لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۹

سارا پيلين از برنامه انتخاباتی باراک اوباما انتقاد کرد


در سومین روز گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه سارا پیلین به سخنرانی پرداخت. (عکس از AFP)
در سومین روز گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه سارا پیلین به سخنرانی پرداخت. (عکس از AFP)

سارا پيلين، معاون جان مک کين نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوری آمريکا، عصر چهارشنبه در گردهمایی ملی این حزب از برنامه های باراک اوباما، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری، به شدت انتقاد کرد.


سارا پیلین در این گردهمایی با انتقاد از مواضع باراک اوباما در مورد مسئله انرژی گفت: در صورت پیروزی جان مک کین در انتخابات، آنها از حفاری در سواحل این کشور حمایت خواهند کرد.


سارا پیلین همچنین باراک اوباما را متهم کرد که سیاست های وی در حوزه مالیات، به افزایش دریافت مالیات از مردم منجر خواهد شد.


معاون جان مک کین در همین حال تصریح کرد: آقای اوباما در صدد توسعه دولت است.


خانم پیلین گفت: دنیای پر از خطر و تهدید، یک جامعه نیست و فقط به یک سازماندهنده اجتماعی نیاز ندارد.


اشاره معاون جان مک کین به سابقه باراک اوباما در شیگاگو به عنوان یک سازماندهنده اجتماعی بود.


سارا پیلین با اشاره به اظهارات سناتور اوباما درباره مبارزه برای مردم، خطاب به مردم آمریکا گفت: فقط یک نفر برای شما جنگیده است و آن هم جان مک کین است.


اشاره خانم پیلین به دوران حضور آقای مک کین در جنگ ویتنام و همچنین اسارت وی بود.


گردهمایی ملی حزب جمهوريخواه در سنت پل، مينه سوتا، از روز دوشنبه دوم سپتامبر آغاز شده و تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت. در آخرين روز اين همايش جان مک کين به طور رسمی نامزدی حزب جمهوريخواه برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا را خواهد پذيرفت.


در گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه در روز چهارشنبه جان مک کین به طور رسمی به عنوان نامزد رسمی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد.


به دنبال معرفی سارا پيلين، ۴۴ ساله، فرماندار آلاسکا، به عنوان معاون جان مک کين در انتخابات رياست جمهوری در چهارم نوامبر ۲۰۰۸، طی روزهای اخير موضوع بارداری دختر ۱۷ ساله وی و همچنين وجود يک پرونده درباره اخراج يکی از کارمندان ارشد ايالت آلاسکا در صدر خبرها درباره وی قرار داشته است.

هیئت های نمایندگی حزب جمهوریخواه در سراسر آمریکا که در گردهمایی ملی این حزب حضور داشتند در مراسمی نمادین نامزد حزب در انتخابات را معرفی کردند.


حمله به رسانه های گروهی


سارا پیلین در حالی روز چهارشنبه گردهمایی حزب جمهوریخواه شرکت کرد که ستاد انتخاباتی جان مک کين رسانه ها را متهم می کند که در صدد هستند تا نخستين نامزد زن معاونت رياست جمهوری در تاريخ حزب جمهوريخواه را تخريب کنند.


به دنبال معرفی سارا پيلين، ۴۴ ساله، فرماندار آلاسکا، به عنوان معاون جان مک کين در انتخابات رياست جمهوری در چهارم نوامبر ۲۰۰۸، طی روزهای اخير موضوع بارداری دختر ۱۷ ساله وی و همچنين وجود يک پرونده درباره اخراج يکی از کارمندان ارشد ايالت آلاسکا در صدر خبرها درباره وی قرار داشته است.


حضور سارا پيلين در روز سوم گردهمایی ملی حزب جمهوريخواه اين فرصت را برای مردم آمريکا به وجود آورد تا بيشتر با ديدگاههای وی آشنا شوند.


استيو اشميت، يک مشاور بلندپايه ستاد انتخاباتی آقای مک کين، درباره رويکرد رسانه ها در قبال خانم پيلين گفت: فضا سازی های ساختگی توسط رسانه ها، با هدف تخريب نخستين نامزد زن حزب جمهوريخواه صورت می گيرد.


سناتور جان مک کين روز چهارشنبه وارد سنت پل، در ايالت مينه سوتا، شد و با سارا پيلين ملاقات کرده بود. در اين ملاقات دختر سارا پيلين، بريستول و دوست پسر او ليوی جانستون نيز حضور داشتند.


بريستول پيلين هنوز ازداواج نکرده است و پنج ماهه باردار است. اين در حالی است که سارا پيلين می گويد: دخترش پس از وضع حمل با ليوی جانستون ازدواج خواهد کرد.


پيشتر برخی از سايت ها و وبلاگ ها اين شايعه را منتشر کرده بودند که «پسر پنج ماهه سارا پيلين در واقع فرزند دخترش است و وی در اين مورد دروغ گفته است.»


خانم پيلين اين شايعه ها را تکذيب کرده است.


مایک هاکبی، فرماندار سابق آرکانزاس، و میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست در گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه در چهارشنبه به سخنرانی پرداختند.


میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست، با اشاره به همایش ملی حزب دمکرات در هفته گذشته گفت: آیا در این همایش حرفی از بنیاد گرایی اسلامی به میان آمد؟


میت رامنی تاکید کرد: جان مک کین تنها کاندیدایی است که بنیاد گرایی اسلامی را شکست خواهد داد.


گردهمایی ملی حزب دمکرات برای معرفی باراک اوباما به عنوان نامزد این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا هفته گذشته برگزار شد.


XS
SM
MD
LG