لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۰

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه سرمايه ، از هشدار رييس مجلس خبرگان رهبری نسبت به دستکاری آرای مردم در انتخابات رياست جمهوری آينده خبرداده ، و از قول وی نوشته « حتی اگر بر اساس مصلحت برخی بگويند اين فرد نبايد انتخاب شود ، اشتباه است و منتهی به استبداد می شود ، و اين اتفاق شومی خواهد بود. »


به نوشته اين روزنامه اکبر هاشمی رفسنجانی همچنین گفته « اگر ناظران و مسوولان برگزاری انتخابات هم رای مردم را ضايع کنند و اعلام قيموميت کنند ، و نگذارند آنچه که مردم می خواهند اعلام شود ، اين کار خيانت است و مستوجب عذاب الهی است. »


سرمايه نوشته که هاشمی رفسنجانی درباره عدم حضور مردم در انتخابات نيز گفته است « اگر مردم هم کوتاهی کنند ، خيلی زود نتيجه اين کوتاهی خود را می بينند که همان منتهی شدن به استبداد است. »


«طرح پرداخت نقدی يارانه ها منتفی است»


روزنامه رسالت ، اظهارات رييس کمیسيون ويژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره منتفی شدن پرداخت نقدی يارانه ها ، در صورت اجرای اين طرح را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه غلامرضا مصباحی مقدم گفته « به دليل کاهش شديد در آمد های نفتی آنچه که دولت برای پرداخت نقدی يارانه ها مدنظر داشت محقق نمی شود ، و بر اين اساس با اجرای طرح تحول اقتصادی و کاهش ميزان يارانه پرداختی از سوی دولت پوشش داده خواهد شد. »


به گزارش رسالت ، رييس کمیسيون اقتصادی مجلس با اشاره به مذاکرات ميان مجلس و دولت ، گفته « هم اکنون برای اجرای طرح تحول اقتصادی بدون پرداخت نقدی يارانه ها مقرر شده است که قيمت برخی حامل های انرژی افزايش يابد اما اين افزايش به صورتی باشد که آثار تورمی نداشته باشد. »


«تب کريمه کنگو در استان فارس»


روزنامه کيهان ، از بستری شدن ۵ بيمار مشکوک به بيماری خطرناک تب کريمه کنگو در شهرستان جهرم استان فارس خبر داده است.


اين روزنامه از قول مدير گروه پيشگيری و مبارزه با بيماری های دانشگاه علوم پزشکی جهرم نوشته « ۵ بيمار مشکوک به بيماری تب کريمه کنگو در بيمارستان پيمانيه جهرم بستری هستند که اين بيماران از دو روز پيش از بخش بنارويه لارستان فارس به اين بيمارستان منتقل شده اند. »


به گزارش کيهان شاپور شادمند همچنين درباره اقدامات کنترلی مسولان بهداشت در پيشگيری از شيوع اين بيماری نيز گفته است : اقدام های اوليه برای کنترل اين بيماری که مشکوک به تب کنگو است در منطقه انجام شده و گروه های پزشکی از شيراز ، لار و جهرم به بخش بنارويه لارستان اعزام شده اند.


«اعلام موجودی حساب ذخيره ارزی صلاح نيست»


روزنامه اعتماد ، امتناع رييس کل بانک مرکزی از اعلام موجودی حساب ذخيره ارزی کشور را مورد توجه قرار داده ، و به نقل از وی نوشته « اعلام موجودی حساب ذخيره ارزی را به صلاح نمی دانم. »


اين روزنامه همچنين از واکنش رييس بانک مرکزی در برابر پرسش خبرنگاران خبرداده ، و نوشته « محمود بهمنی خطاب به خبرنگاران گفته که با دانستن اين رقم چه چيزی را می خواهيد ثابت کنيد؟ »


به گزارش اعتماد محمود بهمنی همچنين درباره محرمانه بودن موجودی حساب ذخيره ارزی کشور نيز گفته « بحث محرمانه نيست. صلاح نمی بينيم اعلام کنيم در عين حال اين اطمينان را می دهيم که ذخاير خود را حفظ کرده ايم و برنامه ريزی برای صرفه جويی و کنترل داريم. »


رييس جمهوری اسلامی نيز پيشتر گفته بود موجود حساب ذخيره ارزی يک مساله محرمانه است و نمی توان آن را اعلام کرد.


«دستگيری اعضای گروه ريگی»


روزنامه جمهوری اسلامی ، از دستگيری شماری از اعضای گروه جندالله در شرق کشور خبرداده است.


به نوشته اين روزنامه ، معاون امنيتی وزير کشور در اين خصوص گفته « با چندين عمليات مختلف عوامل اين گروه دستگير شدند و منطقه از وجود اين افراد پاکسازی شد.»


عباس محتاج همچنين گفته « هم اکنون امنيت کامل در منطقه حاکم است و هيچ گونه مسئله ای آن مناطق را تهديد نمی کند. »


به نوشته اين روزنامه آقای محتاج هيچ اشاره ای به زمان دستگيری اين افراد ، و هويت شان نکرده است.


XS
SM
MD
LG