لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۴

استقلال با شکست الاهلی عربستان صعود کرد


تيم استقلال ايران با گلهای نيمه نخست مهدی سيدصالحی و اميرحسين صادقی دو بر يک الهلال عربستان سعودی را شکست داد و يک دور پيش از پايان رقابتهای گروهی ليگ قهرمانان باشگاههای آسيا به دور حذفی راه يافت.

استقلال از نظر پوشش بازی و قدرت بازی برتر از حريف سعودی نشان داد و برخلاف بازی رفت اما اين بار به تمامی سزاوار پيروزی بود.

مسابقه دو مدعی صعود در حضور بيش از ۵۰ هزار تماشاگر طرفدار تيم پرهوادار تهرانی در ورزشگاه آزادی در نيمه نخست دو بر يک به سود استقلال تهران به پايان يافت.

پس از ۲۵ دقيقه پاس حسين کاظمی به فرهاد مجيدی رسيد و کاپيتان تيم پاس با يک پاس عمقی عالی مهدی سيدصالحی را روانه دروازه الاهلی کرد تا او موفق تر از مدافع سعودی با يک ضربه خوب توپ را با تور دروازه حريف آشنا کند. در فاصله يک دقيقه تا پايان وقت معمولی نيمه نخست، ضربه کرنر فابيو جانواريو در نزديک ديرک دوم با ضربه سر تماشايی اميرحسين صادقی، مدافع استقلال برای دومين بار دروازه تيم مهمان را گشود. در فاصله اين دو گل خطای پنالتی سياوش اکبرپور، هافبک پرتلاش استقلال روی مهاجم تيم الاهلی با ضربه ويکتور سيموئز برزيلی در دقيقه ۳۶ به گل تيم سعودی بدل شد.

به نوشته سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا صمد مرفاوی، سرمربی استقلال از بازيکنانش خواسته بود که برای تمام کردن کار راهيابی به مرحله ۱۶ تيمی کار تيم الاهلی عربستان سعودی را در ورزشگاه آزادی يکسره کنند. شکست دو باره الاهلی، صعود تيم سعودی را بسيار مشکل ساخت.

مرفاوی گفته بود:« خوب است که سرنوشت صعود ما به بازی تيمهای ديگر مربوط نيست. می دانم که الاهلی برای شکست ما می آيد، اما ما با يک بازی کاملا آگانه همه چيز را مراقب خواهيم بود. من اميدوارم بازی منطقی داشته باشيم و زيادتر از حد به خود مطمئن نباشيم تا بتوانيم همه امتيازهای اين بازی را از آن خود سازيم».

استقلال با هشت امتياز پيشتاز گروه بود که سه امتياز آن از پيروزی در نخستين بازی در خانه الاهلی سعودی بدست آمد و تکرار آن تيم تهرانی را با ۱۱ امتياز به صعود حتمی رساند. پيروزی بر الاهلی در آزادی توانست راه صعود استقلال را به عنوان يکی از دو تيم برتر گروه هموار کند. استقلال آخرين بازيش در آمارات با تيم الجزيره است.

جدول رده بندی گروه اول پيش از بازی الغرافه با الجزيره : ۱- استقلال ايران ۱۱ امتياز ۲- الغرافه قطر ۷ امتياز ۳- الاهلی عربستان ۶ امتياز ۴- الجزيره امارات ۱ امتياز

در صورتی که الغرافه در خانه اش الجزيره را شکست دهد، پرونده صعود دو تيم بسته خواهد شد و مسابقه های روز آخر تنها برای سرگروهی می تواند موثر باشد.

الاهلی پس از پيروزی دو بر صفر در خانه الجزيره در آخرين مسابقه اش، پر اميد به ديدار استقلال رفت. اما در جريان بازی از پس استقلال بر نيامد. از سوی ديگر مرفاوی هم پراميد بود که مردانش همگی آماده هستند و خسته و آسيب ديده نيستند. استقلال آخرين بازی اش در ليگ برتر ايران را در ده روز پيش از رويارويی با الاهلی انجام داده و دو بر يک به صبای قم باخته بود.

از سوی ديگر سرجيو فارياس، سرمربی برزيلی الاهلی پيش از بازی اعتقاد داشت که زمينه راهيابی به دور دوم هنوز گسترده و مشتاق است يارانش اشتباههای شکست دو بر يک بازی رفت در خانه از جمله از دست دادن پنالتی را تکرار نکنند. اين بار هموطن در ضربه پنالتی اشتباه نکرد و تک گل الاهلی را ساخت، اما اين مانع شکست دوباره تيم عربی نشد.

فارياس گفته بود:« استقلال يک تيم پرقدرت است و به عنوان يک تيم کامل در هر سه جناح دفاعی، ميانی و حمله نيرومند است. اما با وجود واقعيت اين که ما چهار بازيکن مصدوم داريم من به عنوان سرمربی معتقدم تيم من بر پايه بازيکنان خاصی حرکت نمی کند و ما به اندازه کافی خوب هستيم جای بازيکنان مصدوم را پر کنيم».
XS
SM
MD
LG