لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

استقلال در يک قدمی سايپا


با پيروزی دو بر يک استقلال تهران بر راه آهن، این تیم به صدر جدول نزدیک شد
با پيروزی دو بر يک استقلال تهران بر راه آهن، این تیم به صدر جدول نزدیک شد


با پيروزی دو بر يک استقلال تهران بر راه آهن و ادامه تساوی های سايپا، و اين بار در برابر برق شيراز، استقلال به يک امتيازی سايپا، پيشتاز رقابت های فوتبال دسته برتر ايران، رسيد.


روز جمعه بیست وپنجم اسفند ماه و در حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر طرفدار استقلال، پيروز قربانی، مدافع پيشتاخته و گلزن اين روزهای آبی پوشان پايتخت، در دقيقه ۳۶ استقلال را از تيم قعر نشين راه آهن پيش انداخت تا اين تيم نيمه نخست را با برتری يک برصفر به رختکن رود.


نيمه دوم پر ماجرا


پس ازبرتری يک برصفر درنيمه اول، دروقت دوم استقلال با تکيه به يک گل برتری، برای حفظ سه امتياز، بازی را احتياط آميز ادامه داد و به ضد حمله چشم دوخت . راه آهن که چيزی برای از دست دادن نداشت با يک بازی تهاجمی همه توانش را به کار گرفت تابا شکست در اين ديداريک گام ديگربه سقوط نزديک تر نشود.


در دقيقه ۶۹ ضربه جالب احمد جمشيديان مهاجم تيم راه آهن با واکنش خوب طالب لو به کرنر رفت، تا تيم قعر نشين به نتيجه نرسد.


در حالی که راه آهن بيشتر در زمين استقلال بود، پرتاب بلند اوت عليزاده با ضربه سرتماشايی علی انصاريان باعث برتری دو بر صفر استقلال شد.

در حالی که راه آهن بيشتر در زمين استقلال بود، پرتاب بلند اوت عليزاده با ضربه سرتماشايی علی انصاريان باعث برتری دو بر صفر استقلال شد.


راه آهن در ادامه تلاش برای گريز از شکست در دقيقه ۸۰ به يک گل دست يافت . روی اين گل که پس از اصابت به فرزاد مجيدی درون دروازه رفت، استقلالی ها اعتقاد به خطای ترکاشوند بر روی طالب لو بر سر يک توپ هوايی داشتند.


در ده دقيقه آخر مسابقه با حمله های بی محابای تيم راه آهن، آبی پوشان برای حفظ برتری و سه امتياز، لحظه های سختی را پشت سر گذاشتند .


آنان با آگاهی از توقف سايپا به امتياز ۴۵ رسيدند که تنها يک امتياز کمتر از سايپا است .


صمد مرفاوی : ميثاقيان در زمين ما بود ونه راه آهن !


صمد مرفاوی سرمربی استقلال در پايان بازی گفت:« بازی سختی بود و البته پيش بينی آن را هم می کرديم . اما اين که در نيمه دوم راه آهن ۴۵ دقيقه در زمين ما بود، بايد بگويم که اين اکبر ميثاقيان، سرمربی آنان بود که با شلوغ بازی يک نيمه در زمين ما بود و نه بازيکنان او.»


او افزود: «شلوغ‌ بازی در فوتبال جايی ندارد و ميثاقيان بايد بداند به شلوغ بازی و اعتراض دائم به داور، امتياز نمی ‌دهند.»


ما کاری به استقلال و ساير تيم ها نداريم و کار خود را می کنيم . تا پيش از بازی با استقلال بايد کار قهرمانی را تمام کنيم و نگذاريم سرنوشت قهرمانی به آن بازی بکشد
علی دایی

مرفاوی بازی تيمش را منطقی دانست و بازی راه آهن را مثل سرمربی اش شلوغ بازی .


