لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۱

پيکار تيم ملی فوتبال ايران با کاستاريکا گلی نداشت


بازی دو تیم ایران و کاستاریکا بدون تماشاگر برگزار شد.
بازی دو تیم ایران و کاستاریکا بدون تماشاگر برگزار شد.

مسابقه تيم ملی فوتبال ايران با کاستاريکا که روز چهارشنبه، دهم بهمن، در ورزشگاه آزادی انجام شد بدون نتیجه پایان یافت.


این مسابقه پيش از بازی با تيم ملی سوريه در راه جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی برگزار شد که قرار است بعد از ظهر روز چهارشنبه، ۱۷ بهمن، در تهران انجام شود.


در راه اين مسابقه، تيم ملی ايران سه بازی تدارکاتی انجام داد که در هيچکدام از آنها گل نزد: هانزاروستوک آلمان، تيم ملی قطر و تيم ملی کاستاريکا.


مسابقه با کاستاريکا بنا بر اعلام فدراسيون فوتبال ايران به دليل يخ زدگی لوله های آب ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگران انجام شد.


در ورزشگاه خالی از تماشاگری که صدای صحبت بازيکنان دو تيم هم قابل شنيدن بود، تيم ايران در نيمه نخست حريفی برتر اما همچنان ناتوان در تمام کنندگی نشان داد.

در ورزشگاه خالی از تماشاگر که صدای صحبت بازيکنان دو تيم هم قابل شنيدن بود، تيم ايران در نيمه نخست حريفی برتر اما همچنان ناتوان در تمام کنندگی نشان داد.


در اين بازی، افشين پيروانی در کنار محمود ابراهيم زاده کادر رهبری را به عهده داشتند و به گفته علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران، حتی با آمدن خاوير کلمنته و يارانش در روز شنبه، ۱۳ بهمن، باز مربيگری بازی با سوريه با گروه ايرانی خواهد بود.


در پيکار با کاستاريکا، دروازه ايران تنها در نيمه دوم تهديد شد و عباس محمودی، دروازه بان تيم سپاهان برای نخستين بار بازی ملی را تجربه کرد.


در خط دفاعی، حسين کعبی در جناح راست با روزهای خوب خود فاصله داشت، اما در دفاع ميانی، جلال حسينی و هادی عقيلی در برابر مهاجمان کم زهر حريف موفق عمل کردند. در جناح چپ، عليرضا واحدی نيکبخت آن کارايی را که در خط حمله دارد، نشان نداد.


در دقيقه های پايانی مسابقه، مصدوميت واحدی از ناحيه زانوی چپ نگرانی هايی را برای بازی او به وجود آورد.


در خط ميانی، که به مراتب موفق تر از ساير خطوط بازی کرد، علی کريمی با بازوبند کاپيتانی بهترين بازيکن ميدان بود. کريمی با آمادگی خوب بدنی، ضمن ارسال پاس های بلند دقيقه و ارائه مطلوب نقش رهبری و بازی سازی، چند بار در درگيری های تن به تن هم حضوری موثر داشت.


در دو جناح ميانی، مازيار زارع و مهرزاد معدنچی بازی کردند که به ترتيب در دقيقه های ۷۹ و ۶۹ با هادی شکوری و ميلاد می داوودی تعويض شدند.


در قلب ميدان، ايمان مبعلی در کنار علی کريمی موفق نشان داد اما حضور مجتبی جباری در اواخر مسابقه نتوانست گويای توانايی های فعلی او باشد.


با بازی جواد کاظميان و علی سامره و سپس محسن خليلی و ميلاد می داوودی، سامره با قرار دادن خود در موقعيت گلزنی، موفق تر عمل کرد، هر چند در مدت يک ساعت بازی گلزن موفقی نبود.


داور اين مسابقه، فريد علی المرزوقی، از امارات، کشور حريف گروه ايران بود. تيم ديگر گروه ايران تيم ملی کويت است.


XS
SM
MD
LG