالای سر منصور اسانلو، مراقب او باشند، باعث شد آقای اسانلو در اين شرايط، فشار عصبی زيادی را متحمل شود که اين به افزايش ضربان قلب او منجر شد.


گفتنی است که منصور اسانلو ضمن داشتن ناراحتی در ناحيه چشم، دارای سابقه بيماری قلبی نيز هست.


دراين ميان، سايت سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، خبر داد که در روزهای اخير، مسئولان بهداری و پاسياران اوين، و به دستور مقامات دادگاه انقلاب تهران، از جمله قاضی حداد، معاون امنيت، و سرهنگ حسين زمانی، پليس امنيت، به بيمارستان لبافی نژاد مراجعه کردند و خواهان انتقال منصور اسانلو به بيمارستان مدرس شدند. اين موضوع با مخالفت شديد آقای اسانلو مواجه شده بود.


تکذيب مخالفت با قطعنامه «ضد ايرانی»


در همین حال، سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه سه شنبه شب، اخبار خبرگزاری ايسنا و سايت دسترنج در مورد منصور اسانلو را تکذيب کرد.


ايسنا و دسترنج به نقل از اولياء علی بيگی، نايب رييس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، که در نشست ساليانه سازمان بين المللی کار، آی ال او، در سوييس شرکت داشت، نوشتند: نمايندگان کشورهای عراق، اردن و لبنان به بيانيه صادر شده در اين نشست عليه ايران در خصوص منصور اسانلو اعتراض کرده و آن را «سياسی» دانسته اند.


اما سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه تاکيد کرد که به گفته نمايندگان اين کشورها در اجلاس سالانه سازمان بين المللی کار، آی ال او، آنها همراه با نمايندگان کشورهای فلسطين ، بحرين و تونس با نصب علامت روی سينه خود که تصوير آقای اسانلو روی آنها بوده است، در اين اجلاس شرکت و حمايت خود را از او اعلام کرده اند.


سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و خومه همچنين خبر داد که در گزارش ۵۹ صفحه ای امسال سازمان بين المللی کار، آی ال او، دولت جمهوری اسلامی ايران بار ديگر موظف به رسيدگی در خصوص شکايات چند سال گذشته و همچنين به رسميت شناختن حق تشکل و بازگشت به کار کارگران اخراجی و لغو تمامی اتهامات کارگران ايران، شده است.


اين تشکل صنفی ابراز اميدواری کرد که مسئولين ايران به خاطر عضويت در سازمان بين المللی کار، آی ال او، به مصوبات آن سازمان احترام گذاشته تا هر چه زودتر، منصور اسانلو آزاد شود و مشکلات فعالين سنديکايی و تمامی کارگرانی که به خاطر دفاع از حقوق صنفی کارگران پايان يابد.


XS
SM
MD
LG