لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۴

اعتراضات در پاکستان علیه رئیس جمهور فرانسه؛ پلیس گاز اشک‌آور شلیک کرد


پاکستانی‌های خشمگین از اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، پرچم این کشور را می‌سوزانند؛ عکس مربوط به تظاهرات روز چهارشنبه در شهر پیشاور است
پاکستانی‌های خشمگین از اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، پرچم این کشور را می‌سوزانند؛ عکس مربوط به تظاهرات روز چهارشنبه در شهر پیشاور است

گروهی از مسلمانانی که در اعتراض به چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام در شهر اسلام آباد، پایتخت پاکستان تجمع کرده بودند با عبور از موانع امنیتی در این بخش از شهر قصد داشتند به سفارت فرانسه نزديک شوند ولی پلیس با شلیک گاز اشک‌آور آنها را متفرق کرد.

پلیس پاکستان گفت در این حادثه کسی مجروح نشده و معترضان به نقطه‌ای که از سوی دولت برای این اجتماع در نظر گرفته شده بود، بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در روزهای اخیر گروه‌هایی از مسلمانان در نقاط مختلف جهان علیه امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه تظاهرات کرده‌اند. در پی دو حمله اخیر در فرانسه که دولت آنها را «حملات تروريستی اسلام‌گرایان افراطی» توصیف کرده آقای مکرون تاکید کرد که این کشور در برابر حملات اسلام‌گرایان افراطی از آزادی بیان و آزادی عقاید دفاع خواهد کرد.

روز جمعه حدود ۳ هزار نفر از معترضان در نقطه‌ای در فاصله یک کیلومتری از منطقه محافظت شده سفارتخانه‌های خارجی در شهر اسلام آباد تجمع کردند.

خیابان‌های منتهی به این منطقه توسط کانتینر مسدود شده بود و ماموران پلیس ضدشورش نیز در منطقه مستقر بودند. ولی گروهی از معترضان توانستند از موانع امنیتی عبور کنند و پلیس برای متفرق کردن آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.

یک مقام پلیس اسلام‌آباد با اشاره به توافق نهادهای مسئول با برگزارکنندگان این اجتماع که قول داده بودند از موانع امنیتی عبور نکنند گفت: «وقتی که تظاهرکنندگان تعهد خود را نقض کردند ما مجبور شدیم برای کنترل جمعیت گاز اشک‌آور شلیک کنیم.»

این اجتماع توسط اتحادیه اصناف برگزار شد که در روزهای قبل اعلام کرده بود کالاهای فرانسوی را تحریم خواهد کرد.

در شهرهای دیگر پاکستان از جمله کراچی، لاهور و پیشاور اجتماعات مشابهی همزمان با مراسم میلاد پیامبر اسلام برگزار شد.

XS
SM
MD
LG