لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۱۳

درخواست احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع در اعتراض به وضعیت اقتصادی و «دخالت‌های انگلیس»


محمود احمدی‌نژاد گفته که این تجمع قرار است روز ۲۹ مهرماه برگزار شود.
محمود احمدی‌نژاد گفته که این تجمع قرار است روز ۲۹ مهرماه برگزار شود.

رئیس‌جمهوری سابق ایران در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار صدور مجوز برای برگزاری تجمعی در اعتراض به موضوعاتی چون وضعیت اقتصادی و «دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران» شد.

محمود احمدی‌نژاد گفته که این تجمع قرار است روز ۲۹ مهرماه برگزار شود.

وی در این نامه که روز یکشنبه ۱۵ مهر در کانال‌های تلگرامی نزدیک به او منتشر شده است، «اعتراض به شرایط نابسامان اقتصادی»، «سوءتدبیرها، ضعف‌های آشکار مدیریتی و اشتباهات مکرر در تصمیمات کلان به‌ویژه در حوزه اقتصاد» و «اعتراض به اقدامات و تهدیدهای دولت آمریکا و تحریم‌های ظالمانه» را از جمله موضوعات این تجمع اعلام کرده است.

آقای احمدی‌نژاد و نزدیکانش پیش از این نیز چند بار درخواست برگزاری تجمع را به وزارت کشور ارائه کرده بودند اما این وزارتخانه با این درخواست‌ها مخالفت کرده بود.

در نامه رئیس‌جمهوری سابق ایران همچنین «دخالت‌های پیدا و پنهان انگلیس در امور داخلی ایران و روشنگری پیرامون فریبکاری و اجحافات تاریخی آنان علیه ملت ایران» دیگر هدف این تجمع اعلام شده است.

وی و اطرافانش پیش از این نیز دلیل صدور حکم زندان برای اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و دیگر نزدیکان او را «دخالت‌های انگلیس» در امور ایران ذکر کرده بودند.

در همین حال آقای مشایی نیز روز ۲۴ اسفند ۹۶ پس از آنکه حکم حمید بقایی را در برابر سفارت بریتانیا در تهران آتش زد، بازداشت شد و به شش سال و نیم زندان محکوم شده که پنج سال آن قابل اجرا است.

محمود احمدی‌نژاد ضمن انتقاد شدید از این حکم اعلام کرده که اگر آقای مشایی این حکم را آتش نمی‌زد «من می‌رفتم آتش می‌زدم».

برای آقای احمدی نژاد نیز از چند سال گذشته پرونده قضایی تشکیل شده اما تاکنون دادگاه او برگزار نشده است.

در همین حال غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضائیه، روز یکشنبه درباره برخورد با آقای احمدی‌نژاد گفت: «قبول دارم دستگاه قضا با برخی از افراد به یک جهاتی الان مدارا می‌کند ولی مطمئن باشید با هر کسی که مرتکب جرمی شود برخورد قاطع می‌شود شاید دیر و زود داشته باشد ولی سوخت و سوز ندارد».

رهبر جمهوری اسلامی و نهادهای زیر نظرش تا زمان موضوع برکناری حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، همواره از محمود احمدی‌نژاد و دولتش حمایت می‌کردند اما پس از موضوع برکناری وزیر اطلاعات و ماجرای مشهور به «خانه‌نشینی ۱۱ روزه» آقای احمدی‌نژاد، برخی از نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای به او حمله کردند.

بر اساس گزارش کانال تلگرامی دولت بهار، خبرگزاری ایلنا، شبکه‌های اجتماعی و سایت رادیو فردا/ ا.م/ ک.ر
XS
SM
MD
LG