لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۹

فرود اضطراری هواپیمای ملانیا ترامپ در پی نقص فنی

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

برایان هوک: رژیم ایران نرمال نیست

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، گفته که تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده علیه تجارت‌هایی که از استفاده شبه‌نظامیان بسیج از کودک سربازان حمایت مالی می‌کنند، مثال دیگری است از اینکه رژیم ایران نرمال نیست.

وی افزوده است:‌ حکومت‌های نرمال کودکان را به عنوان کودک سرباز استخدام و اعزام نمی‌کنند. این سوءاستفاده از کودکان است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه شبکه‌ای از موسسات مالی و شرکت‌های وابسته به «بنیاد تعاون بسیج» را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد که به گفته آن، منابع مالی نیروهای شبه‌نظامی ایران را تأمین می‌کنند.

ظریف خواستار اقدام عاجل پاکستان برای آزادی گروگان‌ها شد

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود شاه محمود قریشی درباره سرنوشت نیروهای مرزی ربوده شده توسط جیش العدل گفت‌وگو کرد.

ظریف خواستار اقدام عاجل دولت پاکستان در تامین امنیت و سلامت جانی نیروهای ربوده شده در مرز میرجاوه و شناسایی و دستگیری ربایندگان شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از کناره‌گیری خود خبر داد

استفان دمیستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز چهارشنبه از کناره‌گیری خود خبر داد و گفت در آخرین ماه کار خود با ادامه مذاکرات تلاش می‌کند تا پیش‌نویسی برای قانون اساسی سوریه تهیه کند.

دمیستورا،‌ دیپلمات ۷۱ ساله ایتالیایی-سوئدی قصد دارد در پایان ماه نوامبر (در حدود ۴۰ روز دیگر) از مقام خود کنار برود.

استفان دمیستورا که در نیویورک با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، علت استعفای خود را «صرفاٌ مسایل شخصی» و در ارتباط با موضوعات خانوادگی اعلام کرد.

سهم نفت در درآمد دولت به بالاترین میزان در ۵ سال اخیر رسید

احسان سلطانی اقتصاددان می‌گوید سهم نفت از کل درآمد دولت ایران به بیشترین میزان در ۵ سال اخیر رسیده است.

قرار است تحریم‌های نفتی فرامرزی خود را ۱۳ آبان ماه امسال اجرایی کند. در حالی که آمریکا خواستار به صفر رساندن فروش نفت ایران است، اتحادیه اروپا درصدد است با این اقدام آمریکا از طریق تشکیل ساز و کار مالی مجزا مقابله کند.

هم‌اکنون بهای نفت اوپک در حدود ۸۰ دلار است. اوضاع سیاسی عربستان، تحریم‌ نفتی ایران، هرج و مرج در لیبی و بی‌ثباتی در ونزوئلا از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت بهای نفت است.

فرود اضطراری هواپیمای ملانیا ترامپ در پی نقص فنی

در پی انتشار دود در هواپیمای ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور آمریکا، هواپیمای وی مجبور به بازگشت به پایگاه شکاری اندروز در مریلند شد.

سخنگوی ملانیا ترامپ گفت به علت «مشکل فنی جزئی» هواپیمای بانوی اول آمریکا پس از ۱۵ دقیقه به پایگاه هوایی بازگشت.

به گفته خبرنگارانی که در هواپیما بوده‌اند، به خاطر انتشار دود خدمه به سرنشینان دستمال‌های مرطوب دادند.

شکارچیان غیرمجاز محیط‌بان گلستانی را کشتند

محمد باشقره
محمد باشقره

روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان اعلام کرد در پی درگیری بین شکارچیان غیرمجاز و نیروهای یگان حفاظت پارک ملی گلستان در بامداد چهارشنبه یک محیط‌بان جان خود را از دست داد.

بنا بر این گزارش محمد باشقره محیط‌بان گلستانی کشته و دو همیار محیط زیست وی هم زخمی شدند.

برپایه این گزارش این درگیری در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان با هشت شکارچی غیرمجاز رخ داد.

ترامپ: احتمالا تا آخر هفته روشن می‌شود که چه اتفاقی برای خاشقجی رخ داده است

​دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت احتمالا تا آخر هفته مشخص می‌شود که چه اتفاقی برای جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی افتاده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت از ترکیه خواسته‌ایم فایل صوتی و ویدئویی مربوط به خاشقجی را در اختیار ما بگذارد.

