لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۰

رهبر هيئت فلسطينی: ايران خواستار محو اسراييل نباشد


صائب عریقات رهبر هیئت مذاکره کننده فلسطینی در مذاکرات اسراییل و فلسطینی ها
صائب عریقات رهبر هیئت مذاکره کننده فلسطینی در مذاکرات اسراییل و فلسطینی ها

رهبر هيئت مذاکره کننده فلسطينی روز جمعه ۱۸ مه، خطاب به محمد جواد لاريجانی گفت به جای شعار محو اسراييل از نقشه زمين، خواستار افزوده شدن کشور فلسطينی به آن شويد.


صائب عريقات رهبر هيئت مذاکره کننده فلسطينی که در همايش اقتصاد جهانی درباره خاورميانه، در شهر بحرالميت اردن شرکت کرده، روز جمعه ۱۸ مه، خطاب به محمد جواد لاريجانی، رییس مرکز تحقیقات فیزیک نظری ایران گفت: ايران، به جای شعار محو اسراييل از نقشه زمين، خواستار افزوده شدن کشور فلسطينی به آن شود.


آقای عريقات همچنين گفت: «همه کشورهای جهان امروز از راه حل دو کشور (اسراييل و فلسطين) سخن می گويند. شما هم در اين زمينه همکاری کنيد.»


سخنان آقای عريقات، تشويق و کف زدن حاضران را به دنبال داشت.


ايران، به جای شعار محو اسراييل از نقشه زمين، خواستار افزوده شدن کشور فلسطينی به آن شود
صائب عریقات

«محو اسراییل، ساخته و پرداخته رسانه های غربی است»


در واکنش به اظهارات رهبر هيئت مذاکره کننده فلسطينی در مذاکرات صلح اسراييل و فلسطينی ها، محمد جواد لاريجانی گفت که اين حرف تنها ساخته و پرداخته رسانه های غربی است.

آقای لاريجانی که در جلسه ای مربوط به جلوگيری از مناقشات جديد در خاورميانه سخن می گفت، درباره اين اظهار نظر که به محمود احمدی نژاد منسوب است، افزود: «رييس جمهوری ما هرگز در اين مورد حرفی نزده است».

به گفته آقای لاريجانی، محمود احمدی نژاد، تنها در رابطه با برخورد اسراييل با شهروندان عرب خود و با فلسطينی ها گفته است کشوری که «نژادپرستی در آن به طور روزانه جريان دارد را، نمی توان تحمل کرد.»


اظهارات سال گذشته محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی درباره اسراييل، واکنش و انتقادهای شديد جهانی را به دنبال داشت. محمود احمدی نژاد، به نقل از آيت الله خمينی گفته بود اسراييل بايد از صحنه جهان محو شود.


آقای احمدی نژاد بعدا در نشست فوق العاده سران سازمان کنفرانس اسلامی در مکه، کشتار يهوديان را زير سوال برد و گفت اسراييل بايد از جای کنونی، به اروپا منتقل شود.


XS
SM
MD
LG