لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۰

اندی: به زودی با کارلوس سانتانا، ترانه مشترک اجرا می کنم


اندی که از پولسازترين ستاره های معروف موسيقی پاپ لس آنجلس است، اين روزها با آلبومی تازه به نام «فرودگاه»، بار ديگر در تلاش است تا ترانه هايش را به لازمه يک ميهمانی پر شور بدل کند.
اندی که از پولسازترين ستاره های معروف موسيقی پاپ لس آنجلس است، اين روزها با آلبومی تازه به نام «فرودگاه»، بار ديگر در تلاش است تا ترانه هايش را به لازمه يک ميهمانی پر شور بدل کند.

«خوشگلها بايد برقصند ...»


اندی با همين جمله ساده نه تنها ميهمانی های بسياری از ايرانيان را در سراسر جهان تسخير کرده، بلکه در کنسرت هايش نيز شور و حال ويژه خود را به پا می کند.


او روز چهارشنبه، شانزدهم آبان ماه، «خوشگل های» ايرانی را در دبی به رقص دعوت کرد و در باشگاه لادج، ترانه های قديمی و جديدش را اجرا کرد.


او که از پولسازترين ستاره های معروف موسيقی پاپ لس آنجلس است، اين روزها با آلبومی تازه به نام «فرودگاه»، بار ديگر در تلاش است تا ترانه هايش را به پای ثابت ميهمانی های پر شور بدل کند.


اندی چند سالی است که بيشتر در اروپا و دبی، به همراه ديگر خوانندگان موسيقی رقص آور لس آنجلس به روی صحنه می رود، اما اين بار تنها به دبی رفت و به رغم تبليغات اندک، جمع بزرگی را به باشگاه لادج دبی کشاند.


شب چهارشنبه، از ساعت ۱۰ ديگر در محل کنسرتش جای سوزن انداختن نبود.


شب های دبی در اين فصل، هوائی خنک و دلنشين دارند و برگزاری کسرت در فضای باز حال و هوايی مخصوص به خود دارند؛ مخصوصا برای يک جمع ايرانی که سرشار از انرژی و حرارت است ، حال به اين جمع اندی و همکارش دی جی هومن را هم اضافه کنيد، همه چيز می رود روی هوا!


راديو فردا: اندی ، تو در خيلی از شهرهای دنيا کنسرت داشتی. دبی برات چطور است؟


اندی: وقتی ميام اينجا احساس قشنگی دارم. برای اينکه هموطن هائی رو می بينم که به خاطر من از ايران اومدند دبی و اين برام خيلی جالب و دوست داشتنی است که ايرانی های داخل کشور رو می بينم.


بهترين کنسرتی که تا حالا داشتی کجا بوده؟


کنسرت خوب خيلی زيادی داشتيم تا حالا و نمی تونم بگم که کدومشون بهتر بوده. دو هفته قبل رفته بودم مالزی که يکی از بهترين کنسرت های من بود. بعدش رفتيم لندن که خيلی عالی بود. هر وقت می آييم دبی چند هزار تا ايرانی ميان اينجا که از بهترين هاست.


دو هفته بعد بايد در تئاتر کداک شهر لس آنجلس (يکی از معروف ترين تالارهای شهر لس آنجلس) اجرا داشته باشم که جايگاه سلاطين موسيقی دنياست و اون مسلما يکی از بهترين کنسرت های من خواهد بود. ولی بهترين کنسرتم زمانی است که برم استاديوم آريا مهر که شماها بهش می گيد آزادی.


چرا اسم آلبوم جديدت رو گذاشتی فرودگاه؟ آيا خاطره ای در فرودگاه داری؟


فرودگاه اونجائيه که عاشق ها رو از همديگه جدا می کنه ، اونجائيه که عاشق ها رو به هم می رسونه.



  • فرودگاه اونجائيه که ما رو از ايران جدا کرد و همون جائی که باز ما رو بر ميگردونه به ايران و اين آلبوم پر از آهنگ های عاشقانه است که عاشق ها رو يا به هم وصل کرده يا از هم جداشون کرده.
اندی

فرودگاه اونجائيه که ما رو از ايران جدا کرد و همون جائی که باز ما رو بر ميگردونه به ايران و اين آلبوم پر از آهنگ های عاشقانه است که عاشق ها رو يا به هم وصل کرده يا از هم جداشون کرده.


ببين زندگی ما همش توی فرودگاه هاست . می دونی که ما فرودگاه رو بيشتر می بينيم تا اطاق خواب خودمون رو. به خاطر همين با پاکسيما تصميم گرفتيم که اين اسم رو بگذاريم روی آلبوم و فکر می کنم که همين موضوع روی فروش آلبوم تاثير خوبی بگذاره.


