لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۳

تایمز: بریتانیا نیروهای خود در افغانستان را افزایش می‌دهد


نیروهای بریتانیایی در افغانستان سال ۲۰۱۵
نیروهای بریتانیایی در افغانستان سال ۲۰۱۵

روزنامه تایمز لندن گزارش کرده در پی درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از ناتو برای اعزام نیروی بیشتر به افغانستان، احتمال می‌رود بریتانیا نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهد.

برپایه این گزارش احتمالاً گوین ویلیامسون وزیر دفاع بریتانیا، از ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا خواسته که با اعزام ۴۰۰ نیروی بیشتر به افغانستان موافقت کند.

بریتانیا هم‌اکنون ۶۰۰ نیرو در افغانستان دارد که به آموزش نیروهای افغان مشغول هستند.

این گزارش می‌افزاید انتظار می‌رود ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در نشست ماه ژوئیه ناتو افزایش نیروهای این کشور در بریتانیا را اعلام کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، سال گذشته میلادی اعلام کرد برای مقابله با طالبان ۳۵۰۰ نیروی بیشتر به افغانستان اعزام می‌کند و در عین حال هشدار داد که اعضای ناتو باید تعهدات خود در این پیمان را اجرا کنند. دونالد ترامپ از کشورهای ناتو بارها خواسته که بودجه بیشتری در ناتو هزینه کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته در مقر ناتو در بروکسل گفت ۲۳ عضو از ۲۸ کشور ناتو سهم خود را برای دفاع از خودشان را نمی‌دهند.

در همین حال وزارت دفاع بریتانیا ضمن ابراز پایبندی به مأموریت‌های ناتو تأکید کرد میزان مشارکت این کشور در ناتو همواره مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر دونالد ترامپ روز پنجشنبه در کاخ سفید میزبان ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بود.

رئیس‌جمهور آمریکا از اعضایی که دو درصد از تولید ناخالص ملی را به بودجه دفاعی اختصاص نمی‌دهند، انتقاد کرد.

دبیرکل ناتو هم ضمن قدردانی از دونالد ترامپ، اصرار او بر پرداخت سهم اعضا را مؤثر ارزیابی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت لهستان، رومانی، استونی، لاتویا، لیتوانی، یونان و بریتانیا در مورد تخصیص بودجه دفاعی به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

با استفاده از خبرگزاری فرانسه و دیفنس نیوز؛ ح.ر./م.ا.
XS
SM
MD
LG