لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۳

تلاش تازه هالیوود برای آلوده نکردن محیط زیست


صنعت سينمای هاليوود، يکی از منابع درآمد آمريکا است.
صنعت سينمای هاليوود، يکی از منابع درآمد آمريکا است.

استوديوهای اصلی فيلم و تلويزيون هاليوود دفترچه راهنمايی منتشر و قوانينی وضع کرده اند تا بتوانند توليد کربن استوديوها را که موجب آلودگی هوا می شود، کاهش دهند.


اواخر سال ۲۰۰۶ يک تحقيق دانشگاهی نشان داد که صنعت سينما بعد از صنعت نفت، بزرگ ترين منبع الودگی هواست.


راهنمای ارائه شده از سوی انجمن فيلم آمريکا که با عنوان«راهنمای تمرين برای توليد سبز» به چاپ رسيده، سعی دارد رکورد آلايندگی صنعت هاليوود را پایين بياورد و در اين زمينه خوشنامی را برای کمپانی های بزرگ فيلمسازی موجب شود.


دان گليکمن، ریيس اين انجمن گفت:«قوانين جديد راهکارهايی را برای تمرين کمتر آلوده کردن محيط ارائه می کند که اين امر در پشت صحنه از سوی استوديوها رعايت خواهد شد.»


اين راهنما راهکارهای گوناگونی را در زمينه های مختلف، از قبيل راه های کمتر آلوده کردن محيط در حين فيلمبرداری، حمل و نقل، ظهور و مراحل فنی و حتی درباره مو و گريم ارائه می کند.

اين راهنما راهکارهای گوناگونی را در زمينه های مختلف، از قبيل راه های کمتر آلوده کردن محيط در حين فيلمبرداری، حمل و نقل، ظهور و مراحل فنی و حتی درباره مو و گريم ارائه می کند.


استوديوهای هاليوود از دهه ۷۰ ميلادی، بازيافت مواد را آغاز کرده اند و به قول گری پترسون، عضو محيط زيست مرکز کاهش آلودگی کاليفرنيا، اين استودیوها تاکنون راه درازی را پيموده اند.


آقای پترسون می گويد:« کاهش آلودگی استوديوها تاثير بسزايی بر کاهش گازهای گلخانه ای خواهد داشت و نشان می دهد که يک تجارت خصوصی چقدر می تواند در موارد عمومی مهم و تاثيرگذار باشد.»


محله هاليوود که امروز این نام معنای صنعت فيلمسازی آمريکا را هم می دهد، بزرگترين مرکز فيلمسازی دنيا است که در شهر لس آنجلس در ايالت کالیفرنيای آمريکا قرار دارد.


استوديوهای بزرگ فيلمسازی نظير برداران وارنر و يونيورسال در اين منطقه قرار دارند و شمار زيادی از توليدات سينمايی و تلويزيونی آمريکا در استوديوهای بزرگ و مجهز اين کمپانی ها که بخش قابل توجهی از مرکز شهر را تشکيل می دهد، تولید می شوند.


صنعت سينمای هاليوود، يکی از منابع درآمد آمريکا است که فروش جهانی فيلم هایش از حدود يک قرن پيش تا به امروز ادامه دارد و مبالغ زيادی را برای استوديوهای هاليودی به ارمغان می آورد.


فروش فيلم های هاليوودی در سينماهای جهان در سال ۲۰۰۷ به ۳۶ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار رسيد و همزمان رکورد تازه ای برای فروش فيلم در آمريکا و کانادا نيز ثبت شد.


رکورد فروش بليت سينما در يک سال در آمريکا و کانادا به ۹ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار رسيده که نسبت به ارقام قبلی، ۳۰۰ ميليون دلار بيشتر است.


فروش جهانی فيلم ها هم نسبت به سال قبل، افزايش يافته و از رقم فروش ۲۵ ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار در سال ۲۰۰۶ به ۲۶ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار رسيده است.


اين ارقام فروش، با وجود عرضه انواع دی وی دی، حضور سينماهای خانگی و انواع و اقسام شبکه های تلويزيونی که فيلم پخش می کنند، يک موفقيت برای هاليوود به شمار می رود.


XS
SM
MD
LG