لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۷

خبرخوان جمعه ۱۹ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در نوزدهمین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۱۴:۱۴ ۱۹.۵.۱۳۹۷

برزیل رکورد خود در آمار قتل و جنایت را شکست

طبق جدیدترین آمار، در سال ۲۰۱۷ بیش از ۶۰ هزار نفر در برزیل کشته شده‌اند. این بیانگر افزایش سه درصدی این آمار نسبت به سال پیش از آن است.

روزنامه بریتانیایی گاردین به نقل از سازمان مستقل «امنیت عمومی» برزیل می‌گوید که بنا بر آمار موجود روزانه به طور متوسط ۱۴ نفر در این کشور «به دست پلیس» کشته می‌شوند، افزایشی ۲۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶.

در همین حال آمار تجاوز در برزیل با افزایش هشت درصدی به ۶۰۰۱۸ فقره رسید و قتل زنان با ۴۵۳۹ فقره افزایشی ۶.۱ درصدی داشت.

۱۲:۴۲ ۱۹.۵.۱۳۹۷

کمپین «نذر آب» برای آب‌رسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که ۵۲۱ روستا در سیستان و بلوچستان آب شرب سالم ندارند از راه‌اندازی کمپین «نذر آب» برای آب‌رسانی به اهالی این روستاها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از محمود محمدی‌نسب، «هر یک نفر در یک شبانه‌روز به اندازه هزینه یک بطری آب می‌تواند به هموطن خود کمک کند، هلال‌احمر نیز هزینه کمکی مردم را صرف نگهداشت و توسعه این شبکه آب‌رسانی خواهد کرد».

۱۲:۳۸ ۱۹.۵.۱۳۹۷

انفجار «شی‌ء صوتی» در سراوان در جنوب شرقی ایران

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از فرماندار سراوان در جنوب شرقی ایران از انفجار یک «شی‌ء صوتی» در این شهر خبر داد.

به گفته این مقام، این انفجار «تلفات جانی نداشت».

به گفته درویش نارویی، این شی‌ء صوتی «مشکوک» روز جمعه «در مقابل بیمارستان و نزدیکی کلانتری شهر سراوان منفجر شد».

۱۱:۱۴ ۱۹.۵.۱۳۹۷

هشدار روسیه به آمریکا در مورد ایجاد محدودیت برای بانک‌های روس

نخست وزیر روسیه روز جمعه به ایالات متحده هشدار داد که هر گونه ایجاد محدودیت برای بانک‌های روس یا کار آنها با ارزهای خارجی از جمله دلار را «اعلان جنگ اقتصادی» تلقی خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که در پایان ماه جاری میلادی به خاطر دخالت روسیه در مسمومیت سرگی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و دخترش یولیا به وسیله ماده مخرب اعصاب تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به اجرا خواهد گذاشت.

روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه خود را اقدامی «غیرقانونی» خواند و محکوم کرد.

۱۱:۱۰ ۱۹.۵.۱۳۹۷

حمله «سنگین» طالبان به شهر غزنی در مرکز افغانستان

گزارش‌ها از مرکز افغانستان حاکی از حمله «سنگین» شبه‌نظامیان طالبان به چند نقطه از شهر غزنی است.

این حمله که بامداد جمعه آغاز شد تاکنون «ده‌ها کشته» بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طالبان صبح جمعه به چند ایست بازرسی پلیس حمله کرده و کنترل چند نقطه از این شهر را به دست گرفته‌اند.

گرچه نیروهای دولتی افغان از کمک ارتش آمریکا از جمله با هلی‌کوپترهای شکاری برای فرونشاندن حمله برخوردار بودند، گزارش‌ها حاکی از آن است که مشخص نیست چه مقدار از شهر در کنترل نیروهای دولتی است.

رویترز به نقل از فرمانده پلیس غزنی، در جنوب کابل، می‌گوید که این شهر چند ماه متوالی در معرض تهدید حمله از سوی طالبان بوده است.

۰۹:۰۹ ۱۹.۵.۱۳۹۷

«افزایش دو برابری» قیمت بلیت پروازهای خارجی

حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، گفته است، به دلیل افزایش محاسبه نرخ ارز از ۴۲۰۰تومان قیمت رسمی به ۸۸۰۰ تومان قیمت بلیت پروازهای خارجی نیز افزایش یافته است و پروازهای داخلی نیز با افزایش قیمت ۲۰ تا ۴۰درصد روبرو شده‌اند.

