لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۵

شمار قربانیان توفان مایکل در شرق آمریکا به ۱۷ نفر رسید

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

۲۳:۵۳ ۲۱.۷.۱۳۹۷

«۹۰ درصد از ایران در معرض زلزله و ۸۰ درصد در معرض سیل قرار دارد»

یک مقام سازمان مدیریت بحران در ایران می‌گوید که ۹۰ درصد از مناطق کشور در معرض زلزله و ۸۰ درصد از مناطق جمعیتی ایران در معرض سیل قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بهنام سعیدی معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران، بر لزوم آموزش مردم در زمینه بحران تاکید کرد و گفت: «۷۰ درصد از کسانی که در سیل کشته شدند، در صورت آموزش کشته نمی‌شدند... شهر بم حدود ۱۲ ثانیه لرزید، نتیجه این زلزله ۳۰ هزار و ۹۴۸ کشته ، ۱۷ هزار و ۵۰۰ مجروح و پنج هزار یتیم بود.»

وی سپس عنوان کرد که سازمان مدیریت بحران طرحی را به استان‌های کشور برای تدوین سند آموزشی مدیریت بحران داده است و ۲۴ استان کشور سند آموزشی در این زمینه را آماده کردند.

۲۲:۰۰ ۲۱.۷.۱۳۹۷

انفجار در یک همایش انتخاباتی در افغانستان ۲۲ کشته بر جای گذاشت

یک هفته مانده به انتخابات پارلمانی در افغانستان، روز شنبه انفجار در یک همایش انتخاباتی در ولایت تَخار در شمال این کشور دست‌کم ۲۲ کشته و نزدیک به ۳۶ زخمی برجای گذاشت.

احمد جواد هجری، سخنگوی والی تخار، در گفت‌وگو با بخش افغان رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی گفت: «این انفجار ظهر شنبه در یکی از شهرهای این ولایت و در جریان همایش انتخاباتی یکی از زنان نامزد در انتخابات روی داد.»

به گفته این مقام محلی، عامل انفجار خودروی بمب‌گذاری شده بوده و تحقیقات در این باره آغاز شده است، شماری از کشته‌شدگان این انفجار، نیروهای امنیتی بودند و شماری دیگر را مردم عادی شرکت‌کننده در این همایش تشکیل می‌دادند.

۲۱:۴۸ ۲۱.۷.۱۳۹۷

توفان مایکل در شرق آمریکا تاکنون ۱۷ قربانی گرفته است

شمار قربانیان توفان مایکل در ایالات شرقی آمریکا به ۱۷ نفر رسید. این توفان تاکنون هشت کشته درفلوریدا، سه کشته در کارولینای شمالی، یک کشته در جورجیا و پنج کشته نیز در ویرجینیا برجای گذاشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مسئولان واحدهای جست‌وجو و نجات در ایالت فلوریدا گزارش داده که انتظار می‌رود شمار قربانیان توفان در این ایالت تا روزهای آینده باز هم افزایش یابد.

مقامات اورژانس فلوریدا می‌گویند که روز جمعه هزاران نفر با آنها تماس گرفته و تقاضای کمک برای جست‌وجوی افراد گم‌شده کرده‌اند.

توفان مایکل که روز چهارشنبه به سواحل فلوریدا رسید، جاده‌ها و خانه‌ها را از بین برده و درختان را از جا کنده است.

۲۱:۰۶ ۲۱.۷.۱۳۹۷

برکناری معاون دادستانی ایران در امور فضای مجازی

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی امور فضای مجازی دادستانی، روز شنبه ۲۱ مهر ماه با حکم دادستان کل کشور از سمت خود برکنار شد.

در حکم محمدجواد منتظری، جواد جاویدنیا به عنوان جانشین عبدالصمد خرم‌آبادی معرفی شده که پیش از این معاون دادستان مشهد در امور فضای مجازی بود.

آقای خرم‌آبادی در دوره‌ای که معاونت امور فضای مجازی دادستان کل کشور را برعهده داشت به مواضع سخت‌گیرانه در قبال آزادی‌های اینترنتی و فعالیت شبکه‌های مجازی شهره بود.

۱۸:۰۶ ۲۱.۷.۱۳۹۷

اختیارات بانک مرکزی برای اجرای برنامه اصلاح نظام بانکی تصویب شد

شورای عالی هماهنگی اقتصادی، روز شنبه، ۲۱ مهرماه، اختیارات بانک مرکزی را برای اجرای برنامه اصلاح نظام بانکی، تصویب کرد.

در آغاز این جلسه که به ریاست حسن روحانی برگزار شد، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در مورد مشکلات ساختاری نظام بانکی و طرح بانک مرکزی برای اصلاح آن گزارشی را به جلسه ارایه کرد تا زمینه تصویب اختیارات بانک مرکزی فراهم شود.

سران سه قوه جمهوری اسلامی ایران، همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کردند تا با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، برای ارائه رفع موانع جذب و تشویق سرمایه‌گذاری، طرح‌های لازم را به سرعت ارایه کند.

۱۵:۳۱ ۲۱.۷.۱۳۹۷

مرگ ۱۱ نفر در تصادف خودروی حامل مهاجران در یونان

خبرگزاری فرانسه روز شنبه از یونان گزارش داد که در تصادف یک خودروی حامل عده‌ای از مهاجران غیرقانونی با یک کامیون در یونان ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تنها راننده این کامیون توانسته است از حریق ناشی از تصادف جان سالم به در ببرد.

