لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۲

نقش دولت‌های ایران و ترکیه در رفع محرومیت پرسپولیس


تصویری از بازی تیم های پرسپولیس و نفت تهران.
تصویری از بازی تیم های پرسپولیس و نفت تهران.

سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با کمک هیئت دولت، وزیر امور خارجه و وزیر ورزش، مشکل پرسپولیس با باشگاه ریزه اسپور ترکیه حل شده است.

حمید گرشاسبی در یک نشست خبری گفت: اگر نمی‌توانستیم شرایط را مهیا کنیم از جام باشگاه‌های آسیا حذف می‌شدیم و مجوز حرفه‌ای نمی‌گرفتیم.

طبق حکم فیفا، مهدی طارمی باید با تضمین باشگاه پرسپولیس، مبلغ ۷۸۹ هزار و ۵۰۰ یورو به باشگاه ترکیه‌ای پرداخت می‌کرد.

در عین حال، چهار ماه محرومیت برای طارمی در نظر گرفته شد که این مدت زمان، یک ماه دیگر به پایان می‌رسد.

باشگاه پرسپولیس نیز به حکم فیفا، برای دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی از جذب بازیکنان داخلی و خارجی محروم شده بود.

حمید گرشاسبی گفت: «در سفر اردوغان به ایران، سلطانی‌فر، وزیر ورزش، موضوع را مطرح کرد. آنجا تلفن را برداشتند و تماس گرفتند که با پرسپولیس همکاری شود.»

سرپرست پرسپولیس درباره مذاکرات استانبول گفت: «رئیس جمهور با هیات همراه به ترکیه سفر کرد. آنجا ملاقاتی با آقایان واعظی، ظریف و حسین‌پور داشتیم و قول دادند موضوع را مطرح کنند تا مساعدت شود.»

مسئولان باشگاه ریزه اسپور برای همکاری با پرسپولیس، از این باشگاه خواسته‌اند طارمی یا علیپور به این تیم بروند. در این ارتباط، مدیرفنی ریزه اسپور که در دسته اول حضور دارد، برای جذب بازیکن به ایران می‌آید.

حمید گرشاسبی درباره انتقال بازیکن به این باشگاه گفت: «بازیکنان مطرح خود را نمی‌توانیم دست بزنیم اما دو سه بازیکن داریم که در تیم‌های دیگری بازی می‌کنند و آنها را می‌توانیم بدهیم. انصافاً باید همکاری کنیم وقتی اینقدر با ما راه آمدند.»

او درباره طارمی گفت: «مهدی اگر تیمی پیدا کند، بیاورد بررسی کنیم. دنبال این هستیم یکسری بازیکنان با هماهنگی کادر فنی به اروپا بروند و رشد کنند».

در حال حاضر، با توافق صورت گرفته بین دو باشگاه، ریزه اسپور درباره پرونده فیفا رضایت خود را اعلام می‌کند. پرسپولیس هم می‌تواند برای رفع یا کاهش محرومیت، این تفاهم‌نامه را به دادگاه حکمیت ورزش،‌ واقع در لوزان سوئیس، ارائه کند.

آقای گرشاسبی تاکید کرد: از طریق وکیل سوئیسی در حال پیگیری هستیم تا پنجره‌های بسته نقل و انتقالاتی باز شود و محرومیت لغو شود.

در این میان حامی مالی باشگاه پرسپولیس به زودی معرفی و قرارداد برانکو تمدید می‌شود و احمد نوراللهی نیز به پرسولیس باز می‌گردد. این‌ها از جمله اخبار تازه‌ای است که حمید گرشاسبی اعلام کرده است.

بحث مالیات، دیگر موضوعی بود که آقای گرشاسبی درباره آن گفت: مالیاتی به پرسپولیس و استقلال تعلق نمی‌گیرد زیرا این باشگاه‌ها درآمد ندارند. اما دفاتر و اسناد باشگاه‌ها ناقص بوده و نتوانسته‌اند به حسابرسان مالیاتی جواب بدهند.

او درباره بدهی‌های پرسپولیس گفت: بازیکنانی حتی از ۲۰ سال قبل طلب داشتند یا مربیانی که بعد از انقلاب طلب داشتند،‌ ما باید پرداخت کنیم. حدود هفت میلیارد تومان نیز بدهی خارجی داریم.

XS
SM
MD
LG