لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۴

سخنگوی دولت ایران گزارش‌ها درباره استعفای جهانگیری را تکذیب کرد


وبسایت خبری «انتخاب» روز یکشنبه از «استعفای شفاهی» اسحاق جهانگیری خبر داده بود.
وبسایت خبری «انتخاب» روز یکشنبه از «استعفای شفاهی» اسحاق جهانگیری خبر داده بود.

سخنگوی دولت ایران در واکنشی تلویحی به گزارش‌ها درباره استعفای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران، بر تداوم حضور او در کابینه حسن روحانی تأکید کرد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی، روز دوشنبه ۱۸ تیر، در پیامی توئیتری نوشت که حضور اسحاق جهانگیری در کابینه «نقطه قوت دولت دکتر روحانی است».

وبسایت خبری «انتخاب» روز یکشنبه از «استعفای شفاهی» اسحاق جهانگیری خبر داده بود.

با این حال «انتخاب» روز دوشنبه نوشت که حسن روحانی با هدف «از بین بردن اختلافات و تزریق نیرو» به اسحاق جهانگیری، قرار است او را به رياست «ستاد ويژه اقتصادی» منصوب کند؛ ستادی که به نوشته این وبسایت، قرار است عملکرد اقتصادی دولت را در مواجهه با تحریم‌های آمریکا هماهنگ کند.

از آغاز دولت دوم حسن روحانی رسانه‌ها چندین بار از اختلاف بین اسحاق جهانگیری و برخی مقام‌های ارشد کابینه همچون محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، و محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، خبر داده‌اند

همچنین در ماه‌های گذشته برخی از فعالان اصلاح‌طلب، از جمله علی شکوری‌راد، از «مصادره» نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط اعضای حزب اعتدال و توسعه و به ویژه محمود واعظی ابراز نگرانی کرده بودند.

اسحاق جهانگیری، عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی و وزیر اسبق صنایع، در دولت اول حسن روحانی به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب و در دولت دوم او نیز در این سمت ابقا شد.

وی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نامزد شد و به نفع حسن روحانی کنار رفت.

گزارش ها درباره اختلاف درکابینه و تیم اقتصادی دولت درحالی منتشر شده که از آغاز سال جدید افزایش قیمت ارز و تورم اعتراض بازاریان و انتقاد نمایندگان مجلس از عملکرد دولت را به دنبال داشته است.

با استفاده از وب سایت انتخاب، فضای مجازی، و رادیو فردا ؛ ا.م./
XS
SM
MD
LG