لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۰

روسیه حملات هوایی در سوریه را تشدید می‌کند


حملات هوایی جنگنده های روسی به منطقه ای در اطراف حلب.
حملات هوایی جنگنده های روسی به منطقه ای در اطراف حلب.

یک مقام نظامی روسیه روز شنبه ۱۱ مهرماه گفته است که حملات هوایی روسیه به مواضع مخالفان مسلح بشار اسد، رییس جمهوری سوریه تشدید خواهد شد.

به گزارش رویترز، یک مقام بلندپایه نظامی روسیه گفته است، جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور ۶۰ پرواز عملیاتی در ۷۲ ساعت گذشته در سوریه انجام داده‌اند.

آندری کارتاپولوف، یک مقام ارشد ستاد کل ارتش روسیه گفته است: «نه تنها حملات هوایی ادامه خواهد داشت، بلکه حملات نیز تشدید خواهد شد.»

مقام‌های نظامی روسی می‌گویند حملات هوایی این کشور توان نظامی گروه خلافت اسلامی، داعش، را به شدت تضعیف کرده است.

به گزارش رویترز، جنگنده روسی علاوه بر مواضع گروه خلافت اسلامی، مواضع دیگر گروه‌های مخالف مسلح حکومت بشار اسد را نیز هدف قرار می‌دهند.

در همین حال، دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، اعلام کرده است که از شروع حملات روسیه در سوریه دستکم ۳۹ غیرنظامی کشته شده‌اند.

این در حالی است که باراک اوباما روز جمعه در مورد مداخله نظامی روسیه در سوریه گفت «روسیه در باتلاق سوریه گرفتار می‌شود». وی با تاکید بر اینکه اسد باید برود گفت ایران و روسیه آینده خطرناکی در سوریه دارند.

روسیه روز چهارشنبه حملات هوایی خود علیه مواضع گروه‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد را آغاز کرد.

آمریکا ضمن انتقاد از این حملات می گوید، حملات هوایی روسیه برای حمایت از حکومت بشار اسد، نتیجه‌ای جز از صحنه خارج کردن مخالفان میانه‌روی رییس جمهور سوریه و تقویت وگروه حکومت اسلامی درپی نخواهد داشت.

این در حالی است که ایران پیش‌تر ضمن حمایت از حملات هوایی روسیه علیه مخالفان مسلح بشار اسد، چنین حملاتی را برای مقابله با «تروریسم» در منطقه موثر دانسته است.

XS
SM
MD
LG