لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۲

۱۸ کشته در درگیری مسلحانه و انفجار خودرو در موگادیشو


رویترز به نقل از یک مقام اورژانس سومالی نوشت که در رویدادهای روز جمعه ۱۸ تن کشته و دست کم ۲۰ تن زخمی شده‌اند.
رویترز به نقل از یک مقام اورژانس سومالی نوشت که در رویدادهای روز جمعه ۱۸ تن کشته و دست کم ۲۰ تن زخمی شده‌اند.

پلیس سومالی تأیید کرد که پایتخت این کشور روز جمعه صحنه انفجار دو خودروی بمب‌گذاری و نیز درگیری مسلحانه بود و اورژانس این کشور هم از کشته شدن ۱۸ تن در این رویدادها خبر داده است.

مسئولیت این حملات را گروه اسلامگرای الشباب که مرتبط با گروه القاعده است به عهده گرفته و آن طور که پلیس می‌گوید، حملات در نزدیکی محل اقامت رئیس‌جمهور صورت گرفته است.

در این زمینه رویترز به نقل از یک مقام اورژانس سومالی نوشت که در رویدادهای روزجمعه ۱۸ تن کشته و دست کم ۲۰ تن زخمی شده‌اند.

رویترز همچنین به نقل از یک مقام پلیس سومالی نوشته است که نخستین انفجار انتحاری بوده اما از جزئیات بیشتر هنوز اطلاعی در دست نیست.

محمد احمد، از مقام‌های پلیس موگادیشو در تشریح این موضوع گفته است که «انفجار انتحاری خودرو در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری صورت گرفته است. بعد یک انفجار دیگر به گوش رسید و پس از آن تیراندازی شروع شد.»

این مقام پلیس افزوده که «هنوز زود است که بتوان جزییات بیشتر و هدف دقیق این حمله را مشخص کرد.»

شاهدان عینی و مأموران پلیس گفته اند خودروی دوم در نزدیکی یک هتل منفجر شده ولی انفجار دوم تلفاتی در پی نداشته است.

در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، انفجار یک کامیون در موگادیشو ۵۱۲ کشته در پی داشته که بالاترین خسارت در تاریخ سومالی محسوب می‌شود.

گروه الشباب به دنبال برانداختن حکومت سومالی و برقراری قوانین شریعت در این کشور است و اقدامات این گروه افراط‌گرا در یک دهه گذشته به کشته شدن هزاران تن از شهروندان سومالی و صدها تن از غیرنظامیان در دیگر کشورهای شرق آفریقا انجامیده است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌های آلمان، فرانسه، رویترز، و آسوشیتدپرس؛ ک.ت./م.ا.
XS
SM
MD
LG