لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۴

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی ، خبر داده که سپاه پاسداران هر گونه تهديد خارجی و داخلی عليه حکومت ايران را در نطفه خفه می کند.


به نوشته اين روزنامه ، محمد علی جعفری گفته « امريکا و اسرائيل به ضعف خود در مقابل کشور ما پی برده اند و به همين دليل با انواع تحريم ها سعی دارند ايران را زير فشار قرار دهند. »


وی همجنین گفته « تهديدات دشمن پيچيده و گسترده است و ما نيز به دنبال افزايش توان مقابله خودمان با تهديدات نامتقارن در بخش های امنيتی ، سياسی ، فرهنگی و نظامی هستيم. »


روزنامه جمهوری اسلامی ، همچنين از قول فرمانده سپاه پاسداران نوشته است « با تدابيری که انديشيده ايم تهديدات را با پيش بينی و پيش گيری در نطفه خفه می شود و اين سياست را با اولويت جدی تری دنبال می کنيم. »


برخورد با لباس های تنگ و چسبان


روزنامه کيهان ، اظهارات فرمانده نيروی انتظامی تهران در خصوص گسترش طرح امنيت اخلاقی و اجتماعی را مورد توجه قرار داده ، و به نقل از وی نوشته « ما هنوز راضی نيستيم و تا رفع کامل بدپوششی در هر شکلی ، برخوردها را ادامه می دهيم و به همين دليل تعداد گشت های ارشاد را بيشتر کرده ايم. »


احمدرضا رادان به اين روزنامه گفته « روند بدحجابی با پوشيدن لباس های تنگ و چسبان ادامه دارد. »


وی در عين حال گفته « اينکه الان بدحجاب ها پوشيده هستند اما لباس هايشان تنگ و نازک و چسبان است نسبت به برهنه بودن بخش هايی از بدن آنها در دو سال قبل ، يک گام به جلو در امر حفظ حجاب ، محسوب می شود. »


کيهان همچنين در خبر ديگری از بازداشت ۷۰ دختر و پسر در شيراز خبر داده ، و نوشته « ماموران مرکز اجرايی امر به معروف و نهی از منکر سپاه شيراز » اين جوانان را به اتهام « شرکت در مجلس لهو و لهب » بازداشت کرده اند.


اين روزنامه ادعا کرده که ۷۰ پسر و دختر بازداشت شده زمانی که با هجوم اعضای سپاه پاسداران مواجه شده اند تعدادی از پاسداران را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.


ملاقات احمدی نژاد با مترجم یک ژنرال امریکایی


روزنامه خراسان ، نوشته « در حالی که سخنگوی نيروهای ائتلاف درعراق ، اظهارات محمود احمدی نژاد درباره ديدار با يک فرمانده آمريکايی را رد کرده است ، اطلاعات جديد کسب شده درباره فردی که با رئيس جمهوری اسلامی ديدار کرده حاکی از آن است که اين فرد مترجم يکی از فرماندهان امريکايی در عراق بوده است. »


احمدی نژاد اخيرا در جمع فرماندهان سپاه پاسداران ادعا کرده بود که در سفر به عراق يک ژنرال امريکايی با وی ملاقات کرده ، و به وی گفته که دوستش دارد.


روزنامه خراسان اما در شماره روز پنج شنبه خود به نقل از يک منبع عراقی ، نوشته کسی که در فرودگاه بغداد با رئيس جمهوری اسلامی ملاقات کرد ، مترجم ژنرال پترائوس ، فرمانده ارشد نيروهای آمريکايی در عراق بود که يک امريکايی فلسطينی تبار و آشنا به زبان عربی بوده است ، نه یک فرمانده نظامی امریکا در عراق.


چراغ های رابطه واشنگتن و تهران


روزنامه جام جم ، در گزارشی با طرح اين پرسش که آيا « چراغ‌های رابطه تهران واشنگتن روشن می‌شود؟ » به تحليل تحولات اخير ميان دو کشور پرداخته است.


به نوشته این روزنامه « چراغ‌های سبزی که هفته‌های اخير ، بين تهران و واشنگتن رد و بدل شد ، اکنون درهای ارتباط را باز کرده است و يک ديپلمات ارشد آمريکايی در مذاکرات ژنو ، در ترکيب نمايندگان ۱+۵ طرف مذاکره با ايران خواهد بود. »


جام جم با اشاره به مذاکرات سه جانبه امريکا با ايران و به ميزبانی عراق ، حضور ويليام برنز ، معاون وزير امورخارجه امريکا ، در مذاکرات ۲۹ تير با سعيد جليلی را از نشانه های تحول ميان دو کشور معرفی کرده است.


اين روزنامه با تاکيد براينکه « اين همه خبر نيست » نوشته « رئيس‌جمهوری اسلامی نيز در گفتگوی دوشنبه شب خود در شبکه يک سيما ، از گفتگوهای مستقيم مقامات ۲ کشور در حوزه‌های مختلف و در آينده‌ نزديک خبر داده است. »


روزنامه جام جم ، با اشاره به قطع ارتباط ۳۰ ساله ميان دو کشور احتمال بازگشايی دفتر حفاظت منافع امريکا و استقبال مقامات ارشد جمهوری اسلامی از تاسيس چنين دفتری در تهران را ، نشانه ای از احتمال برقراری رابطه ديپلماتيک ميان دو کشور ارزيابی کرده است.


XS
SM
MD
LG