لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۰

برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل مقدونیه


تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی فوتبال مقدونیه به برتری ۳-۱ رسید. این بازی در اسکوپیه پایتخت مقدونیه برگزار شد.

ایران که تیم سی و نهم در رتبه‌بندی فیفاست و عنوان بهترین تیم آسیایی را در اختیار دارد، با این پیروزی توانست روند شکست ناپذیری‌اش را تداوم ببخشد.

ایران مهیای حضور در مرحله نهایی از دور مقدمانی جام جهانی ۲۰۱۸ می‌شود. آخرین شکست تیم ملی ایران، فروردین ۱۳۹۴ در سوئد مقابل تیم ملی این کشور رقم خورد.

در بازی ایران با مقدونیه، سردار آزمون زننده هر سه گل ایران بود. مهاجم ۲۱ ساله باشگاه روستوف روسیه توانست آمار ملی خود را به ۱۴ گل زده در هفده بازی افزایش دهد.

کارلوس کی‌روش در این بازی از هر شش تعویض خود استفاده کرد. تیم ملی ایران یک بازی تدارکاتی دیگر در پیش دارد که مقابل قرقیزستان و در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی (۷۵- عزت‌ پورغاز)، اشکان دژاگه (۷۱- مسعود شجاعی)، داریوش شجاعیان (۶۴- مهدی ترابی)، وحید امیری (۴۶- میلاد محمدی)، سردار آزمون (۶۴- کریم انصاری‌فرد) و علیرضا جهانبخش (۶۴- مهدی طارمی) بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

وقتی شجاعی به جای کاپیتان دژآگه به زمین آمد، بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست. شجاعی با تجربه که در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۴ برزیل عضو تیم ملی بوده، شصت و سومین بازی ملی‌اش را برگزار کرد.

احسان حاج صفی ۲۶ ساله نیز برای ۷۷مین بار در ترکیب تیم ملی به میدان رفت.

ایران می‌توانست گل‌های بیشتری بزند. از جمله مهدی طارمی که دو موقعیت تک به تک گلزنی را با بی‌دقتی از دست داد.

مقدونیه پیش از بازی با ایران، تیم ملی جمهوری آذربایجان را با نتیجه ۳-۱ شکست داده بود.

در ترکیب مقدونیه بازیکنان مطرحی نظیر گوران پاندیف مهاجم باشگاه جنوا، الکساندر ترایکوفسکی از پالرمو، وانچه شیکوف مدافع آستریا وین و زایکوف از شالروای بلژیک حضور داشتند.

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از بازی گفت: بازیکنان ما برای رسیدن به سطح اول فوتبال اروپا باید بیشتر آماده شوند.

سرمربی تیم ملی ایران به خبرنگاران گفت: امروز فراتر از نتیجه، درس بزرگی برای بازیکنان ما بود. از نظر دریبل یا تکل‌های به موقع. در این مسابقات است که بازیکنان، تصمیم صحیح و به موقع را یاد می‌گیرند.

XS
SM
MD
LG