لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۶

دادستان تهران: دو نفر از متهمان پرونده توهین به حسن روحانی تفهیم اتهام شده‌اند


عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران اعلام کرده که به زودی قرار نهایی این پرونده صادر خواهد شد.
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران اعلام کرده که به زودی قرار نهایی این پرونده صادر خواهد شد.

دادستان تهران می‌گوید، دو نفر از مظنونان پرونده توهین به حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران در «روز قدس» تفهیم اتهام شده‌اند و تحقیقات در مورد متهم سوم نیز رو به اتمام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی روز دوشنبه ۲۰ شهریور با اشاره به «پرونده توهین» به آقای روحانی در مراسم «روز قدس» امسال عنوان کرد که «به زودی قرار نهایی این پرونده صادر خواهد شد».

راهپیمایی حکومتی «روز قدس» که هر سال آخرین جمعه ماه رمضان در ایران برگزار می‌شود امسال با شعارهایی علیه حسن روحانی همراه بود و شماری از شرکت‌گنندگان در مراسم به هنگام حضور وی در راهپیمایی شعار «مرگ بر منافق» و «روحانی، بنی‌صدر پیوندتان مبارک» سر دادند.

این رخداد همزمان بود با اوج جدال لفظی رییس‌جمهوری و سپاه پاسداران پیرامون مسائلی چون ورود سپاه به عرصه اقتصاد که آقای روحانی تعبیر «دولت با تفنگ» را درباره آن به کار برد و گفت: «بخشی از اقتصاد را که دست دولت بی‌تفنگ بود به یک دولت با تفنگ دادند».

شعار علیه حسن روحانی در مراسم «روز قدس» اما واکنش چهره‌های نزدیک به آقای روحانی را به دنبال داشت و از جمله علی مطهری نایب رئیس مجلس ایران آن را «مصداق جرم» نامید و خواستار ورود دادستانی به ماجرا شد.

چندی پس از آن نیز دادستان تهران اعلام کرد که «سه نفر از متهمان این پرونده معرفی شدند و بقیه هم قرار است معرفی شوند».

قوانین ایران برای توهین به روسای سه قوه یا معاونان رییس‌جمهوری و وزیران سه تا شش ماه حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق تعیین کرده است.

در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد گزارش‌هایی از شلاق خوردن چند دانشجو به اتهام توهین به وی منتشر شد. از جمله پیمان عارف از منتقدان دولت وقت، ۷۴ ضربه و امین نیایی‌فر، دانشجوی ممتاز مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران، ۳۰ ضربه شلاق خوردند.

XS
SM
MD
LG