لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۹

فهرست پردرآمدترين بازيگران زن هاليوود


کامرون دیاز، پر درآمدترین بازیگر هالیوود. (عکس: AFP)
کامرون دیاز، پر درآمدترین بازیگر هالیوود. (عکس: AFP)

مجله ماهانه اقتصادی فوربز، چاپ آمریکا، پس از انتشار فهرست پر درآمدترين بازيگران مرد هاليوود، در شماره اخیر خود فهرست پر درآمدترين بازيگران زن را منتشر کرده است.


مجله فوربز، کامرون دياز را پر درآمدترين بازيگر زن شناخته و کی يرا نايتلی، بازيگر بريتانيايی در رتبه دوم لیست این مجله قرار گرفته است.


بر اساس فهرست مجله فوربز، کامرون دياز، بازيگر آمريکايی، با درآمد سالانه ۵۰ ميليون دلار آمريکا، پر درآمدترین هنرپیشه زن هالیوود است.


حضور کامرون دياز در انيميشن های موفق و پرفروش «شرک»، و صحبت کردن وی به جای شخصيت فيونا، شاهزاده ای که شرک عاشق اوست و با وی ازدواج می کند، نقش بسزايی در موفقيت مالی اين بازيگر داشته است.


کامرون دياز که در ۳۰ اوت ۳۶ ساله می شود، قرار است در چهارمين قسمت «شرک» که برای سال ۲۰۱۰ در نظر گرفته شده است نيز، به جای شاهزاده فيونا حرف بزند.


کامرون دياز در سال ۱۹۹۴ با فيلم موفق کمدی «ماسک» از دنيای مد به سينما وارد شد و در ۲۷ فيلم نقش آفرينی کرده است که آخرين آن ها، «در وگاس چه می گذرد» و «نگهبان خواهرم» نام دارند.



کیرا نایتلی با درآمد سالانه ۲۳ ميليون دلار آمريکا در رديف دوم فهرست فوربز قرار دارد.

رتبه دوم؛ نایتلی ۲۳ ساله


کی يرا نايتلی، بازيگر ۲۳ ساله ای که در سری فيلم های پرفروش «دزدان کارائيب»، از جمله آخرين قسمت آن در سال گذشته، و همچنين فيلم نامزد اسکار «کفاره» ايفای نقش کرده است، با درآمد سالانه ۳۲ ميليون دلار آمريکا در رديف دوم فهرست فوربز قرار دارد.


نايتلی همچنین با حضور در تبليغ ادوکلن «شانل» نيز درآمد خوبی داشته است.


جنيفر آنيستون، بازيگر ۳۹ ساله هاليوود و همسر سابق براد پيت، با ۲۷ ميليون دلار در جايگاه سوم قرار دارد. جنيفر آنيستون با سريال «دوستان» معروف شد.


چهارمين رتبه را گوئينت پالترو و ريس ويترسپون با درآمدی معادل ۲۵ ميليون دلار، به طور مشترک به دست آوردند.


گوئينت پالترو، بازيگر ۳۵ ساله آمريکايی که در سال ۱۹۹۸ با فيلم «شکسپير عاشق»، اسکار بهترين بازيگر زن را دريافت کرد، امسال در فيلم پرفروش «مرد آهنی» بازی کرد. آخرين فيلم او «درام دو عاشق» بود که در جشنواره کن نيز به نمايش درآمد.


ريس ويترسپون، بازيگر ۳۲ ساله آمريکايی نيز در سال ۲۰۰۶ به خاطر بازی در فيلم «عبور از خط»، فيلمی در باره «جانی کش»، خواننده و نوازنده عرصه موسيقی کانتری، جايزه اسکار بهترين بازيگر زن را دريافت کرد.


ويترسپون در اين فيلم نقش جون کارتر، خواننده جوان کانتری را بازی کرد. «استرداد»، آخرين فيلم او که موضوعی سياسی داشت و در آن با مريل استريپ همبازی بود، سال گذشته به روی پرده سينماها رفت.


در فهرست مجله فوربز که برای تهيه فهرست خود مدت زمان ماه ژوئن سال ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۸ را در نظر می گيرد، بازيگران معروف ديگری از جمله جودی فاستر، سارا جسيکا پارکر، مريل استريپ، امی آدامز و آنجلينا جولی نيز قرار دارند که در رتبه های پايين تر جای گرفته اند.


نزديک به سه هفته پيش نيز مجله فوربز فهرست پردرآمدترين بازيگران مرد را منتشر کرد که در آن ويل اسميت با ۸۰ ميليون دلار درآمد در جايگاه نخست قرار گرفت. جانی دپ با ۷۲ ميليون دلار و ادی مورفی و مايک ميرز، هر دو با ۵۵ ميليون دلار در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.


XS
SM
MD
LG