لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۴

تکذیب مذاکره با ماتراتزی؛ کلمنته هنوز در لیست است


علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران از ادامه مذاکره با خاویر کلمنته خبر داد.(عکس: ایسنا)
علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران از ادامه مذاکره با خاویر کلمنته خبر داد.(عکس: ایسنا)

در ادامه کشمکش بر سر انتخاب سرمربی تيم ملی فوتبال ايران، پس از تکذیب ادعای یک مربی ایتالیایی دوباره نام خاویر کلمنته مطرح شده است.


به دنبال گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس در مورد ادعای جوزپه ماتراتزی ايتاليايی مبنی بر پيشنهاد فدراسيون فوتبال ايران برای سرمربيگری تيم ملی، مهدی تاج سخنگوی فدراسيون فوتبال، در گفت و گو با خبرگزاری فارس اين ادعا را تکذيب کرد.


او گفت: «هيچ مذاکره ای با سرمربی ايتاليايی برای هدايت تيم ملی ايران نداشته ايم.»


آقای تاج افزود: « فکر می کنم ماتراتزی با انجام اين مصاحبه در پی جوسازی است و می خواهد با اين اظهارات خود را مطرح کرده و جايگاه و مبلغ خود را بالا ببرد.»


پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران با خاویر کلمنته، اخبار رسیده حاکی از آن بود که این فدراسیون تصمیم به استخدام یک مربی ایرانی گرفته است.


حتی در دو روز گذشته در رسانه ها نام افشین قطبی، سرمربی تیم پرسپولیس تهران به عنوان مربی جدید تیم ملی مطرح شد. اما روز چهارشنبه، رییس فدراسیون فوتبال بار دیگر از استخدام مربی خارجی سخن به میان آورد و در راس آنها بار دیگر نام خاویر کلمنته بر سر زبان ها افتاد.


کفاشيان: گزينه اول کلمنته است


علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران،در همین رابطه روز چهارشنبه، هشتم اسفند، به خبرگزاری مهر گفت: «بر اساس استراتژی که از ابتدا برای انتخاب سرمربی تيم ملی داشتيم، مربی خارجی گزينه اول فدراسيون است و پس از آن گزينه های داخلی در اولويت قرار دارند.»

وی افزود: «با توجه به موافقت کلمنته با شرايط مورد نظر فدراسيون فوتبال و به ويژه اقامت در ايران و سالی دو بار مرخصی ساليانه، آخرين مذاکرات با اين مربی در حال پيگيری است تا اين گزينه خارجی را که از جنبه های مختلف شرايط مناسبی را برای هدايت تيم ملی دارد، به راحتی از دست ندهيم.»

رييس فدراسيون فوتبال ايران با تاکيد بر اينکه «در صورت نرسيدن به توافق نهايی با کلمنته، گزينه های داخلی در اولويت قرار دارند»، به صراحت ادعای ماتراتزی را رد و بار ديگر نام کلمنته را مطرح کرد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که مهدی تاج، سخنگوی فدراسيون فوتبال در مورد پيگيری دو باره مذاکرات با کلمنته به خبرگزاری فارس گفته است: «اطلاع دقيقی درباره آخرين وضعيت خاوير کلمنته و بازگشت دوباره اش به تهران ندارم.»

خبرگزاری ايسنا هم از قول یک منبع آگاه در فدراسيون فوتبال اعلام کرد که اگر تا عصر چهارشنبه، هشتم اسفند، فدراسیون پاسخ مثبت کلمنته را دریافت نکند، افشين قطبی سرمربی تيم ملی خواهد بود.


از سوی دیگر، در شرايطی که هدف از استخدام مربی خارجی راهيابی به جام جهانی ۲۰۱۰ اعلام شده و نخستين گام آن در تهران بسيار لرزان برداسته شده است، آقای کفاشيان گفته است: «برای انتخاب سرمربی تيم ملی زمان مشخصی را نمی توان تعيين کرد چرا که نمی خواهيم در اين زمينه شتابزده تصميم بگيريم.»


XS
SM
MD
LG