وی در پاسخ به خبرنگاران گفت هرگز قصد ندارد در پرونده خاشقجی «لاپوشانی» کند. رئیس جمهور آمریکا گفت: «من فقط می‌خواهم بدانم چه اتفاقی رخ داده است. من به هیچ عنوان لاپوشانی نمی‌کنم.»

ترامپ در عین حال عربستان را متحدی مهم برای آمریکا دانست و گفت عربستان مشتری بزرگ ماست و در سفر من به آنجا ۴۵۰ میلیارد دلار از ما خرید کرد. پیشتر دونالد ترامپ گفته بود نمی‌خواهد با لغو قرارداد تسلیحاتی با عربستان موجب بیکاری آمریکایی‌ها شود.

گروهی از قانونگذاران آمریکایی خواستار تحریم عربستان سعودی شده‌اند. از جمله سناتور لیندسی گراهام مستقیما «ولیعهد خودسر» سعودی را مسئول قتل روزنامه‌نگار سعودی عنوان کرد.

تعیین وثیقه ۳۰۰ میلیونی برای آرش کیخسروی

آرش کیخسروی (راست) و قاسم شعله‌سعدی
آرش کیخسروی (راست) و قاسم شعله‌سعدی

وکیل مدافع آرش کیخسروی از تعیین وثیقه ۳۰۰ میلیونی برای موکلش خبر داد و گفت «تا زمانی که پرونده به دادگاه انقلاب نرود و به شعبه ارجاع نشود عملاً تودیع وثیقه امکان‌پذیر نیست.»

ابوذر نصراللهی به ایسنا گفت: «قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ایشان صادر شد. همچنین بازداشت موقت فک و تبدیل به وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی شده است.»

آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری، ۲۷ مردادماه در پی حضور در مقابل مجلس در اعتراض به نظارت استصوابی و اوضاع کشور به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی بازداشت و به زندان فشافویه منتقل شدند.

تهدید دادستان کل: اگر زنان به ورزشگاه بروند برخورد می‌کنیم

دادستان کل کشور با انتقاد از حضور زنان در بازی ایران و بولیوی گفت در صورت تکرار این امر برخود قضایی صورت خواهد گرفت.

محمد جعفر منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: «من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه در جامعه را نخواهیم داد؛ آنها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با نصیحت و تذکر، این حرکت‌ها ادامه داشت برخورد قضایی خواهیم داشت.»

پیروزی ایران مقابل بولیوی با «حضور گزینشی زنان»

وی گفت: «سزاوار جمهوری اسلامی نیست که مسئولان ورزشی زمینه ایجاد گناه در جامعه را فراهم کنند.».

منتظری حضور زنان در ورزشگاه را سبب گناه دانست و گفت: «وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه عریان مواجه می شود، گناه اتفاق می‌افتد؛ به حریم خصوصی مردم کاری نداریم اما در مجامع عمومی کسی حق آسیب رساندن به حریم عمومی را ندارد.»

پلیس ترکیه وارد محل اقامت سرکنسول سعودی شد

پلیس ترکیه وارد محل اقامت سرکنسول سعودی در استانبول شد. محل اقامت محمد العتیبی سرکنسول در نزدیکی کنسولگری سعودی قرار دارد. روز سه‌شنبه محمد العتیبی از ترکیه خارج شد. پلیس ترکیه روز دوشنبه برای نخستین‌بار به ساختمان کنسولگری وارد شد و ۹ ساعت به کار بازرسی مشغول بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت بازرسان به وجود ماده سمی در محل پی‌ برده‌اند و متوجه رنگ شدن محیط شده‌اند.

آنچنان که الجزیره گزارش داده، قتل جمال خاشقجی هفت دقیقه به طول انجامید و سرکنسول نیز ناظر آن بود. الجزیره سه‌شنبه شب به نقل از منابعی که نام نبرد گزارش کرد، به جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری ماده سمی تزریق شد. سپس جسد وی به اتاق دیگری برده شد و متخصص کالبدشکافی که در تیم ضربت حضور داشت جسد را قطعه‌قطعه کرد. این گزارش می‌افزاید متخصص کالبدشکافی به بقیه تیم گفته بهتر است هنگام قطعه‌قطعه کردن جسد به موسیقی گوش بدهند. در طول این هفت دقیقه محمد العتیبی سرکنسول، نظاره‌گر بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG