لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۴

بيل ريچاردسون: وزير بازرگانی دولت اوباما


باراک اوباما، رييس جمهوری منتخب آمريکا، روز چهارشنبه، بيل ريچاردسون، فرماندار نيومکزيکو، را به عنوان یکی از اعضای تیم اقتصادی خود معرفی کرد. عکس از: EPA
باراک اوباما، رييس جمهوری منتخب آمريکا، روز چهارشنبه، بيل ريچاردسون، فرماندار نيومکزيکو، را به عنوان یکی از اعضای تیم اقتصادی خود معرفی کرد. عکس از: EPA

باراک اوباما، رييس جمهوری منتخب آمريکا، روز چهارشنبه، بيل ريچاردسون، فرماندار نيومکزيکو، را به عنوان وزير بازرگانی کابينه خود معرفی کرد.


بيل ريچاردسون، ۶۱ ساله، يکی از رقبای باراک اوباما در جريان مبارزات انتخابات مقدماتی حزب دمکرات بود. وی پيشتر به عنوان سفير آمريکا در سازمان ملل و وزير انرژی در دوران رياست جمهوری بيل کلينتون فعالیت کرده است.


باراک اوباما روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری تاکيد کرد که آقای ريچاردسون به دليل سوابق خود، از موانع و امکانات اقتصاد کشور آگاه است.


باراک اوباما با ابراز خوش بينی نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا گفت: ما همه آن چيزی که برای احيای اقتصاد مورد نياز است در اختيار داريم، ما تکنولوژی و خلاقيت، مهارت و تعهد را لازم داريم، فقط بايد آنها را به کار بيندازيم.


مشکل خودروسازان آمريکا


در همين حال، رييس جمهوری منتخب آمريکا در کنفرانس خبری خود از قضاوت درباره پيشنهاد خودرو سازان اين کشور خودداری کرد ولی گفت:آنها پيشنهاد جدی تری را مطرح کرده اند.


مديران سه شرکت اتومبيل سازی فورد، جنرال موتورز و کرايسلر، شرکت های عمده خودروسازی آمريکا، به دليل وضعيت رکودی در اقتصاد، خواستار کمک مالی دولت هستند. شرکت های خودروسازی نسبت به عواقب فاجعه بار ورشکستگی خود برای کل اقتصاد امریکا هشدار داده اند.


با اين حال، باراک اوباما تاکيد کرد: هرگونه طرحی می بايست بر پايه اقدامات واقعگرايانه صورت گيرد؛ اين که وضعيت بازار خودرو چگونه خواهد بود و در يک اقدام واقع گرايانه ما چطور می توانيم اين شرکت ها را در دراز مدت موفق کنيم.


مديران اجرايی اين شرکت های خودروسازی قرار است روز پنجشنبه و جمعه در برابر کنگره حاضر شوند و توضيحاتی در خصوص طرح خود ارائه کنند.


در همين رابطه باراک اوباما گفت: صبر خواهم کرد تا ببينم در اين مذاکرات چه گفته می شود.


به گزارش رويترز، وضعیت خودروسازان آمريکا، يکی از مشکلات پيش روی دولت باراک اوباما خواهد بود، در دورانی که اقتصاد آمريکا در بدترين شرايط خود پس از دهه ۱۹۳۰ به سر می برد.


با اين حال، رييس جمهوری منتخب آمريکا تاکيد کرد که بيل ريچاردسون، يکی از استراتژيست های اصلی در تیم اقتصادی دولت آينده خواهد بود.


در همین زمینه، باراک اوباما، روز دوشنبه نيز رسما سناتور هيلاری کلينتون، يکی ديگر از رقبای خود را به عنوان وزير امور خارجه دولت خود معرفی کرده بود.


باراک اوباما که در بيستم ژانويه ۲۰۰۹ رسما جانشين جورج بوش، رییس جمهوری کنونی آمریکا، می شود، همچنين پيشتر جانت ناپوليتانو، فرماندار آريزونا، را به عنوان وزير امنيت داخلی ( امنيت کشور)، برگزیده بود.


XS
SM
MD
LG