لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۲

کلمنته: بايد ببينم در تهران چه اتفاقی می افتد


آقای کلمنته ۵۸ ساله که در حال حاضر در بيلبائو در ويلای شخصی خود در حال استراحت است ، چهارشنبه هفته آينده به تهران می آيد تا تماشاگر بازی تدارکاتی ايران در برابر کاستاريکا باشد.
آقای کلمنته ۵۸ ساله که در حال حاضر در بيلبائو در ويلای شخصی خود در حال استراحت است ، چهارشنبه هفته آينده به تهران می آيد تا تماشاگر بازی تدارکاتی ايران در برابر کاستاريکا باشد.

کمتر از دو هفته ديگر تيم ملی فوتبال ايران در چارچوب باز ی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ ، در مقابل سوريه به ميدان می رود، اما هنوز معلوم نيست که چه کسی سرمربی اين تيم خواهد بود.


روز گذشته، علی کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال ايران با رد توافق فدراسيون فوتبال با کريستوف دام ، نام سرمربی جديد تيم ملی را فاش کرد : خاوير کلمنته ، مربی سابق تيم های ملی فوتبال اسپانيا و صربستان.


آقای کلمنته ۵۸ ساله که در حال حاضر در بيلبائو در ويلای شخصی خود در حال استراحت است ، چهارشنبه هفته آينده به تهران می آيد تا تماشاگر بازی تدارکاتی ايران در برابر کاستاريکا باشد.


با اينکه متن قرارداد اين مربی هنوز نهايی نشده ، اما او در گفت و گو با راديو فردا می گويد که قراردادی سه ساله با فدراسيون فوتبال ايران بسته است:


راديو فردا: آيا تاييد می کنيد که با فدراسيون فوتبال ايران قراداد بسته ايد؟


خاوير کلمنته: بله، من با آنها قرارداد امضا کرده ام ، اما هنوز قطعی نيست تا اينکه به تهران بروم و شرايط را ببينم . می توانم بگويم که قراداد کاری بسته شده ، اما همه چيز نياز به مذاکره دارد.


  • راستش من يک مربی ورزش هستم نه يک سياستمدار. البته همه کشورها با هم فرق دارند، اما تا زمانی که آدم ها به هم احترام می گذارند، مشکلی وجود نخواهد داشت.
خاویر کلمنته

معنی حرف شما اين است که هنوز قرارداد را نهايی نکرده ايد؟



چرا ... قرارداد را امضا کرده ام، اما بايد ببينم که چهارشنبه در تهران چه اتفاقی می افتد.


با اين حساب اين چهارشنبه به تهران می رويد؟


بله، من دو سه روزی آنجا می مانم تا ببينم چه چيزهايی احتياج دارم و بعد قرارداد نهايی را امضا می کنم. در حال حاضر من با فدراسيون فوتبال ايران فقط پيش قرارداد امضا کرده ام.


برای کار در تهران چه شرايطی را در نظر می گيريد؟


می خواهم شهر را ببينم، ببينم مردم چطور زندگی می کنند، استاديوم هايشان را حتما بايد ببينم. بدانم چطور تمرين می کنند. چی می خورند، هتل هايشان را ببينم، و کلا می خواهم دستم بيايد که ايرانی ها چطور زندگی می کنند.


و اگر همه چيز خوب پيش رفت ، بعد چه اتفاقی می افتد؟


خب ... آن وقت قبول می کنم و کارم را شروع می کنم.


پس در واقع برای ماندن به تهران نمی رويد؟


نه ، نه . من به تهران می روم تا باز ی های مهم و بازيکنان را ببينم. از طرفی بايد بازيکنان ايرانی را در اروپا زير نظر بگيرم. بعد اگر بازی بود به تهران می روم و کنار تيم می مانم.


می دانيد که الان تيم ملی فوتبال ايران در اردوی تمرينی است؟


خب! بله بازی دارند ، بايد که تمرين کنند.


منظورم اين است که آنها در حال حاضر در حال تمرين هستند . آيا برای ديدن تمريناتشان به اردو می رويد؟


بله حتما سر تمرينات تيم ملی می روم تا با بازيکنان احوالپرسی کنم.


آقای کلمنته، می دانيد که ايران کشوری است که تحت فشارهای بين المللی قرار دارد. شما موقع قرارداد بستن اين مشکلات را هم در نظر می گيريد؟



شما هيچ وقت بيشتر از ۴ يا ۵ روز وقت برای تمرين قبل از هر بازی نخواهيد داشت: خاویر کلمنته

راستش من يک مربی ورزش هستم نه يک سياستمدار. البته همه کشورها با هم فرق دارند، اما تا زمانی که آدم ها به هم احترام می گذارند، مشکلی وجود نخواهد داشت.


ممکن است بپرسم چرا می خواهيد مربی تيم ملی فوتبال ايران بشويد؟


چون می خواهم بشوم!! چون به ايرانی ها گفتم بله ... می دانيد تيم ملی يک کشور و سرمربيگری تيم ملی خيلی مسئله مهمی است. در واقع اين کار يک مربی است . از طرف ديگر دوست دارم در جاهای مختلف زندگی کنم و عاشق فوتبال هم هستم. بنابراين ديدم فراصت خوبی است که بتوانم با تيم ملی ايران کا ر کنم.


مسابقه های انتخابی جام جهانی چند وقت ديگر شروع می شود، فکر نمی کنيد که فرصت کافی برای کار نداريد؟


خب، همه تيم ها اين شرايط را دارند که وقتی برای آماده سازی ندارند. شما هيچ وقت بيشتر از ۴ يا ۵ روز وقت برای تمرين قبل از هر بازی نخواهيد داشت.


پس به نظرتان اين کمبود زمان طبيعی است؟


بله. گفتم که همه مثل ما هستند.


آيا به توانايی بازيکنانتان اعتقاد داريد؟


راستش بازيکنان ايرانی را نمی شناس م ، بايد که در باره آنها مطالعه کنم ، اما معتقدم که بازيکنان حرفه ای جا برای پيشرفت دارند و در ايران، هدف اصلی ام اين است که سطح بازيشان را بالا ببرم. بعضی تيم ها خوبند و بعضی تيم ها بهترند ، اما دست آخر اين مربی است که بايد سعی کند که بازيکنانش پيشرفت کنند و نشان بدهند چقدر خوب شده اند.


و از رفتن به ايران، چه هدفی را دنبال می کنيد؟


رسيدن به جام جهانی.


XS
SM
MD
LG