او راجع به بازی روز دهم فروردين با تيم پرسپوليس گفت: «اين يک بازی سنتی است که هميشه حساس بوده است. اين بازی برای ما بسيار مهم است زيرا هم بايد در برابر پرسپوليس به ميدان برويم و هم اين‌که پيروزی بر پرسپوليس می ‌تواند ما را به صدر جدول برساند.»


پنجمين تساوی پياپی برای سايپا


تيم فوتبال سايپا در ميزبانی تيم برق شيراز به رکورد پنجمين تساوی پياپی خود در هفته ۲۲ فوتبال سراسری دسته برتر ايران دست يافت و موقعيت خود را در صدر جدول رده بندی مسابقه ها تهديد پذير نشان داد . اين بار سايپا در ورزشگاه کرج با مهمان شيرازی اش يک بر يک کرد.


علی دايی سرمربی و بازيکن تيم سايپا پس از تساوی يک بر يک هفته پيش با ابومسلم درمشهد، شروع پيروزی تا قهرمانی را از مسابقه با برق شيراز وعده داده بود . سايپا با تيم های ملوان، راه آهن، ابومسلم و پرسپوليس در هفته های گذشته مساوی کرده بود.


در مسابقه با برق ابتدا تيم شيرازی با گل دقيقه ۲۵ ستار زارع يک بر صفر پيش افتاد، اما در دقيقه ۴۷ هادی شکوری، ملی پوش ديگر اين بازی، گل تساوی بخش را برای صدر نشين جدول رده بندی به ثمر رساند.


برق با تکيه به ضد حمله های مهاجمان سريعش در نيمه دوم چند موقعيت تک به تک با دروازه بان سايپا داشت که موفقيتی نشان نداد. درمقابل سايپا نيز در تلاش برای دستيابی به گل و پيروزی، چند موقيت را هدر داد. سايپا با اين تساوی ۴۶ امتيازی شد.


علی دايی : نبايد کار قهرمانی به پيکار با استقلال بکشد


پس از تساوی با تيم برق شيراز علی دايی به خبرنگاران گفت: « سايپا بازی خوبی کرد ولی موقعيت ها را هدر داد. ما کاری به استقلال و ساير تيم ها نداريم و کار خود را می کنيم . تا پيش از بازی با استقلال بايد کار قهرمانی را تمام کنيم و نگذاريم سرنوشت قهرمانی به آن بازی بکشد.»


سرمربی و بازيکن تيم سايپا همچنين گفت: «هر تيمی از فرصت ها استفاده نکند به سرنوشت سايپا دچار خواهد شد . سايپا خيلی خوب بازی کرد، اما از موقعيت‌های زيادی که داشت، استفاده نکرد. در بازی های بعدی بايد اين نفص را برطرف کنيم ‌و بتوانيم از موقعيت ها بيشتر استفاده کنيم.»


دايی در مورد تيم برق گفت که بازی آنان بر خلاف تصور خيلی خوب بود و اين تيم دست به دفاع مطلق نزد.


ذوالفقارنسب : نمی دانم چرا سايپا چنين شده است


بيژن ذوالفقارنسب، سرمربی تيم برق شيراز و مربی ابتدای فصل پيش تيم سايپا، در پايان مسابقه اظهار کرد:«سايپا تيم خيلی خوبی است ولی نمی ‌دانم چرا اين طور شده و پنج هفته است که پشت سرهم مساوی می ‌کند.»


ذوالفقار نسب افزود که برای برق شيراز اين بازی بسيار حساس بود و به امتياز آن برقی ها نياز داشتند. او گفت:« از سايپا شناخت خوبی داشتيم . به همين دليل ضمن آن که آنان را از حالت تهاجمی کامل به روی دروازه برق بازداشتيم، توانستيم موقعيت های زيادی هم روز دروازه آنان به وجود آوريم که تنها يک بار گل شد . برق شيراز به راحتی می ‌توانست برنده اين بازی باشد، ولی کم‌تجربگی و شتابزدگی مانع از پيروزی ما شد.»


برق با يک امتياز اين تساوی‪ . امتيازی شد و در رده نهم ايستاد


XS
SM
MD
LG