لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۲

هر ليتر بنزين آزاد در ایران ۱۰۰۰ تومان شد


شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی ايران قيمت های جديد بنزين سهميه‌ای و آزاد را اعلام کرد. بر اساس اعلام این شرکت، قيمت بنزين آزاد ۱۰۰۰ تومان و قيمت بنزين سهميه‌ای ۷۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اين قيمت‌ها از ساعت ۲۴ پنج شنبه، چهارم اردیبهشت، به وقت تهران به اجرا گذاشته خواهد شد.

قيمت بنزين معمولی آزاد و سهميه‌ای قبلا به ترتيب ۷۰۰ و ۴۰۰ تومان بود.

همچنين قيمت جديد بنزين سوپر سهميه‌ای هر ليتر۸۰۰ تومان و بنزين سوپر آزاد هر ليتر ۱۱۰۰ تومان اعلام شده است. قبلا قيمت بنزين سوپر سهميه‌ای و آزاد به ترتيب ۵۰۰ و ۸۰۰ تومان بود.

دولت حسن روحانی چندین هفته است که از عزم خود برای افزایش قیمت سوخت خودروها خبر داده بود و اعلام کرده بود که شیب افزایش قیمتها «ملایم» خواهد بود تا بار تورمی کمی داشته باشد.

شرکت ملی پالايش و پخش همچنين قيمت‌های جديد گازوئيل يارانه‌ای را برای هر ليتر ۲۵۰ تومان اعلام کرده است که نسبت به قيمت‌های قبلی ۱۰۰ تومان افزايش يافته است.

بهای هر متر مکعب گاز CNG برای خودروها نيز ۴۵۰ تومان تعيين شده است که آن هم ۵۰ تومان افزايش قيمت يافته است.

قيمت بنزين تحويلی به خودروهای دولتی هر ليتر ۱۰۰۰ تومان خواهد بود.

قانون بودجه سال ۹۳ به دولت اجازه داده است که قيمت حامل‌های انرژی را به طور متوسط تا ۳۳ درصد افزايش دهد، اما تصميم در مورد ميزان افزايش و تعيين قيمت جديد هر نوع سوخت به عهده دولت گذاشته شد.

طی سال جاری، دولت قيمت گاز، نفت کوره، نفت سفيد و گاز مايع «ال پی جی» را افزايش داده بود.

گزارش خبرگزاری‌های ایران حاکی است که سهميه‌های ۴۰۰ تومانی باقيمانده در کارت‌های سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسيکلت‌ها کماکان معتبر بوده و دارندگان کارت‌های سوخت می‌توانند اين سهميه‌ها را با همان نرخ ۴۰۰ تومانی قبلی از جايگاه‌ها دريافت کنند.

ميزان سهميه ماهانه همه خودروها طبق روال قبل خواهد بود و از ساعت ۲۴ روز پنج شنبه سهميه کامل ارديبهشت ماه خودروهای سواری شخصی و موتوسيکلت‌ها به کارت‌های سوخت آنها تخصيص می‌يابد.

سهميه بنزين خودروهای عمومی هم از زمان تغيير نرخ برای باقيمانده ارديبهشت ماه با نرخ‌های جديد به کارت‌های آنها تخصيص می‌يابد.
XS
SM
MD
LG