فکر می کنی اين آلبوم رکورد خودت رو بشکنه؟


در انگليس ، لس آنجلس و تورنتو اين آلبوم در ظرف همين دوهفته تونسته خيلی خوب فروش کنه. اين نشون می ده که اولا مردم از اين کار خوششون اومده، دوما اينکه مردم به حرف های من گوش کردند و کمتر از اينترنت دانلود کردند که واقعا به خاطر اين مسئله ازشون تشکر می کنم .


بعضی از ترانه های جديدت، شبيه به آهنگ های قديمی خودت هستند که در واقع نشان از تمايلت به پاپ دهه هفتاد دارد ...


من هميشه سعی کردم با زمانه جلو برم ولی متاسفانه مردم الان بيشتر آهنگ های تکنو دوست دارند که من زياد خوشم نمی ياد.


ولی مجبورم بعضی وقت ها آهنگهام رو با سليقه مردم مخاطب تنظيم کنم که بتونم توی بازار فروش داشته باشم . من خودم به دی جی های خوب مثل تيستو خيلی علاقه دارم ولی متاسفانه دی جی های بد هم زياد شدند که به موسيقی لطمه می زنند و سليقه مردم را پائين ميارند.


من توی اين آلبوم هم کلاب موزيک، دارم هم سازهای زنده و تنظيمهای قديمی.


و مردم با خريد اين آلبوم دارند اين را به ما می گويند که اين سبک کار را دوست دارند . ما بايد در بين موزيک ها عدالت به وجود بياوريم. کلاب جای خودش، راک جای خودش، پاپ و سنتی هم همينطور .


ما الان در داخل ايران خواننده، آهنگساز، شاعر و تنظيم کننده های خوب زياد داريم ولی متاسفانه هيچ وقت صدائی از آنهائی که خيلی خوب هستند در نمياد، برای اينکه برنامه های کامپيوتری ، بلوتوث و غيره جای بقيه را گرفته اند .


البته اين کارها هيچ ايرادی ندارند ولی بايد يک موازنه در پخش اين موزيک ها به وجود بياد تا مردم حق انتخاب داشته باشند. ولی الان همه چيز شده تکنو که برای سلامتی فرهنگ و موزيک ايرانی به نظرم خوب نيست.


تا حالا با خيلی از خواننده های ايرانی و خارجی مثل شيب خالد و راغب علامه هم صدائی داشتی. آيا کسی هست که دوست داشته باشی در آينده باهاش بخونی؟


من دوست دارم کارلوس سانتانا توی آلبوم بعدی من حضور داشته باشه.

چرا کارلوس سانتانا؟


من با سبک سانتانا بزرگ شدم و گيتارش اينقدر شيرين و مناسب آهنگ های پاپ هست که هر خواننده ای دوست داره باهاش کار کنه. در ضمن اينکه سانتانا خيلی آدم خوبيه و تو از طريق شنيدن صدای گيتارش می تونی اين رو بفهمی ومن دوست دارم با آدم های خوب کار کنم.


البته من در آلبوم بعدی با چند تا خواننده ايرانی، عرب و ارمنی ديگه هم کار می کنم ولی کارلوس سانتانا رو واقعا دوست دارم و الان هم با هم صحبت کرديم و اگر مشکلی پيش نياد می تونيد آهنگ مشترک ما رو تا چند وقت ديگه بشنويد.


موزيک ويدئوی متفاوت مرد تنها و باز خوانی آهنگ معروف فرهاد از تو . چی شد رفتی سراغ اين ترانه معروف فرهاد؟


بهترين خاطره هنری من دوباره خوانی آهنگ مرد تنها از فرهاد بود و خيلی خوشحالم که در آمريکا يک بار فرهاد رو قبل از مرگش ديدم .



فرهاد و فريدون فروغی دو اسطوره موزيک هستند که در آن دوران معروف پاپ ايرانی موزيکی را می زدند که به آن اعتقاد داشتند و به پايش ايستادند . من جزو اونهائی بودم که اونها رو عاشقانه دوست داشتم و حتما هم يک روز به عنوان قدردانی يکی از آهنگهای فريدون فروغی را هم می خونم .


سال گذشته موفق شدم آهنگ مرد تنهای فرهاد رو بخونم و چون در فيلم رضا موتوری که با اين آهنگ پخش شد بهروز وثوقی بازی کرده بود، تصميم گرفتيم تا در ويدئوی اين کار قسمت هائی از اون فيلم رو هم استفاده کنيم که خيلی در جذب مخاطب به ما کمک کرد.


من بهروز وثوقی رو مثل برادرم دوست دارم و بهش افتخار می کنم. خيلی دوست دارم که مردم دوباره اين هنرمندها را کشف کنند و به همين علت بود که آهنگ فرهاد را خوندم .


XS
SM
MD
LG