هنوز مشخص نیست که آیا در میان قربانیان این حادثه ایرانی نیز بوده است یا خیر.

با این حال این تصادف درست در جاده‌ای منتهی به تسالونیکی در یونان رخ داده است که شش ماه پیش شش مهاجر ایرانی در آن جان خود را از دست دادند.

روز جمعه ۱۸ خرداد سال جاری تصادف یک خودرو در شمال شرق یونان که شانزده «مهاجر ایرانی» سرنشین آن بودند شش کشته برجای گذاشته که سه نفر از آنها کودک بودند.

پنج نفر از کشته‌شدگان از جمله دختری ۱۲ ساله و دو پسر پنج و نه ساله در محل حادثه جان باختند. یک نفر دیگر هم در راه بیمارستان جان خود را از دست داد.

۱۳:۳۶ ۲۱.۷.۱۳۹۷

پرونده «سلطان سکه» و یک محکوم اقتصادی دیگر در دادگاه عالی

در پی محکومیت سه متهم مالی و اقتصادی به اعدام، رئیس کل دادگستری تهران روز شنبه از اعتراض دو تن از آنها به این حکم و ارجاع پرونده به دادگاه عالی ایران خبر داد.

وحید مظلومین
وحید مظلومین

خبرگزاری ایسنا به نقل از غلامحسین اسماعیلی گفت که وحید مظلومین معروف به «سلطان سکه» و باقری درمنی به حکم خود اعتراض کرده‌اند.

دو هفته پیش سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که در دادگاه‌های «ویژه مبارزه با فساد اقتصادی» سه نفر به «عنوان مفسد فی‌الارض» به اعدام و ۳۲ نفر به زندان تا ۲۰ سال و پایین‌تر محکوم شده‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای نام وحید مظلومین، محمداسماعیل قاسمی و باقری درمنی را به عنوان محکومان به اعدام اعلام کرد.

در رسانه‌های ایران از «وحید مظلومین» با عنوان «سلطان سکه» یاد می‌کنند، زیرا به گفته حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران او در عرض ده ماه،‌ حدود دو تُن سکه خریده بود.

۱۲:۲۵ ۲۱.۷.۱۳۹۷

نامه سرگشاده آیت‌الله به آیت‌الله: دعوا بر سر «گرفتاران مهریه»

در ادامه بحث بر سر زندانیانی که توانایی پرداخت مهریه را نداشته‌اند، ناصر مکارم شیرازی،‌ از مراجع قم، روز شنبه در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که توضیحات او برایش «قانع‌کننده» نبوده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه نامه خود به آیت‌الله لاریجانی پیشنهاد کرد که چند کارشناس به حضور او در قم «تشریف بیاورند تا آن چهار مسئله مهم درباره مهریه در محیط عالمانه و دور از عصبانیت حل و فصل شود».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او همچنین تاکید کرد که «هدف اینجانب روشن ساختن قوانین مترقی اسلام و کمک به جمعی از گرفتاران مهریه است».

صادق آملی لاریجانی هفته گذشته در پاسخ به این انتقاد که قوه قضاییه از حوزه «جدا شده است» به مکارم شیرازی این طور جواب داده بود: «به محضر شریف ایشان عرض می‌کنم، چرا به گونه‌ای صحبت می‌شود که گویی مسئولان قضایی و قضات شریف از پس کوه قاف آمده‌اند؟ ما هم از همین حوزه‌ها آمده‌ایم.»

۱۱:۳۵ ۲۱.۷.۱۳۹۷

یک پیشنهاد جنجالی دیگر از طرف وزیر دست راستی ایتالیا

پیشنهاد تازه‌ای از طرف ماتئو سال‌وینی، وزیر کشور دست راستی و افراطی ایتالیا، بار دیگر به انتقادهای بسیار دامن زده است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، آقای سال‌وینی به‌تازگی خواستار آن شده است که «مغازه‌های قومی کوچک» باید ساعت ۹ شب تعطیل شوند.

ماتئو سال‌وینی
ماتئو سال‌وینی

این گونه مغازه‌های خواروبارفروشی که در اروپا معمولا تا نیمه‌شب و حتی دیرتر بازند بیشتر متعلق به خارجی‌ها، در ایتالیا بیشتر هندی‌ها و بنگلادشی‌ها، است.

به گفته این وزیر دست راستی، این مغازه‌ها «محل دیدار موادفروش‌ها و آدم‌هایی است که دردسر درست می‌کنند».

پیشنهاد آقای سال‌وینی از جمله انتقاد اتحادیه مغازه‌دارها را به دنبال داشته که می‌گویند به تبعیض دامن می‌زند.

۱۱:۲۷ ۲۱.۷.۱۳۹۷

بازداشت رئیس سازمان نظام روان‌شناسی ایران به اتهام فساد مالی

باشگاه خبرنگاران جوان ایران به نقل از یک عضو سازمان نظام روان‌شناسی از بازداشت رئیس این سازمان به اتهام «کلاه‌برداری و سوء‌استفاده مالی» خبر داد.

به گفته این عضو سازمان، عباسعلی اللهیاری، رئیس سازمان، از سال گذشته رد صلاحیت شده بود و «دستگیری اخیر وی به دلیل مسائل شخصی مالی است».

حمیدرضا پوراعتماد گفت: «سال ۹۵ نیز آقای اللهیاری برای چند روز بازداشت شده بود که با ضمانت ملکی معاونش از زندان آزاد شد، اما از آن زمان تاکنون بقیه پرونده‌ها در سازمان نظام روان‌شناسی مسکوت مانده بود.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG