لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۵

نخست‌وزیر کره جنوبی در پی سانحه کشتی استعفا داد


گروهی از مردم در شهر آن‌سان، جایی که بیشتر قربانیان دانش‌آموزان ساکن آن بوده‌اند در برابر خودروهای حمل بدن قربانیان به نشانه اندوه سر خود را پایین انداخته‌اند
گروهی از مردم در شهر آن‌سان، جایی که بیشتر قربانیان دانش‌آموزان ساکن آن بوده‌اند در برابر خودروهای حمل بدن قربانیان به نشانه اندوه سر خود را پایین انداخته‌اند
چانگ هونگ‌وان، نخست‌وزیر کره جنوبی، در پی سانحه غرق شدن یک کشتی در آب‌های جنوبی آن کشور، که ۳۰۰ قربانی، عمدتا دانش‌آموز، برجای گذاشته است، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش یون‌هاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی، آقای چانگ در زمان تسلیم استعفای خود گفته است بابت مدیرت بد بحران و نقش دولت در واکنش به آن پوزش می‌خواهد.

پارک گونه، رئیس‌جمهوری کره جنوبی باید در مورد پذیرش این استفعا تصمیم نهایی را بگیرد.

خود خانم پارک و دولت او طی ۱۱ روز گذشته و با غرق شدن کشتی با انتقادهایی گسترده در کره جنوبی روبه‌رو هستند.

چانگ هونگ‌وان، نفر دوم در سلسه مراتب دولتی کره جنوبی، گفته است به عنوان نخست‌وزیر وظیفه دارد مسئولیت‌ها را برعهده گرفته و استعفا کند.

او در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز هفتم اردیبهشت ماه گفت «سانحه اخیر، مردم کره جنوبی را در حیرت و اندوهی بزرگ فرو برده است. روزها از آن می‌گذرد ولی زاری خانواده‌های رفتگان، خواب را از من گرفته است.»

تازه‌ترین شمار اجساد پیدا شده قربانیان یکی از بدترین سوانح دریایی تاریخ معاصر کره جنوبی ۱۸۷ نفر اعلام شده است.

همچنان ۱۱۵ نفر از مسافران کشتی در فهرست ناپدیدشدگان هستند. به احتمال زیاد بدن این افراد زیر کشتی غرق شده گیر افتاده است.

عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

طی این زمان نه تنها خانواده‌های قربانیان که گروهی از شهروندان کره جنوبی نیز در کارزاهای اعتراضی -که نماد آن روبانی زرد رنگ است- به دولت حاکم و عملکرد آن انتقاد کرده‌اند.

عمده کسانی که در این سانحه کشته شده‌اند، دانش‌آموزانی بودند که از شهری در جنوب سئول، راهی سفری گروهی به جزیره توریستی جه‌جو، در جنوب آن کشور بودند.

جسد بسیاری از دانش‌آموزان در حالی‌که جلیقه نجات بر تن داشته‌اند، در اتاق‌هایشان در این کشتی پیدا شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانش‌آموزان نوجوان در انتظار کمک بوده‌اند.

معاون مدرسه‌ای که دانش‌آموزان از آن راهی این سفر بوده‌اند، خودکشی کرده است.
XS
SM
MD
LG