لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۹

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


روزنامه اعتماد ، از دخالت يک مقام ارشد سپاه در سياست و حمايت وی از محمود احمدی نژاد خبر داده ، و نوشته « مسوول نمايندگی ولی فقيه در نيروی دريايی سپاه پاسداران به سياست مداران مخالف احمدی نژاد هشدار داده است. »


به نوشته اين روزنامه ، علي شيرازی در جمع فرماندهان سپاه ، گفته « گروهی سعی دارند تفکرات جبهه ملی و نهضت آزادی را زنده کنند.آن ها با کارهای حساب شده و برنامه ريزی شده پيش می روند ، لذا بايد خيلی هوشيار و مواظب بود. مخالفت آنها با دولت احمدی نژاد مفهوم ديگری دارد. »


اين روزنامه از قول اين مقام ارشد نظامی نوشته « برخی همچون سعيد حجاريان اخيراً به صراحت از زمينه سازی برای برداشتن ولی فقيه سخن گفته و عده ای هم در همين جهت عنوان کرده اند که اگر خاتمی بيايد ، می تواند اين کار را بکند. »


به نوشته اعتماد ، نماينده ولی فقیه در نيروی دريايی سپاه همچنين خطاب به نيروهای سپاه گفته « بايد هوشيار باشيم تا خدای نکرده غفلت و کوتاهی ما موجب به خطر افتادن يا خدای نکرده از دست رفتن ارزش های اسلامی و انقلابی نشود. »


«آب تهران به نيترات آلوده است»


روزنامه سرمايه ، اظهارات نماينده شورای شهر تهران درباره آلودگی آب پايتخت به نيترات را مورد توجه قرار داده و نوشته « درحالی که وزير نيرو خبرهای مربوط به آلودگی آب پايتخت را تکذيب می کرد ، محور گفت و گوهای روز گذشته نمايندگان شورای شهر با وزير آلودگی آب پايتخت بود. »


اين روزنامه از قول عليرضا دبير يکی از اعضای شورای شهر پايتخت نوشته « چرا نبايد بگوييم آب جنوب تهران به نيترات آلوده است در صورتی که واقعاً آب اين منطقه آلوده است. »


آقای دبیر همچنین گفته « خود شهروندان سلامت آب مصرفی خود را از طريق آزمايشگاه ها بررسی می کنند و به همين دليل از اين مساله بی اطلاع نيستند. »


به نوشته سرمايه ، آلودگی آب تهران در چندماه گذشته مشکلات زيادی را برای شهروندان پايتخت ايجاد کرده است.


۷۰ هزار مبتلا به ايدز در ايران


روزنامه جمهوری اسلامی ، با انتشار گزارشی از کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت که با حضور وزير بهداشت برگزار شده از وجود ۷۰ هزار نفر مبتلا به بيماری ايدز در کشور خبر داده است.


اين روزنامه از قول رييس انجمن بهداشت و سلامت کشور نوشته « هم اکنون ۷۰ هزار نفر مبتلا به بيماری ايدز درکشور وجود دارند که مسولين آموزش و بهداشت کشور بايد با پيشگيری از پيشرفت بيشتر اين نوع بيماری جلوگيری کنند. »


پيش از اين مسولان وزارت بهداشت آمار مبتلايان به ايدز یا بیماران آلوده به ویروس آج آی وی در کشور تا پایان شهریور ماه سالجاری را ۱۸ هزار و ۳۲۰ نفر اعلام کرده بودند.


«محاکمه نماينده افشاگر»


روزنامه جام جم ، از محاکمه نماينده ای که پرداخت وام ۱۰۰ ميليون تومانی به نمايندگان مجلس را افشا کرده بود ، خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ۱۰ نفر از نمايندگان مجلس شورای اسلامی ، عليه حسن کامران نماينده اصفهان ‌که خبر وام صد ميليونی نمايندگان را اعلام کرده بود ، به مراجع قضايی شکايت کردند.


جام جم گزارش کرده که « اين نمايندگان با ادعای اين که کامران تشويش اذهان عمومی کرده و چهره مجلس را مخدوش نموده است ، از طريق کميسيون قضايی مجلس ، شکايتی را تقديم دادستانی کرده و خواستار مجازات اين نماينده مجلس شده اند. »


«کاغذ پاره های ۱۰۲۰ تومانی»


روزنامه کارگزاران ، گزارشی از وضعيت نامطمئن ارز در کشور منتشر کرده و نوشته « بهای دلار در معاملات روز سه شنبه به مرز يک‌هزار و ۱۸ تومان رسيد تا گمانه‌زنی‌ها برای قيمت يک‌هزار و ۲۰ تومانی دلار نيز آغاز شده باشد. »


اين روزنامه با اشاره به اظهارات سال گذشته رييس جمهور درباره دلار ، نوشته « محمود احمدی‌نژاد دلار را کاغذ پاره خوانده بود ولی کاغذپاره يک سال پيش از روزگذشته در خيابان استانبول تهران حکم طلا را پيدا کرده است. »


کارگزاران همچنین نوشته « به عقيده فعالان بازار ارز ، يکی از مهم ترين دلايل افزايش نرخ دلار در بازار ، کاهش قيمت نفت در بازارهای جهانی بوده که در روزهای آينده نيز قيمت اين ارز رايج دنيا را افزايش خواهد داد. »


XS
SM
MD
LG