لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۴

احمدی‌نژاد بار دیگر درباره بقایی به علی خامنه‌ای نامه نوشت


محمود احمدی‌نژاد (راست) و حمید بقایی که در زندان به سر می‌برد.
محمود احمدی‌نژاد (راست) و حمید بقایی که در زندان به سر می‌برد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی نسبت به حکم جدید زندان حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم، اعتراض کرده و خواستار اعاده دادرسی درباره این پرونده شده است.

کانال تلگرامی «بهار»، رسانه نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، روز سه‌شنبه ۲۰ شهريور گزارش داد حمید بقایی که هم‌اکنون در زندان به‌سرمی‌برد به شش ماه دیگر حبس تعزیری محکوم شده است.

این گزارش می‌گوید که دادگاه کیفری شعبه ۱۰۵۹ در پی انتشار ویدئوی سخنان حمید بقایی مقابل زندان اوین، وی را به اتهام توهین به اشخاص و مقامات به شش ماه حبس محکوم کرده و این حکم ظرف بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی‌ است.

آقای بقایی که به اتهام «اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی» محاکمه و به ۱۵ سال حبس و ۴۳ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است، اوایل مردادماه در پایان آزادی کوتاه مدت خود، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، و حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، را «ظالم» خواند و ابراز امیدواری کرد که به زودی زمان محاکمه آنها به دست مردم ایران فرا می‌رسد.

وی همچنین اطمینان داد که «آقایان رفتنی هستند و نفس‌های آخر خود را می‌کشند».

محمود احمدی‌نژاد در نامه خود به رهبر جمهوری اسلامی ایران، حکم «زندان مضاعف» برای آقای بقایی را «برخلاف حقوق شهروندی و آیین‌نامه زندان‌ها» خوانده و نوشته که رهبر جمهوری اسلامی «به خوبی در جریان ظلمی است» که به حمید بقایی رفته است.

وی در این نامه عنوان می‌کند که «بیش از بیست روز است تماس تلفنی [آقای بقایی] با خانواده قطع و مرخصی قانونی او نیز متوقف شده است».

رئیس‌جمهوری پیشین ایران سپس از علی خامنه‌ای می‌خواهد دستور دهد که مقامات قضایی ضمن پذیرش اعاده دادرسی حمید بقایی، نسبت به برقراری امکان تماس تلفنی و همچنین مرخصی او اقدام کنند.

محمود احمدی‌نژاد پیش از این نیز اوایل فروردین ماه در نامه‌ای به علی خامنه‌ای خواستار ورود رهبر جمهوری اسلامی به این پرونده شده و مدعی بود که «دستگاه قضایی بدون هیچ سند و مدرک و همچنین استناد قانونی» وی را بازداشت کرده است.

وی قبل از آن هم در بهمن ماه گذشته با انتشار نامه‌ دیگری خطاب به آقای خامنه‌ای نوشته بود که برادران لاریجانی «لطمات جبران‌ناپذیری به اعتماد مردم، انقلاب» و مجلس و قوه قضائیه زده‌اند.

دیگر چهره‌ نزدیک به احمدی‌نژاد که اکنون در زندان به سر می‌برد اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر سابق وی، است که دومین جلسه محاکمه‌اش به تازگی برگزار شد.

در جریان این محاکمه، رئیس دادگاه از آقای رحیم‌مشایی خواست که ارتباط خود را با «جاسوسان انگلیس» شرح دهد. احمدی‌نژاد این محاکمه را نمایشی خوانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا، کانال تلگرامی بهار، رادیو فردا/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG