لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۱

جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی؛ پاراگوئه با شکست ژاپن صعود کرد


پس از ۱۲۰ دقيقه پيکار بدون گل سرانجام پاراگوئه در ضربه های پنالتی پنج بر سه ژاپن را شکست داد و به مرحله يکچهارم پايانی جام جهانی ۲۰۱۰ راه يافت.

ژاپن با اين شکست خارج از جريان بازی و به جبر ضربه های تعيين کننده پنالتی، سربلند از جام بيرون رفت. اين تيم ارزشمند آسيايی در هيچ مسابقه ای حالت يک تيم مغلوب نداشت و در برابر تيم با تکنيک و با ارزش پاراگوئه هم لحظه ای بازی را به حريف نسپرد.

در حالتی که دو تيم آرايش ۳-۳-۴ داشتند و تيم آمريکای جنوبی بيشتر در زمين ژاپن توپ را در اختيار داشت، تيم آسيايی با هافبکهای شوت زن خود در پی عافلگير ساختن حريف رده بالاتر در رده بندی فيفا بود.

در دقيقه ۲۰ لوکاس باريوس يخ بازی را آب کرد و چرخش عالی با توپ، او را با کاواشيما، دروازه بان ژاپن تک به تک ساخت. اما نوک پای نه چندان کاری او با پای دروازه بان برخورد و توسط يک مدافع توپ سرگردان از مقابل دروازه دور و خطر رفع شد. دو دقيقه بعد شليک عالی دايسوکه ماتوسويی، هافبک ژاپن، از پشت محوطه جريمه با دخالت خوستو ويلار (دروازه بان پاراگوئه) و برخورد با ديرک افقی دروازه به تور نرسيد.

در دقيقه ۲۶ و در پی يک ضربه کرنر سانتاکروز يک فرصت عالی را هدر داد و توپ را به کنار دروازه زد. شليک هوندا در دقيقه ۳۷ از کنار دروازه ويلارگذشت.

در نيمه دوم با چند بار نمود ضعف داوری، بازی به خشونت و درگيريهای سختگيرانه کشيد. در دقيقه ۶۳ ژاپن تا يک قدمی گشودن دروازه پاراگوئه پيش رفت، اما پرش بلند و ضربه سر توليو از کنار دروازه حريف گذشت. هراس دو تيم از خوردن يک گل بازی را به حالت احتياط آميز و همراه با برخوردهای پياپی ميان بازيکنان دو تيم کشيد.

با مصدوميت پياپی بازيکنان بازی بدون گل، سرنوشتش به وقت اضافی سپرده شد و هنگامی که مهاجمان در برابر مدافعان ناکام ماندند، برای نخستين بار در مرحله يکهشتم پايانی ضربه های پنالتی تعيين کننده شد.

ضربه هايی که به برتری و صعود پاراگوئه انجاميد و دروازه بان موفق ژاپن در طول بازی، در اين ضربه ها ناموفق نشان داد. برخورد پنالتی سوم ژاپنی به ديرک افقی دروازه باعث شکست ژاپنی ها شد و با توجه به اين که هيچ يک از دروازه بانان دو تيم تاثير مستقيم در خنثی کردن ضربه های پنالتی نداشتند، تيم ژاپن فرصت زدن ضربه پنج را نيافت.

پاراگوئه روز شنبه در ژوهانسبورگ با برنده اسپانيا – پرتغال در مسابقه يکچهارم پايانی بازی خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG