لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۲

انتقاد شدید بازرس پنتاگون از اصلاحات در نیروی هوایی افغانستان


بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود که اخیراً منتشر شده به شدت از اقدامات ناتو تحت حمایت آمریکا برای اصلاحات در نیروی هوایی افغانستان انتقاد کرده است.

در این گزارش بر ضعف در آموزش و حمایت و فقدان یک استراتژی عمومی تأکید شده که تحت تأثیر آن مشاوران نظامی ائتلاف بین‌المللی نتوانسته‌اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

این گزارش که روز چهارم ژانویه منتشر شد، نتیجه‌گیری‌های خود را در شش فصل تشریح می‌کند و در پنج فصل از نتیجه‌گیری‌ها به شدت از اقدامات مربوط به اصلاح نیروی هوایی افغانستان انتقاد کرده است.

در بخشی از نتیجه‌گیری کلی این گزارش گفته می‌شود برنامه آموزشی، مشاوره و کمک به نیروی هوایی افغانستان به نتایج خوبی رسیده است.

با این حال یادآوری شده که «این برنامه برای اجرای مأموریت خود که تبدیل کردن نیروی هوایی افغانستان به یک نیروی حرفه‌ای، توانا و کارآمد است طرح دقیق و مشخصی ندارد. این برنامه آموزشی و مستشاری قادر نیست میزان پیشرفت در نیروی هوایی افغانستان را مشخص کند چون ضوابط و معیارهای مشخصی برای ارزیابی از پیشرفت ها ندارد».

این گزارش می‌گوید پرسنل واحدهای حمایتی و تعمیر نیروی هوایی افغانستان آموزش‌های استاندارد و دائمی نمی‌بینند و ائتلاف بین‌المللی «نتوانسته است آموزش‌های نهادینه شده برای ارتقای قابلیت‌های ضروری و ویژه نیروی هوایی را در ساختار ارتش آن کشور فراهم کند».

در بخش دیگری از گزارش بازرس کل پنتاگون گفته می‌شود «فقدان آموزش‌های استاندارد و دائمی میزان توسعه و بهبود نیروی هوایی افغانستان به عنوان یک نیروی هوایی حرفه‌ای و قابل اتکا را محدود کرده است».

از جمله توصیه‌هایی که در این گزارش گنجانده شده می‌توان به بهبود قرارداد و پاداش‌های پرسنل و یافتن راه‌هایی برای سپردن کار تعمیر و نگهداری تجهیزات به پرسنل افغان اشاره کرد.

با استفاده از گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی؛ ش.ر./م.ا.
XS
SM
MD
LG