لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۶

بمبگذاری انتحاری در شهر تکريت در عراق بيش از پنجاه کشته برجای گذاشت


بمبگذاری انتحاری در شهر تکريت در عراق در روز سه شنبه بيش از پنجاه کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است.

گزارش ها حاکی است که فرد بمب گذار خود را در مقابل مرکز پليس در ميان ده ها تن از متقاضيان استخدام در نيروی پليس عراق منفجر کرد.

تکريت شهر زادگاه صدام حسين، دیکتاتور سابق عراق، و مرکز استان «صلاح الدين» در فاصله ۱۳۰ کيلومتری شمال بغداد قرار دارد، و از زمان سقوط حکومت صدام حسين در سال ۲۰۰۳، اين شهر صحنه بمبگذاری ها و حملات خشونت آميز بوده است.

Bomber Targets Police Recruits In Tikrit
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:59 0:00


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، پليس عراق تعداد کشته شدگان بمبگذاری انتحاری روز سه شنبه را ۵۲ نفر و زخمی ها را ۱۵۰ نفر اعلام کرده است.
اين مرگبارترين حمله انتحاری از زمان تشکيل دولت جديد نوری المالکی در ماه دسامبر سال گذشته تاکنون است.

درهمين حال، يکی از مقام های استان صلاح الدين گروه القاعده را مسئول حمله انتحاری روز سه شنبه در تکريت دانسته است.

عبدالله جبرا، عضو شورای استان صلاح الدين، به آسوشيتدپرس گفته است:«هدف اين حمله تروريستی گروه القاعده، ضربه زدن به امنيت در استان و بی ثباتی کردن شهر تکريت است.»

مقامات وزارت کشور عراق نیز می گويند: بيمارستان اصلی شهر تکريت قادر به پذيرش همه مجروحان حادثه بمبگذاری نيست و برخی از مجروحان به بيمارستان های بغداد و ديگر شهرهای موصل و کرکوک در شمال عراق اعزام می شوند.

گزارش ها حاکی است که در شهر تکريت در مساجد از مردم خواسته شده است تا باحضور در بيمارستان ها برای کمک به مجروحان خون اهدا کنند.

نوری المالکی، نخست وزير عراق، بمبگذاری انتحاری در تکريت را محکوم کرده و گفته است :«تروريست ها» بارديگر مردم بيگناه را هدف قرار دادند.
XS
SM
MD
LG