لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۴

هيلاری کلينتون در انتخابات مقدماتی کنتاکی پيروز شد


هیلاری کلینتون در انتخابات کنتاکی پیروز شده است.
(عکس از AFP)
هیلاری کلینتون در انتخابات کنتاکی پیروز شده است. (عکس از AFP)

سناتور هيلاری کلينتون، روز سه شنبه در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ايالت کنتاکی بر رقيب خود، سناتور باراک اوباما، پيشی گرفت.


اين در حالی است که در همین روز انتخابات مقدماتی در ايالت اورگان نيز برگزار شد و انتظار می رود که سناتور اوباما در اين رقابت به پيروزی برسد.


به گزارش شبکه خبری سی ان ان براساس صد درصد آراء شمارش شده در ايالت کنتاکی، سناتور کلينتون ۶۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده است و سناتور اوباما ۳۰ درصد آراء را در اين ايالت به دست آورده است. به گزارش اين شبکه، ايالت کنتاکی ۶۰ کرسی نمايندگی دارد.


سناتور کلينتون توانست روز سه شنبه به يک پيروزی قاطع ديگر دست یابد، این در حالی است که وی هفته گذشته نیز توانسته بود در ايالت ويرجينيای غربی با اختلافی ۴۰ درصدی به پيروزی برسد.


سناتور اوباما تاکنون توانسته است يک هزار و ۹۱۷ کرسی نمايندگی انتخابی و انتصابی را به دست آورد و سناتور کلينتون نيز يک هزار و ۷۴۹ کرسی نمايندگی انتخابی و انتصابی را کسب کرده است.


آقای اوباما برای به دست آوردن کانديداتوری حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۸، حداقل به کسب ۱۰۹ کرسی نمايندگی ديگر در چهار رقابت باقی مانده نياز دارد.


کانديدای منتخب حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوری آمريکا می بايست از طريق رقابت های انتخاباتی در ايالت های مختلف ۲۰۲۵ کرسی نمايندگی را به دست بياورد.


سناتور اوباما روز سه شنبه به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت: پرسش اين است که ما چگونه روند تعيين نامزد حزب را تعيين می کنيم. ما اکنون اکثريت کرسی های نمايندگی انتخاباتی را به دست آورده ايم.


به گزارش سی ان ان سناتور اوباما توانسته است طی رقابت های انتخاباتی مقدماتی حزب دموکرات يک هزار و ۶۲۷ کرسی نمايندگی انتخابی از سه هزار و ۲۵۳ نماينده را به دست آورد. به اين ترتيب وی تاکنون توانسته است اکثريت نمايندگان انتخابی را کسب کند.


رسانه های آمريکايی پيش بينی می کنند با پيروزی آقای اوباما تعداد بيشتری از «سوپر نمايندگان»، از وی حمايت کنند.


سوپر نمايندگان، يا نمايندگان انتصابی، ۸۰۰ نفر از رهبران و مقام های منتخب حزب دموکرات هستند که در کنگره ملی حزب دموکرات در ماه اوت حق رای دارند و می توانند به هرکدام از اين دو کانديدا رای بدهند. کنگره ملی حزب دموکرات در ماه اوت در شهر «دنور» برگزار خواهد شد.


این در حالی است که سناتور کلينتون پس از پيروزی با اختلاف زياد در دو ايالت ويرجينيای غربی و کنتاکی اين بحث را مطرح می کند که سناتور اوباما در ميان پايگاه اصلی حزب دموکرات يعنی کارگران محبوبيت چندانی ندارد و همين ضعف می تواند به کانديدای حزب در انتخابات رياست جمهوری آسيب برساند.


XS
SM
MD
LG