لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات: تغییر در راه است


جان مک کین وعده داد که اگر رييس جمهور ايالات متحده شود در دولت خود از دمکرات ها و مستقل ها استفاده می کند. (عکس: AFP)
جان مک کین وعده داد که اگر رييس جمهور ايالات متحده شود در دولت خود از دمکرات ها و مستقل ها استفاده می کند. (عکس: AFP)

جان مک کين که در چهارمين روز از گردهمايی حزب جمهوريخواه نامزدی این حزب را به طور رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری روز چهارم نوامبر پذیرفت می گوید: تغيير در راه است.


جان مک کين که در سخنرانی اش بارها به روحيه ميهن پرستانه خود اشاره می کرد به هواداران خود گفت: «بپا خيزيد، بپا خيزيد بپاخيزيد و مبارزه کنيد. هيچ چيزی اينجا گزير ناپذير نيست. ما آمريکايی هستيم. ما هرگز کوتاه نمی آييم. ما هرگز دست برنمی داريم.. ما هرگز در تاريخ گم نبوديم. ما تاريخ را می سازيم.»


نامزد جمهوریخواهان در انتخابات گفت: «بگذاريد به افراد فرتوت، پر هزينه، بی عمل، خودم اول کشورم دوم مستقر در واشینگتن از پيش هشدار بدهم که تغيير در راه است.»


وی همچنين وعده داد که اگر رييس جمهور ايالات متحده بشود در دولت خود از دمکرات ها و مستقل ها نیز استفاده خواهد کرد.


جان مک کين در بخشی از سخنان خود گفت که وی با «فساد» در هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات مبارزه کرده است. مک کين گفت کسانی که «فساد» دارند به «اعتماد عمومی اهانت کرده اند.»

این سرباز کهنه کار جنگ ویتنام در باره عراق گفت: «من برای استراتژی درست و نيروهای بيشتر در عراق مبارزه کردم، (آن هم) زمانی که انجام چنين کاری از محبوبيت برخوردار نبود. و هنگامی که اهل فن گفتند (با انجام اين کار) مبارزه انتخاباتی تو تمام شد، من گفتم ترجيح می دهم در انتخابات ببازم تا اين که ببينم کشورم در جنگ بازنده شده است.»


جان مک کين با تمجيد از ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده نيروهای آمريکايی در عراق گفت: «اين استراتژی (اعزام نيروهای بيشتر) با موفقيت همراه بود و ما را از شکست نجات داد که می توانست به روحيه ارتش ما لطمه بزند (و) خطر جنگی گسترده تر و تهديد امنيت همه آمريکايی ها را در پی داشت.»


  • «ما ضربه کوبنده ای به القاعده در سال های اخير زديم. اما آنها شکست نخورده اند و آنها اگر بتوانند بار ديگر به ما حمله می کنند. ايران همچنان دولت حامی تروريسم و در راه دستيابی به جنگ افزار هسته ای است.»
جان مک کین

نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات رياست جمهوری ايالات متحده گفت: «ما به دولتی باور داريم که خلاقيت و ابتکار عمل آمريکايی ها را آزاد می گذارد. دولتی که برای شما انتخاب نمی کند، بلکه می کوشد تا تضمين کند شما گزينه های بيشتری برای خود فراهم می کنيد.»


جان مک کين گفت: «من ماليات ها را تا جايی که بتوانم کم می کنم. رقيب من ماليات ها را افزايش می دهد. من بازارهای تازه ای برای کالاها و خدماتمان باز می کنم. رقيب من آنها را می بندد. من هزينه های دولت را کم می کنم. رقيب من افزايش می دهد.»


جان مک کين در دفاع از سياست کاهش ماليات ها گفت: «کم کردن ماليات ها از سوی من، کار آفرينی می کند و افزايش ماليات ها از سوی او مشاغل را از بين می برد. برنامه تامين اجتماعی من کار را برای آمريکايی ها آسان تر می کند تا بتوانند بيمه خدمات درمانی خوبی پيدا کنند و آن را حفظ کنند. برنامه او تجارت های کوچک را وادار می کند که از مشاغل بکاهند، دستمزدها را کاهش دهند، و خانواده ها را وادار می کند که به نظام تامين اجتماعی دولتی (متکی باشند) و بوروکرات ها ميان شما و پزشک هايتان قرار می گيرند.»


انتقاد از نامزد دمکرات ها


وی در ادامه انتقاد های خود از باراک اوباما، نامزد دمکرات ها در انتخابات، گفت: «کمک دولتی به کارگران بيکار برای اقتصاد دهه ۱۹۵۰ است. اين از نگاه من در حال تغيير است. رقيب من قول داده که مشاغل قديمی را بازگرداند با اين آرزو که اقتصاد جهانی وجود نداشته باشد. ما به کارگرانی که شغل خود را از دست داده اند، کمک می کنيم تا شغل جديدی پيدا کنند.»


