نکات مهم مرحله گروهی رقابت‌ها در جام جهانی روسیه

در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ۴۸ مسابقه به صورت فشرده طی دو هفته برگزار خواهد شد. خبرگزاری فرانسه نگاهی دارد به نکات مهم این مرحله از مسابقات.

افتتاحيه

مسابقه افتتاحی جام جهانی هر چند بین دو تیم با پایین‌ترین رده بندی در ميان شرکت کنندگان در جام جهانی برگزار می شود اهمیت فراوانی دارد.

در این مسابقه که در ورزشگاه لوژنیکی با ۸۰ هزار نفر ظرفیت برگزار خواهد شد تیم ملی روسیه با رتبه ۷۰ و تیم ملی عربستان با رتبه ۶۷ در رده بندی فوتبال جهانی در اولین مسابقه گروه آ به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

آخرین تمرین بازیکنان روسیه در روز چهارشنبه ۲۳ خرداد در ورزشگاه لوژنیکی، محل برگزاری بازی افتتاحیه

البته روسیه برای میزبانی جام جهانی بیش از ۱۳ میلیارد دلار هزینه کرده و ولادیمیر پوتین می خواهد تیم میزبان در اولین مسابقه به بهترین نتیجه برسد.

اما شکست روسیه در برابر عربستان سعودی ممکن است باعث حذف این تیم در مرحله گروهی شود. در آن صورت پس از آفریقای جنوبی در جام جهانی ۲۰۱۰ دومین کشور میزبانی خواهد بود که در مرحله گروهی حذف می شود.

پرتغال و اسپانیا

گذشته از اهمیت این مسابقه بین دو تیم مهم اروپایی اکنون اخراج سرمربی اسپانیا سرنوشت این مسابقه را مهم‌تر کرده است. یولن لوپتگی سرمربی اسپانیا به خاطر پذیرش مربی‌گری باشگاه رئال مادرید بدون اطلاع فدراسیون فوتبال آن کشور اخراج شد.

یولن لوپتگی در فصل آینده در باشگاه رئال مادرید مربی کریستیانو رونالدو خواهد بود. ولی در روزهای آینده رونالدو و تیم پرتغال که قهرمان اروپاست روی بهره برداری از بحران در مدیریت تیم اسپانیا تمرکز خواهند کرد.

اخراج سرمربی اسپانیا سرنوشت دیدار این تیم با پرتغال را مهم‌تر کرده است.

این چهاردهمین رویارویی این دو کشور در رقابت‌های مهم طی ۱۴ سال گذشته است. آخرین مورد آن در مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۲ بود که اسپانیا در ضربات پنالتی پرتغال را شکست داد.

بازگشت محمد صلاح؟

محمد صلاح، مهاجم تیم ملی مصر و باشگاه لیورپول، در روزهای اخیر به خاطر عکس گرفتن با رمضان قدیرف رهبر چچن خبرساز شد. اردوگاه آمادگی تیم ملی مصر در گروژنی مرکز ناحیه چچن است.

ولی مردم مصر بیشتر نگران آمادگی فیزیکی محمد صلاح هستند. تیم ملی مصر روز جمعه در اولین بازی خود در گروه آ در مقابل اروگوئه قرار خواهد گرفت.

محمد صلاح (چپ) در کنار رمضان قدیرف

محمد صالح ۲۵ ساله در مسابقه فینال قهرمانی باشگاه‌های اروپا در برابر رئال مادرید به خاطر برخوردی با سرخیو راموس مدافع آن باشگاه مصدوم و مجبور شد زمین بازی را ترک کند.

این اولین حضور تیم مصر در مرحله نهایی جام جهانی از سال ۱۹۹۰ تاکنون است.

انگلیس در برابر بلژیک

آخرین مسابقه در مرحله گروهی که روز ۲۸ ژوئن در کالینینگراد برگزار خواهد شد ارزش تماشا دارد، چون هر دو تیم می‌خواهند در صدر گروه جی به مرحله بعد صعود کنند.

تیم بلژیک هم اکنون در رده بندی جهانی در رتبه سوم قرار دارد و با مربی‌گری روبرتو مارتینز تعدادی از بهترین بازیکنان لیگ برتر انگلستان را دارد. در نتیجه مسابقه با بلژیک برای تیم انگلیس نسبتاً شناخته شده است.

شادی بازیکنان بلژیک پس از به ثمر رساندن چهارمین گل در بازی اخیر این تیم با کاستاریکا

تیم انگلیس بازیکنان جوان و با استعدادی دارد و برای اولین بار فوتبال دوستان در آن کشور توقع بیش از حدی ندارند. ولی عملکرد آنها در برابر نسل طلایی بلژیک تماشایی خواهد بود.