لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۹

ترامپ: نیروهای آمریکایی به زودی سوریه را ترک می‌کنند


دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه نهم فروردین گفته است که نیروهای آمریکایی به زودی سوریه را ترک خواهند کرد.

دونالد ترامپ که در ریچفیلد در ایالت اوهایو درباره بازسازی زیرساخت‌های آمریکا صحبت می کرد، با اشاره به ازبین رفتن گروه حکومت اسلامی، داعش،‌ در سوریه و عراق اظهار داشت:ما به زودی از سوریه خارج خواهیم شد. اجازه دهیم ديگران ادامه کار را به دست بگیرند. خیلی زود،‌ خيلی زود از سوريه خارج مي شويم. ما خيلی زود صد درصد قلمرو آنها را که به آن خلافت می گفتند، باز پس گرفتيم.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: اما ما خیلی زود از آنجا خارج خواهیم شد. خیلی زود به کشور خودمان بر می گردیم، جایی که به آن تعلق داریم و می خواهیم آنجا باشیم.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در ماه دسامبر اعلام کرد که آمریکا دو هزار نیرو در سوریه دارد.

این در حالی بود که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در همین ماه گفته بود، انتظار دارد از این پس حضور غیرنظامیان آمریکایی در سوریه افزایش یابد و شمار بیشتری از آنها به عنوان دیپلمات و مقاطعه‌کار به این کشور بروند.

به دنبال پیشروی گسترده داعش در غرب عراق در سال ۲۰۱۴، آمریکا ائتلافی نظامی برای مقابله با این گروه تشکیل داد. آمریکا همچنین از نیروهای سوریه دموکراتیک که یک گروه متشکل از شبه نظامیان کرد و عرب، حمایت کرد.

این نیروها با پشتیبانی ائتلاف به رهبری آمریکا توانستند بخش های وسیعی از قلمرو داعش در سوریه و به ویژه رقه، پایتخت این گروه را تصرف کنند.

دونالد ترامپ پیش از این نیز از خروج نیروهای امریکایی از سوریه صحبت کرده و گفته بود، هدف نیروهای آمریکایی در سوریه از بین بردن گروه حکومت اسلامی است و پس از آن از سوریه خارج خواهند شد.

با استفاده از گزارش های آسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG