لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۷

صدر بار دیگر خواستار خروج آمریکا از عراق شد


آقای صدر از دولت نوری مالکی خواسته است که سریعاً نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از عراق اقدام کند.(عکس: AFP)
آقای صدر از دولت نوری مالکی خواسته است که سریعاً نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از عراق اقدام کند.(عکس: AFP)

مقتدی صدر روحانی ناراضی عراقی بار دیگر خواستار خروج آمریکا عراق شد و اطمینان داد که با خروج نیروهای خارجی، خشونت های فرقه ای در این کشور متوقف خواهد شد.


به گزارش «خبرگزاری فرانسه» از بغداد، شیخ ستار البطاط، نماینده مقتدی صدر، در خطبه‌های نماز جمعه شهرک صدر، از قول آقای صدر اعلام کرد که از دولت نوری مالکی خواسته است که سریعاً نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از عراق اقدام کند.


این نماینده آقای صدر همچنین به نقل از وی افزود: «دولت باید نیروهای آمریکایی را از عراق اخراج و همه شهروندان عراقی را در اسارت آنها هستند آزاد کند».


آقای صدر پیش از این در ماه اوت (مرداد ماه) اعلام آمادگی کرده بود که در صورتی که آمريکا بيرون بردن نيروهای خود را آغاز کند، شبه نظاميان تحت فرمان خود موسوم به «سپاه مهدی» را منحل خواهد کرد.


«پایان خشونت های فرقه ای، با خروج اشغالگران»


آقای بطاط همچنین به صورت تلویحی، وجود خشونت های فرقه ای در عراق را با حضور نیروهای خارجی در این کشور مرتبط دانست.


این روحانی نزدیک به آقای صدر به نقل از وی گفت که پس از استقرار کامل حکومت عراق و «خروج اشغالگران» دیگر شاهد درگیری های قومی گروه های شیعه و سنی در عراق نخواهیم بود.


اظهارات این روحانی شیعه در حالی است که روز پنجشنبه، دو مسجد شیعیان در شرق بغداد دقایقی پس از برگزاری نماز عید فطر مورد حمله انتحاری قرار گرفتند که این دو حادثه ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.


بر اساس گزارش های منتشره، در هر دو انفجار روز پنجشنبه از روش‌های شناخته شده القاعده برای این گونه عملیات استفاده شده است.


علاوه بر این روز یکشنبه نیز دست کم ۳۲ نفر در انفجارهای انتحاری در محله ‌های شیعه ‌نشین غرب بغداد، جان خود را از دست دادند.


بر اساس اعلام رسمی ارتش آمریکا، خشونت‌ها در عراق به نسبت چهار سال گذشته کاهش یافته است.


با این حال بر اساس گزارش ها، حملات نیروهای شبه نظامی در عراق در خلال ماه رمضان افزایش داشته است.


XS
SM
MD
LG