لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۷

اتوبوس حامل مسافران ايرانی در ترکيه هدف تيراندازی قرار گرفت


مجروحان حادثه تیراندازی به مسافران ایرانی در یکی از درمانگاه های استان وان ترکیه.
مجروحان حادثه تیراندازی به مسافران ایرانی در یکی از درمانگاه های استان وان ترکیه.
گزارش خبرگزاری های ايران حاکی است که يک اتوبوس حامل مسافران ايرانی در استان «وان» ترکيه هدف تيراندازی مردان مسلح قرار گرفته است که در جريان آن دستکم شش نفر زخمی شدند.

خبرگزاری ايرنا در گزارشی گفته که «يک تن از مسافران اتوبوس به نام فاطمه وحيدی از ناحيه سينه مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.»

دستکم شش نفر از ۴۰ مسافر اين اتوبوس بر اثر شکسته شدن شيشه ها زخمی شده اند. نورالدين ييلماز، استاندار «بيلتيس» ترکيه گفته است که حال تمام مجروحان خوب است.

به نوشته ايرنا، وی افزوده است: «يک خودرو که شماره پلاک آن هنوز مشخص نشده، قصد متوقف کردن اتوبوس ايرانی را داشت ولی راننده اتوبوس از متوقف کردن خودرو خودداری کرد و متعاقب آن اتوبوس زير رگبار قرار گرفت.»

روزنامه حريت نيز نوشته است: «يک اتوبوس ايرانی با ۴۰ سرنشين که از مرز 'گوربولاغ' وارد ترکيه شده بود در نزديکی شهرستان 'ارجيش' از توابع استان 'وان' مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.»

مقصد اين اتوبوس، سوريه بوده است و بر اساس گزارش روزنامه حريت، نيروهای پليس ترکيه جستجو برای يافتن مهاجمان را آغاز کرده اند.

اتوبوس های حامل مسافران ايرانی به مقصد سوريه از ترکيه عبور می کنند و در سال های اخير بارها دچار حادثه شده اند.

مهرماه سال گذشته، بر اثر واژگون شدن يک اتوبوس ايرانی در اين کشور، سه نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند.

در خردادماه همان سال، واژگون شدن يک اتوبوس ايرانی در شرق ترکيه شش کشته و ۴۵ نفر زخمی برجای گذاشت.

هنوز مشخص نيست که حمله روز سه شنبه به اتوبوس ايرانی از سوی شورشيان کرد صورت گرفته است يا سارقان مسلح دست به چنين حمله ای زده اند.

گزارش دیگری از ترکیه حاکی است که یک ایرانی پس از هفده ساعت، از زیر آوار هتلی در شهر وان نجات یافت. نام ایرانی، جمال حبیب پور اعلام شده است که برای انجام کارهای بازرگانی به استان وان رفته بود.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که بر اثر زلزله اخیر در وان، سه ایرانی جان باخته اند.

جعفری مددی، رحیم عزیزی و رضا خواجه محمدلو، سه تبعه ایرانی، كه به گفته ایرنا، برای انجام فعالیت های تجاری در هتل بایرام شهر وان اسكان داشتند، زیر آوار مانده و جان خود را از دست دادند.
XS
SM
MD
LG