لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۸

قطع اینترنت و تلفن بانک ملی ایران در هامبورگ به دلیل تحریم‌های آمریکا


یک روزنامه آلمانی خبر داد که شرکت تله کوم تلفن و اینترنت شعبه بانک ملی ایران در هامبورگ را به دلیل تحریم‌های آمریکا قطع کرده است.

براساس گزارش روزنامه هندلزبلات بانک ملی بهای خدمات دریافتی از شرکت را یک جا پرداخت کرده بود.

با این حال شرکت تله کوم اعلام کرده که به دلیل تحریم‌های آمریکا بانک ملی ایران قادر به پرداخت هزینه‌ها و صورت حساب‌های خود از طریق شبکه بانکداری بین‌المللی نیست.

تله‌کوم بزرگترین شرکت خدمات تلفنی و اینترنتی در آلمان است و در بخش تلفن همراه در آمریکا نیز فعالیت می کند.

آلمان در کنار فرانسه، بریتانیا و اتحادیه اروپا، از خروج آمریکا از توافق اتمی ابراز تاسف کرده و گفته‌ تا زمانی که ایران در آن بماند، به اجرای آن پایبند می‌ماند.

با این حال براساس گزارش‌ها به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا تنها ۴۰ تا ۵۰ بانک حاضر به ارائه خدمتن به معاملات تجاری مرتبط با با ایران هستند.

همچنین اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته سازوکار مالی ویژه خود برای ایران را اجرا کند.

در همین حال پیش از این، منابع آگاه در اتحادیه اروپا به رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفته بودند که هیچ‌ یک از کشورهای ۲۸ گانه عضو اتحادیه اروپا حاضر به میزبانی این سازوکار ویژه نیستند.

در همین حال ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین، در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان، از همراهی تجار و نهادهای مالی آلمان با تحریم‌های واشینگتن علیه ایران، ستایش کرده‌است.

فشارهای آمریکا همچنین باعث شد که ایران در شهریور ماه از درخواست خود برای برداشت ۳۰۰ میلیون یورو (۳۴۷ میلیون دلار) به صورت نقدی از حساب بانکی‌اش در یک بانک مستقر در هامبورگ آلمان گذشته و این درخواست را پس گرفت.

در همین حال بر اثر این فشارها شرکت راه‌آهن دولتی آلمان و شرکت خودروسازی دایملر آلمان از بازار ایران خارج شدند.

با استفاده از روزنامه‌های هندلزبلات، ول استریت ژورنال و رادیو فردا /ا.م /
XS
SM
MD
LG