لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۹

داعش مانع پیشروی سربازان سوریه در استان رقه شد


یکی از بنرهای گروه داعش که بر دیواری در رقه آویخته شده است.
یکی از بنرهای گروه داعش که بر دیواری در رقه آویخته شده است.

شبه‌نظامیان گروه موسوم به حکومت اسلامی مانع پیشروی نیروهای حکومت سوریه به سوی یکی از آخرین شهرک‌ها در استان رقه شدند که همچنان تحت تصرف داعش است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه سوم شهریور به نقل از گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه گزارش داد که نیروهای داعش در جریان این درگیری بیش از ۳۰ نفر از سربازان حکومت سوریه را که به سوی شهرک معدان پیش می‌رفتند کشته و وسایل نقلیه آنها را به تصرف درآورده‌اند.

نیروهای حکومت سوریه با پشتیبانی روسیه از شمال، مرکز و جنوب سوریه به سوی شهرک‌ها و روستاهایی در استان دیرالزور پیشروی می‌کنندکه تحت تصرف داعش است. شهرک معدان درست در میانه دو شهر دیرالزور و رقه و در مرز استان رقه قرار دارد.

اما ضدحمله روز جمعه شبه‌نظامیان داعش باعث شد که نیروهای حکومت سوریه تا ۳۰ کیلومتری غرب معدان عقب‌نشینی کنند تا داعش بتواند چندین روستا را که طی یک ماه اخیر از دست داده بود، بار دیگر تصرف کند.

گروه ناظر حقوق بشر در سوریه این رخداد را بزرگ‌ترین حمله داعش در جنوب شرق رقه نامیده و عنوان کرده که در این حمله ۳۴ سرباز سوری و ۱۲ شبه‌نظامی داعش کشته شده‌اند. رسانه‌های حامی داعش هم تصاویری از حمله به نیروهای حکومت سوریه و اجساد آنان منتشر کرده‌اند.

معدان در کرانه جنوبی رود فرات و در ۶۰ کیلومتری شهر رقه قرار دارد. رقه مرکز گروه موسوم به حکومت اسلامی در سوریه محسوب می‌شود. مواضع داعش در این شهر طی روزهای اخیر هدف حملات گسترده نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا قرار گرفته.

از سویی نیروهای دمکراتیک سوریه نیز که از حمایت آمریکا برخوردارند در تلاش برای بیرون راندن داعش از رقه توانسته‌اند که کنترل بخش‌هایی از این شهر را در دست بگیرند.

در این حال مشاور سازمان ملل متحد در امور سوریه خواستار وقفه در حملات شده تا هزاران غیرنظامی که در رقه به دام افتاده‌اند، بتوانند از شهر فرار کنند.

XS
SM
MD
LG