لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۱۳

سانا: جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا مواضع ارتش سوریه را بمباران کردند؛ ابراز بی‌اطلاعی آمریکا


جنگنده های آمریکایی (عکس از آرشیو)
جنگنده های آمریکایی (عکس از آرشیو)

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، روز پنجشنبه سوم خرداد از حمله جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع نیروهای دولتی در شرق سوریه خبر داده است. این در حالی است یک مقام نظامی آمریکا نسبت به هرگونه عملیات هوایی نیروهای ائتلاف در سوریه ابراز بی اطلاعی کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه می گوید، جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا بامداد روز پنجشنبه مواضع نیروهای دولتی را در حد فاصل البوکمال و حمیمه مورد حمله قرار دادند.

رویترز نیز به نقل از رسانه های وابسته به حزب الله نوشته است،این جنگنده ها مواضع نیروهای دولتی و متحدان آنها را در اطراف ایستگاه «تی ۲» در منطقه بادیه واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه و در ۱۰۰ کیلومتری مرز با عراق بمباران کردند.

با این حال بیل اربان، یک سخنگوی نظامی آمریکا گفته است، ما هیچ اطلاعاتی در زمینه حمله نیروهای اتئلاف به رهبری آمریکا به مواضع نیروهای حامی دولت سوریه نداریم.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، نیز به رویترز گفته است: ما هیچ اطلاعاتی در خصوص صحت این گزارش های در اختیار نداریم.

در همین زمینه، شبکه العالم، وابسته به جمهوری اسلامی ایران به نقل از ستاد تبلیغات جنگ سوریه اعلام کرد، این حمله «تنها خسارات مادی بر جا گذاشته است.»

طی ماه های اخیر نیروهای دولتی سوریه که از حمایت روسیه برخوردارند و شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» که از جانب آمریکا حمایت می شوند، در شرق دیرالزور به طور جداگانه در حال نبرد با نیروهای گروه حکومت اسلامی، داعش بوده اند.

نیروهای دولتی سوریه در غرب رود فرات و نیروهای دمکراتیک سوریه، متشکل از کردها و عرب های سوریه در شرق این رودخانه مستقرند.

در همین حال، یک منبع نظامی سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است، جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا دو موضع نیروهای دولتی سوریه را در خط مقدم با نیروهای داعش بمباران کردند.

این در حالی است که نیروهای داعش روز چهارشنبه به یک پایگاه نظامی در نزدیکی منطقه باستانی پالمیرا حمله کردند که «دست‌کم ۳۰ نفر» از نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان حامی بشار اسد، «از جمله شماری از شهروندان ایرانی»، کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG