لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۳

افزایش گرد و غبار در تهران، «بیماران قلبی بیرون نیایند»


آلودگی هوا در تهران
آلودگی هوا در تهران
مدیرکل کنترل کیفیت هوای تهران می‌گوید با افزایش غلظت ذرات معلق در هوا میدان دید در تهران در ساعت‌های آینده کاهش می‌یابد.

یوسف رشیدی، مدیرکل کنترل کیفیت هوای تهران، روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اعلام این مطلب افزود که اکثر ایستگاه‌های سنجش هوا در تهران افزایش پدیده غبارگرفتگی در این شهر را نشان می‌دهد.

وی افزایش گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را پدیده‌ای قابل پیش‌گیری و منشا آن را بیابان‌های عراق دانست.

در همین زمینه وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی «از تردد در شهر تهران اجتناب کنند».

آقای رشیدی با اشاره به غبارگرفتگی شدید در استان‌های غربی و جنوب غرب کشور اعلام کرد هم اکنون در این مناطق حالت فوق‌العاده اعلام شده و در حال حاضر تهران نیز تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، موج گسترده‌ای از گرد و غبار از چند روز گذشته با عبور از استان‌های جنوبی و غربی به‌تدریج به مناطق مرکزی ایران رسیده و حتی شهرهایی مانند قم، اراک و زنجان را هم تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان روز شنبه اعلام کرده بود میزان آلودگی هوا در این استان بیست برابر بالاتر از حد مجاز است. در همین روز گزارش شده بود که غبارگرفتگی شدید زندگی عادی را در استان کرمانشاه مختل کرده است.

پیشتر یاسر انصاری، از کارشناسان کانون عالی‌سازی فضای سبز کشور، توقف بیابان‌زدایی در کشورهای منطقه به‌ویژه عراق و عربستان سعودی را عامل اصلی آلودگی هوا و غبارگرفتگی در مناطق جنوبی و غربی ایران دانسته بود.

وی پیش‌بینی کرده بود که این پدیده پس از ظاهر شدن در مناطق جنوبی و غربی ایران به‌تدریج مناطق شمالی کشور را نیز در برگیرد.

در همین حال خبرگزاری مهر روز یک‌شنبه از توافق ایران و عراق برای مبارزه با پدیده غبارگرفتگی و آلودگی هوا گزارش داد.

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرده است در دیدار فاطمه واعظ جوادی، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران، با نوری المالکی، نخست وزیر عراق، بر تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات ناشی از آلودگی هوا و گسترش گرد و غبار تاکید شده است.
XS
SM
MD
LG