جان مک کين درباره سياست آموزشی خود گفت: «آموزش موضوع حقوق مدنی در اين قرن است. دسترسی برابر به آموزش به دست آمده است. اما دسترسی به مدرسه معيوب چه ارزشی دارد؟ ما بايد با رقابت تکانی به بوروکراسی های مدرسه معيوب بدهيم، پدر و مادرها را با قدرت انتخاب، توانا کنيم، مرزها را برچينيم تا آموزگاران را با کيفيت سازيم، آموزگاران خوب را جذب کنيم و پادادش دهيم و آموزگاران بد را کمک کنيم کار ديگری پيدا کنند... سناتور اوباما می خواهد مدرسه های ما پاسخگوی اتحاديه ها و استحکامات بوروکراسی ها باشد. من می خواهم مدرسه ها پاسخگوی پدر و مادرها و دانش آموزان باشد. و هنگامی که من رييس جمهور شدم چنين خواهد شد.»


جان مک کين درباره سياست خود در زمينه انرژی گفت: «هموطنان آمريکايی من! هنگامی که من رييس جمهور شدم، ما بلندپروازانه ترين پروژه ملی در طول چندين دهه را آغاز می کنيم. ما جلوی فرستادن سالانه ۷۰۰ ميليارد دلار به کشورهايی که خيلی ما را دوست ندارند، می گيريم. ما به اين مسئله از هر جبهه يورش می بريم. ما انرژی بيشتری در کشور توليد خواهيم کرد. ما چاه هايی تازه ای در سواحل حفاری می کنيم و ما همين حالا حفاری می کنيم. ما نيروگاه های هسته ای بيشتری خواهيم ساخت. ما فناوری زغال سنگ پاکيزه را گسترش می دهيم. ما بهره گيری از باد، موج، آفتاب و گاز طبيعی را افزايش می دهيم.»


جان مک کين در ادامه گفت: «سناتور اوباما گمان می کند ما می توانيم بدون حفاری بيشتر و بدون انرژی هسته ای بيشتر در انرژی به خودکفايی برسيم.»


  • «هنگامی که من رييس جمهور شدم، ما بلندپروازانه ترين پروژه ملی در طول چندين دهه را آغاز می کنيم. ما جلوی فرستادن سالانه ۷۰۰ ميليارد دلار به کشورهايی که خيلی ما را دوست ندارند، می گيريم.»
دیدگاه مک کین درباره انرژی

جان مک کين در ادامه به چالش های امنيتی ايالات متحده پرداخت و گفت: «ما ضربه کوبنده ای به القاعده در سال های اخير زديم. اما آنها شکست نخورده اند و آنها اگر بتوانند بار ديگر به ما حمله می کنند. ايران همچنان دولت حامی تروريسم است .در راه دستيابی به جنگ افزار هسته ای است. رهبران روسيه، که با نفت ثروتمند شده اند و با قدرت فاسد، آرمان های دموکراتيک و تعهدات يک قدرت مسئول را برنتافته اند. آنها به همسايه کوچک و دمکراتيک خود حمله کردند تا کنترل بيشتری بر عرضه نفت جهان داشته باشند، همسايه های ديگر را بترسانند و آرزوی برپا کردن دوباره امپراطوری روسيه را بيشتر پيش ببرند؛ و مردم دلير گرجستان نيازمند همبستگی و دعای ما هستند.»


وی افزود: «به عنوان رييس جمهور من مناسبات خوبی با روسيه برقرار می کنم بنابر اين نبايد از بازگشت جنگ سرد هراس داشته باشيم. اما ما نمی توانيم چشم بر تجاوز و بی قانونی بين المللی ببنديم که صلح و ثبات جهان و امنيت مردم آمريکا را تهديد می کند.»


پيش از جان مک کين همسرش سيندی به سخرانی پرداخت که با استقبال گسترده حاضران روبرو شد.


بيرون از محل گردهمايی جمهورخواهان چند صد نفر در انتقاد از سياست جمهوری خواهان در جنگ عراق اجتماع کرده بودند. همچنين چند نفر از اين افراد موفق شده بودند که به محل گردهمايی راه يابند که پس از اعترض علنی آنها به بيرون از گردهمايی هدايت شدند.


در سومين روز گردهمايی حزب جمهوريخواه، سارا پيلين، فرماندار آلاسکا، به طور رسمی معاونت جان مک کين در انتخابات رياست جمهوری آمريکا را پذيرفت.


خانم پيلين، ۴۴ ساله، که همراه با همسر، پنج فرزند و دوست پسر دخترش در گردهمايی جمهوريخواهان حضور داشت، به انتقاد از سياست ها و برنامه های باراک اوباما نامزد حزب دمکرات در انتخابات رياست جمهوری پرداخت.


در همين حال، مرکز تحقيقات رسانه ای نيلسن اعلام کرده است بيش از ۳۷ ميليون نفر در آمريکا سخنرانی سارا پيلين را در سومين روز گردهمايی ملی حزب جمهوری خواه از طريق تلويزيون مشاهده کردند.


اين در حالی است که بيش از ۳۸ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر سخنرانی باراک اوباما را در آخرين روز گردهمايی ملی حزب دمکرات در جمعه گذشته از طريق تلويزيون مشاهده کرده بودند.»


XS
SM
MD
LG