لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۸

احمدی نژاد بار دیگر در مورد حمله به ایران هشدار داد


محمود احمدی نژاد گفت که ايران توانسته است به قله های پيشرفت و تاثير گذاری در عرصه های منطقه ای و بين المللی دسترسی پيدا کند.(عکس:AFP)
محمود احمدی نژاد گفت که ايران توانسته است به قله های پيشرفت و تاثير گذاری در عرصه های منطقه ای و بين المللی دسترسی پيدا کند.(عکس:AFP)

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران طی سخنرانی در مراسم رژه نيروهای مسلح ایران در تهران، به مناسبت سالگرد آغاز جنگ عراق و ایران، بار دیگر در خصوص حمله نظامی به ايران هشدار داد.


آقای احمدی نژاد گفت: « چنانچه دشمنان کوچکترين جسارتی به حريم و منافع قانونی ملت ايران روا بدارند، قوای مسلح و مردم ايران دست آنها را خواهند شکست و ننگ پشيبمانی را برای هميشه بر پيشانی آنها نقش خواهند زد.»


رييس جمهوری اسلامی ايران همچنين افزود که ايران هيچوقت چشمداشتی به منافع و حقوق ديگر ملت ها ندارد، ولی از منافع خود دفاع کرده است.


اين سخنان در حالی بيان می شود که آمريکا و اسرائيل بارها اعلام کرده اند که ديپلماسی، بهترين راه برای حل بحران هسته ای ايران است، ولی گزينه نظامی همچنان روی ميز قرار دارد.


محمود احمدی نژاد بار دیگر تحريم های سازمان ملل متحد به خاطر سر باز زدن تهران از تعليق غنی سازی اورانيوم را بی اثر خواند.


رييس جمهوری ايران بار دیگر تحريم های سازمان ملل متحد به خاطر سرباز زدن تهران از تعليق غنی سازی اورانيوم را بی اثر خواند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون با صدور سه قطعنامه تحریمی خواستار تعلیق این فعالیت ها از سوی تهران شده است.


این در حالی است که ایران با این درخواست مخالفت می کند.


رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: «استکبار جهانی فکر می کرد که با يورش نظامی، تحريم های اقتصادی و علمی می تواند انقلاب، ملت ما و حرکت الهی اين سرزمين را در هم بشکند.»


آقای احمدی نژاد همچنين در سخنرانی خود افزود که ايران توانسته است به قله های پيشرفت و تاثير گذاری در عرصه های منطقه ای و بين المللی دسترسی پيدا کند.


در حالی که محمود احمدی نژاد و طرفداران او بارها گفته اند، تحریم ها هیچ تاثیری بر وضعیت اقتصادی ایران نگذاشته است، اما منتقدین وی با استناد به آمارهای دولتی ارائه شده می گویند که تحریم به شدت بر وضعیت اقتصادی ایران تاثیر داشته است.


در عین حال، سخنان آقای احمدی نژاد در مورد دستاوردهای منطقه ای و بین المللی در شرایطی ابراز شده است که اخيرا برخی از شخصيت های سياسی ايران به شدت از دستاوردهای سیاسی و اقتصادی دولت وی در سه سال گذشته انتقاد کرده اند.


حسن روحانی، نماينده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنيت ملی ایران، اخيرا ضمن انتقاد از سياست های دولت گفت :« ما مي توانستيم از فرصت طلايی ضعف دشمن( آمريکا) در صحنه بين المللی و منطقه استفاده کنيم؛ اما چه استفاده ای شد؟ به جای تثبيت منافع ملی و تحکيم امنيت ملی، به جلسه ای رفتيم با تابلو «خليج دول عربیة» و سپس مثل هميشه قطعنامه عليه جزاير سه گانه ايرانی دريافت کرديم.»


محمد خاتمی، رييس جمهوری سابق ايران، نيز روز شنبه از سياست های دولت محمود احمدی نژاد انتقاد کرد و گفت که «طرح شعارهای تند و تيز» موجب لطمه خوردن به ايران می شود.


XS
SM
MD
LG