به گزارش ایسنا، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با اشاره به افزایش نرخ بلیت در مسیرهای خارجی همزمان با اجرای بسته جدید ارزی، گفت: شرکت‌های هواپیمایی تا روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه، بلیت‌ها را با ارز ۴۴۰۰ تومان می‌فروختند، اما وقتی از دریافت ارز دولتی محروم شدند، نرخ ۸۸۰۰ تومان را برای بلیت‌ها تعیین کردند که قیمت‌ها را تا بیش از دو برابر افزایش داد. البته در برخی مسیرها و پروازها نرخ‌ها سه برابر شده که ناشی از مسدود کردن صندلی‌هایی با کلاس قیمتی پایین در پرواز است.

۰۷:۳۸ ۱۹.۵.۱۳۹۷

نتایج بازشماری آراء انتخابات پارلمانی عراق اعلام شد

​کمیسیون انتخاباتی عراق بامداد روز جمعه اعلام کرد، نتایج به دست آمده از بازشماری مجدد و دستی آرای انتخابات پارلمانی در سرتاسر عراق نشان می‌دهد که جریان مورد حمایت مقتدی صدر بیشترین کرسی ها را در پارلمان کسب کرده است.

به گزارش رویترز، کمیسیون انتخاباتی عراق نتایج بازشماری مجدد و دستی آرا را در وب سایت خود منتشر کرده است.

پارلمان عراق پیشتر به دنبال طرح ادعاهایی در خصوص تقلب در شمارش آرا دستور بازشماری آرا به صورت دستی را صادر کرد.

کمیسیون انتخاباتی عراق می گوید، نتایج بازشماری دستی با نتایج اعلام شده در خصوص ۱۳ استان از ۱۸ استان عراق، مطابقت دارد.

۰۴:۰۲ ۱۹.۵.۱۳۹۷

سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره حمله هوایی به یمن شد

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ضمن محکوم کردن حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یک بازار در یمن که دهها کشته برجای گذاشت، خواستار تحقیقات مستقل درباره این حمله شده است.

به گزارش رویترز فرهان حق، سخنگوی آنتونیو گوترش گفته است، دبیرکل سازمان ملل باردیگر از طرف های درگیر خواسته است از عملیات نظامی در مناطق غیرنظامی خودداری کنند.

سران قبایلی یمن روز پنج‌شنبه، ۱۸ مرداد، از حمله هوایی نیروی ائتلاف عربستان در شمال یمن و اصابت یکی از موشک‌های این حمله به یک اتوبوس مدرسه خبر دادند. این حمله در بازار دَهیان در شمال استان صعده یمن روی داد.

کمیته صلیب سرخ جهانی می‌گوید، در این حمله ۲۹ کودک کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

۰۲:۱۷ ۱۹.۵.۱۳۹۷

گزارش‌ها درباره آتش بس تازه بین حماس و اسرائیل

دو مقام فلسطینی پنجشنبه ۱۸ مرداد گفته‌اند که حماس و اسرائیل با برقرار آتش بس تازه‌ای توافق کرده‌اند.

به گزارش رویترز هنوز دو طرف به طور رسمی این توافق آتش بس را تایید نکرده اند.

با این حال، یک مقام اسرائیلی که خواسته است نامش فاش شود، توافق بر سر آتش بس با فلسطینی ها را رد کرده است.

در پی تشدید حملات اسرائیل و حماس به یکدیگر، از بامداد پنج‌شنبه، ۱۸ مردادماه، از یک سو جنگنده‌ها و توپخانه ارتش اسرائیل نقاطی را در غزه هدف قرار دادند، و از سوی دیگر، با افزایش حملات راکتی از غزه به جنوب اسرائیل، ساکنان این منطقه به پناهگاه‌ها فراخوانده شدند.

۰۰:۰۹ ۱۹.۵.۱۳۹۷

طرح آمریکا برای افزودن نیروی فضایی به ارتش این کشور

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به تهدید روسیه و چین، از جزئیات ایجاد نیروی فضایی ایالات متحده رونمایی کرد. این نیرو ششمین شاخه ارتش ایالات متحده خواهد بود که تا سال ۲۰۲۰ (دو سال دیگر) ایجاد خواهد شد.

مایک پنس تشکیل یک نیروی فضایی را فصلی تازه در تاریخ نیروهای مسلح آمریکا خواند و گفت این نیروی در راستای آمادگی برای «میدان جنگ بعدی» ایجاد می‌شود.

به گفته وی، روسیه و چین به شدت در حال کار برای توسعه توانایی‌های ضد ماهواره‌ای هستند و آمریکا باید در فضا برتری داشته باشد.

ایجاد نیروی فضایی نیاز به تایید کنگره آمریکا داد و برخی قانونگذاران این کشور از هزینه‌های چنین طرحی ابراز نگرانی کرده‌اند. به گفته مایک پنس، هزینه اولیه این طرح برای پنج سال، هشت میلیارد دلار برآورد شده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG