لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۹

هشدار استانداری البرز: با تجمعات اعتراضی برخورد می‌کنیم


اعتراض‌ها در کرج- ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
اعتراض‌ها در کرج- ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

در حالی که گزارش‌ها حاکی از ادامه اعتراض‌ها در نقاط مختلف ایران٬ از جمله استان البرز است٬ یک مقام استانداری البرز این اعتراض‌ها را ناشی از تهییج «سلطنت‌طلبان و منافقین» دانسته و گفته است که در ادامه با معترضان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا٬ خیرالله ترخانی٬ سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی استاندار البرز روز شنبه٬ ۱۳ مرداد٬ با اشاره به تجمعات کرج گفت: «در این مدت سعی کردیم با این تجمعات مماشات کنیم و به حرف‌های آنان گوش کنیم٬ اما دیدیم که این مطالبات اقتصادی نیست و کاملا ساختارشکنانه است.»

وی گفت که ناآرامی‌های کرج از زمان خروج آمریکا از برجام آغاز شد و افزود: «اما طبق مشاهدات چند روز اخیر٬ عمده افرادی که در این ناآرامی‌ها شرکت دارند٬ دغدغه اقتصادی ندارند. جوانانی که در این اتفاقات حضور دارند با فراخوان گروه‌های معاند همچون سلطنت‌طلبان و منافقین تهییج شده‌اند و این گروه‌ها قصد دارند از اغتشاشات و با به خیابان کشیدن مردم سوءاستفاده سیاسی کنند.»

تجمعات در ایران از سه‌شنبه هفته گذشته در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی آغاز شد ولی در روزهای اخیر شعارهای اصلی معترضان علیه رهبر جمهوری اسلامی٬ حکومت و روحانیون بوده است.

فیلم‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی حاکی از دوام تظاهرات و تجمع‌ها در استان‌های تهران٬ فارس٬ قم و البرز در شنبه شب ۱۳ مرداد، بود. طبق این تصاویر در استان البرز این اعتراض‌ها در کرج و اشتهارد در جریان بوده است.

تجمع اعتراضی در اشتهارد/ شنبه ۱۳ مرداد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:14 0:00

در این راستا مدیر حوزه علمیه شهرستان اشتهارد از حمله گروهی از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی شامگاه جمعه، ۱۲ مردادماه، به این مدرسه مذهبی خبر داد و ادعا کرد که پلیس تعدادی از آنان را «بازداشت» کرده است.

سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی استاندار البرز در خصوص اعتراض‌های اخیر گفت که «این گروه‌ها قصد دارند با چند فیلم و استفاده از تجمع چند جوان٬ جامعه را تشویق کنند تا مردم عادی را به صحنه بکشانند»٬ ولی به گفته وی تا کنون مردم فاصله خود را با «اغتشاشگران» حفظ کرده‌اند.

وی در ادامه تجمعات را «زودگذر و مقطعی» خواند و افزود: «تجمعات کوچک و پراکنده‌ای که در این مدت شکل گرفته برآیند مطالبات اقتصادی مردم نیست٬ بلکه ناشی از سوء استفاده برخی گروه‌هاست که در ادامه قطعا با آنان برخورد خواهد شد.»

روز پنجشنبه٬ ۱۱ مرداد٬ عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، نیز در واکنش به این اعتراض‌ها گفته بود که «دشمنان» در صدد ایجاد تنش اجتماعی هستند ولی اوضاع با تجمع ۲۰۰ نفر «به هم» نمی خورد.

سخنان وزیر کشور از جمله نخستین واکنش‌های رسمی مقامات دولت جمهوری اسلامی به موج تازه تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف است.

پیش از این و در دی ماه سال گذشته، تظاهراتی در حدود ۱۰۰ شهر ایران برگزار شده بود.

با استفاده از گزارش خبرگزاری ایسنا٬ شبکه‌‌های اجتماعی و رادیو فردا/ د.آ
XS
SM
MD
LG