لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ خود را به اف‌بی‌آی معرفی کرد


پل منافورت نخستین متهمی است که از زمان انتخاب رابرت مولر، رئیس پیشین اف‌بی‌آی، برای رسیدگی به پرونده دخالت روسیه احضار می‌شود.
پل منافورت نخستین متهمی است که از زمان انتخاب رابرت مولر، رئیس پیشین اف‌بی‌آی، برای رسیدگی به پرونده دخالت روسیه احضار می‌شود.

پل منافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه هشتم آبان خود را به مقام های دفتر پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در شهر واشینگتن تسلیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، آقای منافورت از جمله به «توطئه علیه آمریکا، ‌تقلب مالیاتی و پولشویی» متهم شده است.

در این حال، ریک گیتس،‌ همکار پل منافورت، نیز خود را به اف‌بی‌آی معرفی کرده است.

این دو با اتهاماتی مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا روبه‌رو هستند.

پل منافورت و همکارش درحالی‌که به ساختمان اف‌بی‌آی وارد می‌شدند از سوی خبرنگاران شناسایی شدند. آقای مانافورت نخستین متهمی است که از زمان انتخاب رابرت مولر، رئیس پیشین اف‌بی‌آی، برای رسیدگی به پرونده دخالت روسیه احضار می‌شود. او روز ۲۷ اردیبهشت از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده، انتخاب شده بود.

رسانه‌های ایالات متحده روز یکشنبه هفتم آبان گزارش داده‌ بودند که نخستین بازداشت در جریان تحقیقات مربوط به اتهام دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احتمالا طی یک روز آینده،‌ تا روز دوشنبه، انجام می‌گیرد.

پل منافورت بین ماه های ژوئن تا اوت سال ۲۰۱۶ میلادی مدیر کمپن انتخاباتی دونالد ترامپ بود. او سپس به دلیل انتشار گزارش هایی در مورد دریافت غیرقانونی میلیون‌ها دلار از حزب هوادار روسیه «مناطق» به رهبری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین، استعفا کرد.

پیش از این، رئیس جمهوری آمریکا، روز یکشنبه در توئیتر خود واکنش‌ خشمگینانه‌ای به تحقیقات رسمی درباره اتهام ارتباط ستاد انتخاباتی‌اش با روسیه نشان داده بود.

دونالد ترامپ هم همواره این اتهام‌ها را بی‌اساس خوانده و حملات را متوجه هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی‌اش کرده است.

در این ارتباط، وی هفته گذشته در توئیتر خود با انتقاد از اینکه کمپین هیلاری کلینتون و کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا مخارج تهیه اخبار دروغ در مورد دخالت روسیه را علیه او تامین کردند، نوشت که در اینجا،‌ قربانی رئیس جمهور است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، نیز اتهام‌ دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده ‌است.

در این میان،‌ رابرت مولر به انجام تحقیقاتی در مورد اتهام‌های مربوط به «جلوگیری از اجرای عدالت» مشغول است.

مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا، روز ۱۶ دی‌ماه، در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور اعلام کردند روسیه «بی‌تردید» در انتخابا آمریکا دخالت کرده و «حملات سایبری» آن کشور، «تهدیدی بزرگ» برای ایالات متحده است. دولت آمریکا در مهر ماه، رسما دولت روسیه را متهم کرده بود که در راستای تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات، به سایت‌های نهادها و گروه‌های سیاسی حمله سایبری کرده است.

XS
SM
MD
LG