لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۱

سه روزنامه نگار و سرمايه گذار روزنامه شرق بازداشت شدند


 صحفه اول ویژه نامه روزنامه شرق
صحفه اول ویژه نامه روزنامه شرق
بنا بر گزارش های رسيده ماموران امنيتی عصر روز سه شنبه با حضور در روزنامه اصلاح طلب شرق، احمد غلامی ، سردبير، فرزانه روستايی، دبير گروه بين الملل و کيوان مهرگان، دبير سرويس سياسی، به همراه علی خدابخش، سرمايه گذار اين روزنامه را بازداشت کرده اند.

يک خبرنگار در تهران در گفت وگو با راديو فردا ضمن تاييد خبر بازداشت اين افراد گفته است سه مامور امنيتی با ارائه حکمی روز سه شنبه وارد ساختمان روزنامه شرق شدند و اين افراد را بازداشت کردند.

اين خبرنگار که نخواست نامش فاش شود، می گويد احتمالا اين افراد در ارتباط با ويژه نامه شانزدهم آذرماه که قرار بود روز چهارشنبه منتشر شود، بازداشت شده اند.

مقامات رسمی ايران تاکنون درباره اتهام و دليل بازداشت اين روزنامه نگاران اظهار نظر نکرده اند.

روزنامه شرق در دوره جديد انتشار خود به گفته احمد غلامی تمرکز روی مسايل فرهنگی و اجتماعی را از رويکردهای اين روزنامه در دوره جديد اعلام کرده بود.

روزنامه «شرق» روز يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ پس از پشت سر گذاردن بيش از دو سال و نيم توقيف انتشار سراسری خود را از سر گرفت.

اين روزنامه اصلاح‌طلب که برای آخرين بار در پانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۸۶ توقيف شده بود، در روز ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ رفع توقيف شده و اجازه انتشار مجدد يافت.

روزنامه «شرق» پيش از آخرين توقيف آن در مرداد ماه سال ۱۳۸۶، يک بار در اسفند ماه سال ۱۳۸۲ و بار ديگر در شهريور ماه سال ۱۳۸۵ نيز طعم توقيف را چشيده بود.

روزنامه «شرق» با رويکرد اصلاح‌طلبانه خود در دوره‌ای که روزنامه‌های اصلاح‌طلب به دليل توقيف‌های پی‌درپی رو به افول نهاده بودند، به سرعت مورد توجه خوانندگان قرار گرفته و به تدريج شمارگان آن افزايش يافت.

روزنامه شرق که از آن به عنوان پرتيراژ ترين روزنامه بخش خصوصی در ايران در دهه هشتاد خورشيدی نام برده می‌شود، نخستين بار در روز دوم شهريور سال ۱۳۸۲ به مديرمسوولی محمد رحمانيان و سردبيری محمد قوچانی منتشر شد.
XS
SM
MD
LG